دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۹۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۴
ستاد مبارزه با کرونا، روز ٢٤ فروردین ماه تردد‌های بین شهری را آزاد کرد و همان زمان از سوی رییس جمهوری اعلام شد که از ابتدای اردیبهشت ماه تردد‌های بین استانی نیز آزاد می‌شود. بر این اساس از فردا - دوشنبه - اول اردیبهشت علاوه بر رفع ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها تردد بین استان‌ها هم آغاز می‌شود و امکان مسافرت هم فراهم است.


به گزارش آوای خزر،ستاد مبارزه با کرونا، روز ٢٤ فروردین ماه تردد‌های بین شهری را آزاد کرد و همان زمان از سوی رییس جمهوری اعلام شد که از ابتدای اردیبهشت ماه تردد‌های بین استانی نیز آزاد می‌شود.

بر این اساس از فردا - دوشنبه - اول اردیبهشت علاوه بر رفع ممنوعیت‌ها در تردد بین شهرستان‌ها تردد بین استان‌ها هم آغاز می‌شود و امکان مسافرت هم فراهم است.

در شبانه روز گذشته تردد در جاده‌های برون شهری١٤ درصد افزایش یافته بود که سهم وسایل نقلیه سنگین به ١٧ درصد رسید که دلیل اصلی آن حمل کالا‌های اساسی از بنادر کشور است.

بر اساس پیش بینی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای رفع محدودیت تردد بین استانی که تا پیش از این منجر به جریمه‌های ٥٠٠ هزار تومانی می‌شد، باعث افزایش ٣٠ درصدی تردد‌ها نسبت به روز‌های گذشته خواهد بود.

از چهارم فروردین ماه امسال و همزمان با افزایش گزارشات دریافتی از بعضی استان‌ها که حاکی از بستری شدن تعدادی از مسافرین نوروزی به دلیل بروز علائم بالینی کرونا در مراکز درمانی شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها داشت، محدودیت‌های تردد بین استانی آغاز شد. در طول این مدت علاوه بر جریمه ٥٠٠ هزار تومانی خودرو‌های متخلف تا یک ماه توقیف شدند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار