دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران:
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از اهدای بسته های معیشتی در اجرای طرح کمک های مومنانه به مراجعان مستمند مرکز مشاوره خبر داد . 
به گزارش آوای خزر، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و رزمایش همدلی با اقشار آسیب دیده، مرکز مشاوره این فرماندهی اقدام به شناسایی مراجعان مستمند به این مرکز در شهرستان ساری کرد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از شناسایی خانواده‌های مستمند توسط واحد مددکاری مرکز مشاوره، با همت کارکنان معاونت جتماعی بسته‌های معیشتی تهیه و در اختیار آنان قرار گرفت.

سرهنگ ساداتی ارائه خدمات مشاوره‌ای به مراجعان مرکز مشاوره در زمان اولیه شیوع ویروس کرونا را از دیگر اقدامات این معاونت در این ایام برشمرد و اظهار داشت: در طول این ایام ۵۴۴ خدمت مشاوره تلفنی و ۸۴ خدمت مشاوره‌ای حضوری به مراجعان این مرکز اراده شده است.

ساداتی با بیان این که کاهش استرس در خانواده‌ها در ایام شیوع بیماری کرونا از مهمترین دغدغه‌های این معاونت بوده است، خاطرشنان کرد: در مجموع ۳۹ مقاله علمی و آموزشی با موضوعات مرتبط با این ایام توسط کارشناسان مرکز مشاوره و آموزش همگانی این معاونت تهیه و از طریق سایت‌های خبری و فضای مجازی در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی همچنین با توصیه شهروندان به رعایت طرح فاصله گذاری هوشمند و پرهیز از حضور در اجتماعات گفت: مردم عزیز لازم است، برای کنترل و کاهش شیوع ویروس کرونا ضمن خودداری از تردد‌های غیر ضروری، برای صله ارحام در ماه مبارک رمضان از فضای مجازی بهره ببرند.

وی در خاتمه بر همدلی و همراهی همه آحاد جامعه با یکدیگر برای شکست ویروس کرونا و رسیدگی به نیازمندان در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد.


انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: