دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد:
شرط فعالیت اصناف کم خطر مراجعه به سایت وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت / برخورد پلیس با واحدهای صنفی متخلف
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با اشاره به اینکه اصناف کم خطر با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و با دریافت کد فعالیت و رعایت کامل نکات بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود، گفت: در این راستا پلیس برابر با قانون با واحدهای صنفی متخلف برخورد خواهد کرد .
به گزارش آوای خزر، سرهنگ سید جعفر ساداتی از اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند به جای فاصله گذاری اجتماعی یا فیزیکی به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان این که این طرح با تدابیر مسئولان بهداشتی کشور و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برای مهار اپیدمی این بیماری به اجرا در آمده است، تصریح کرد: در این طرح افراد، مشاغل و گروه‌های جمعیتی کم خطر از نظر ابتلا به این بیماری شناسایی و به تدریج فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

سرهنگ ساداتی با اشاره به لازم الاجرا شدن این طرح از ۲۳ فروردین ماه با اشاره به این که سایر افراد و گروه‌ها کماکان ملزم به رعایت فاصله گذاری فیزیکی می‌باشند، خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح اصناف پرخطر همچنان مجاز به فعالیت نخواهند بود.

وی تصریح کرد: این واحد‌های صنفی شامل فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای غیر از فروشگاه‌های مواد غذایی و پروتئینی، پاساژها، مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران ها، اغذیه فروشی، طباخی و فست فود، گرمابه، سونا و مراکز ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه ها، مراکزبازی، گیم نت و تفریحی، باشگاه‌های ورزشی و بدن سازی، تالار‌های پذیرایی و مراسمات، قهوه خانه، چایخانه و تریا است.

ساداتی اظهار داشت: در اجرای این طرح مدارس و آموزشگاه ها، مراکز پیش دبستانی و مهدکودک ها، مراکز فرهنگی مانند فرهنگ سرا، سینما و تئاتر، مراکز ورزشی سرپوشیده، اماکن مذهبی، آستانه ها، مساجد و حسینیه ها، پارک ها، فضای سبز و مبلمان شهری و همچنین مراکز تفریحی و گردشگری شامل، موزه ها، خوابگاه ها، پانسیون‌ها و ... نیز تا اطلاع بعدی تعطیل خواهند بود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به این که سایر اصناف کم خطر با مراجعه به سایت وزارت بهداشت و با دریافت کد فعالیت و رعایت کامل نکات بهداشتی مجاز به فعالیت خواهند بود، گفت: در این راستا پلیس برابر با قانون با واحد‌های صنفی متخلف برخورد خواهد کرد.

وی از تشکیل ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان‌های تابعه خبر داد و گفت: از ابتدای اجرای طرح‌های فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت‌های فعالیت اصناف در استان، تاکنون از ۶ هزار و ۱۶۹ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در سطح استان بازدید شد که ۲ هزارو ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری استان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل‌های صادره پلمب شدند.

سرهنگ ساداتی با اشاره به ادامه محدودیت‌های تردد در محور‌های ورودی و خروجی استان مازندران به شهروندان، توصیه کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و توجه به توصیه‌های پزشکان از تردد‌های غیر ضرور جدا خودداری کرده و در حفظ امنیت و سلامت خود و سایر افراد جامعه با پلیس همکاری کنند.

 انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها