دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
در بسته اخبار انتظامی چهارشنبه 10 اردیبهشت 99 استان مازندران، خبر‌هایی از کشف اموال سرقتی میلیاردی در ساری  و دستگیری سارق قطعات داخلی خودرو با 11 فقره سرقت در بابل  تا معارفه فرماندهان انتظامی شهرستان های سوادکوه و بهشهر را می‌خوانید.
بسته خبری پلیس مازندران در دهم اردیبهشت
 *پاسخ به مطالبات مردمی، مهمترین اولویت در فرماندهی و مدیریت 

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران در مراسم تکریم و معارفه فرماندهان انتظامی شهرستان‌های سوادکوه و بهشهر، گفت: پاسخ به مطالبات مردم و جامعه در حوزه نظم و امنیت مهمترین اولویت فرماندهان و مدیران است.  

در مراسمی که با حضور امام جمعه، مسئولان شهرستانی، نظامی و انتظامی و همچنین معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان در شهرستان‌های بهشهر و سوادکوه برگزار شد، فرماندهان جدید انتظامی این شهرستان‌ها معرفی شدند.

سرهنگ علی دستور در مراسم معارفه فرماندهان انتظامی این شهرستان ها،   با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت و سلامت، گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم تامین نظم، امنیت، آسایش و آرامش عمومی مردم قرار دارد.

سرهنگ دستور با بیان این که نیروی انتظامی علاوه بر حفظ اقتدار باید مظهر رافت و مهربانی در جامعه باشد، تصریح کرد: همه ما در قبال این مردم و نظام اسلامی مسئولیت داریم و نباید نسبت به موضوعاتی که در جامعه اتفاق می‌افتد بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه، به اهمین دو نعمت سلامت و امنیت در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: انصافا جهادگران حوزه‌های امنیت و سلامت در این روز‌های حساس با قرار گرفتن در کنار هم توانستند مشکلات را به خوبی مدیریت کنند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران، مشارکت همگانی را یکی از مهمترین موضعات در رسیدن جامعه به نقطه‌ای مطلوب برشمرد و خاطرنشان کرد: امنیت یک تولید جمعی و یک موضوع کلی تجزیه ناپذیر است.

سرهنگ دستور با بیان این که نیروی انتظامی همواره در مسیر تحول و تکامل قرار داشته است، گفت: در این سال‌های اخیر این نیرو گام‌های بلندی را در مسیر رشد و تعالی سازمانی برداشته است و این واقعیت مرهون تلاش، همت و ایثارگری کارکنان این نیرو و خانواده‌های آنان است.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باور داریم که مردم شریف ایران اسلامی شایسته برخورداری از محیطی امن و سرشار از آرامش و آسایش هستند و ناجا نیز شبانه روز در تلاش است تا چتر امنیت را به گونه‌ای فراگیر بر سر آحاد ملت برافراشته نگه دارد.

سرهنگ دستور توجه به توصیه‌های مقام معظم در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، توسعه و ارتقای معرفت دینی و انقلابی و روحیه‌ای انقلابی و جهادی با تفکر بسیجی را از اولویت‌های ناجا در سال ۹۹ برشمرد و اذعان داشت: تقویت توان و آمادگی رزمی و عملیاتی کارکنان، مبارزه موثر و همه جانبه با جرائم، کاهش تصادفات و تحقق پلیس هوشمند با تاکید بر مقابله با جرایم سایبری از دیگر این اولویت هاست.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران، همچنین، با تاکید برتحول سازمانی با محوریت اولویت‌های ماموریتی ناجا از سوی فرماندهان انتظامی شهرستان ها، گفت: پاسخ به مطالبات مردم و جامعه در حوزه نظم و امنیت، اخلاق مداری و قانونمداری باید سرلوحه کار قرار گیرد.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسمات، طی حکمی از سوی فرمانده انتظامی استان مازندران، سرهنگ "عبدالله اکبری" به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه و سرهنگ حسن عنایتی گنجی به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر معرفی شدند.

بسته خبری پلیس مازندران در دهم اردیبهشت
 *اطلاعیه جلسه ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با فرمانده انتظامی مازندران 

دفتر نظارت همگانی بازرسی انتظامی استان مازندران در اطلاعیه‌ای از برگزاری جلسه ارتباط مستقیم تلفنی مردم با فرمانده انتظامی استان روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه خبر داد.  

در این اطلاعیه آمده است، به اطلاع مردم شریف و ولایتمدار استان مازندران می‌رساند، جلسه ارتباط مستقیم تلفنی شهروندان با فرمانده انتظامی استان از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

براساس این گزارش، این جلسه با حضور سردار "سید محمود میرفیضی" فرمانده انتظامی استان به صورت تلفنی از طریق سامانه ۱۹۷ در دفتر نظارت همگانی بازرسی استان برگزار می‌شود.

دفتر نظارت همگانی پلیس مازندران از کلیه هم استانی‌های عزیز دعوت کرد تا از طریق ارتباط با سامانه ۱۹۷ و یا شماره ۲۱۸۲۶۲۵۷، ۰۱۱ با ارائه نظرات (انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر) در خصوص عملکرد پلیس، مسئولان انتظامی استان را در تامین نظم و امنیت بهتر و آسایش بیشتر جامعه یاری کنند.


 *دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، از کشف ۱۲ کیلو گرم تریاک و دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمود حسین زاده با اعلام این خبر گفت:در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با هدایت اطلاعاتی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان از فعالیت ۲ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد، افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، تیم عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی و ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر استان، در یک عملیات ضربتی متهمان را که با اجاره منزلی در این شهرستان اقدام به توزیع مواد مخدر در این شهرستان می‌کردند شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ حسین زاده، از کشف ۱۲ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک در بازرسی از منزل و خودروی متعلق به متهمان که یکی از آنان اهل یکی از استان‌های همجوار بوده است، خبر داد و اظهار داشت: این دو قاچاقچی مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در ادامه با اشاره به معظلات ناشی از مواد مخدر در جامعه، گفت: مواد مخدر ریشه اخلاق را در جامعه می‌سوزاند و ره آورد آن تزلزل خانواده‌ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد در خاتمه از شهروندان، خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.
 
بسته خبری پلیس مازندران در دهم اردیبهشت

 *کشف اموال سرقتی میلیاردی در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان "ساری" از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف اموال سرقتی به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ ناصرعلی صفر پوربا اعلام این خبر گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر نگهداری و دپوی اموال سرقتی در یک انباری واقع در یکی از روستا‌های ساری تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، محل مورد نظر را شناسایی و متصدی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ صفرپور با اشاره به این که متصدی این انباری دارای سابقه سرقت در این شهرستان نیز بوده است، گفت: متهم ضمن اعتراف به سرقت‌های متعدد ابزار و تجهیزات صنعتی و ساختمانی در شهرستان ساری اعتراف کرد.

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال صنعتی و ساختمانی سرقتی به ارزشی بالغ بر ۲ میلیارد ریال در بازرسی از انبار مورد نظر خبر داد و خاطرنشان کرد:متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.


 *کشف ۴ تن چوب آلات جنگلی قاچاق در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از توقیف کامیون حامل ۴ تن چوب جنگلی قاچاق، در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین زارع با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر تردد یک خودروی کامیون با بار چوب در شهرستان نکا، موضوع در دستور کار ماموران این انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: ماموران گشت یگان امداد این فرماندهی باهماهنگی قضایی، کامیون مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن مقدار ۴ تن چوب جنگلی قاچاق کشف کردند.

سرهنگ زارع تصریح کرد: راننده خودرو به مرجع قضائی معرفی و چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا درخاتمه با اشاره به پیامد‌های ناشی از قطع بی رویه درختان و قاچاق فراورده‌های جنگلی از مردم خواست: برای جلوگیری از سودجویی‌های افراد فرصت طلب در صورت شناسائی افرادی که اقدام به قاچاق فراورده‌های جنگلی و منابع طبیعی می‌کنند مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *دستگیری سارق قطعات داخلی خودرو با ۱۱ فقره سرقت در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه‌ای امال و قطعات داخلی خودرو با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.  

سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت امال و قطعات داخل خودرو‌ها در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود:با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی‌های همه جانبه متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ جعفری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی متهم دستگیر شد و در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۱۱ فقره سرقت شامل سرقت خودرو، قطعات داخلی خودرو‌ها و پمپ آب مزارع و باغات در این شهرستان اعتراف کرد.

وی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی که بدون جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسته می‌زنند مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

 *دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۸ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ عبدالله اکبریبا اعلام این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی متهم را حین تردد در یکی از محور‌های مواصلاتی این شهرستان متوقف و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ اکبری، از کشف ۸ کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی این سوداگر مرگ خبر داد و خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه بابیان اینکه مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: ره آورد مواد مخدر تزلزل خانواده‌ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

 *اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و ترافیکی در جویبار 

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از توقیف ۱۷ موتورسیکلت و ۷ خودروی متخلف در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ غلامرضا جعفری در تشریح این خبر، افزود: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف در سطح شهرستان جویبار به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار تصریح کرد: در این راستا ۱۷ موتورسیکلت و ۷ خوردو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در خاتمه از شهروندان خواست: ضمن رعایت کامل مقررات راهنمائی و رانندگی و خودداری ازهرگونه حرکت‌های مخاطره آمیز و حادثه ساز، پلیس را درتامین نظم وامنیت جامعه یاری دهند.


 *دستگیری کفش دزدان آپارتمانی در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری باند ۵ نفره سارقین کفش‌های منازل آپارتمانی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ  محمد صادق شاه نظری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان تنکابن طی اقدام عملیاتی و پلیسی ۵ نفر از سارقان منازل آپارتمانی را که در سطح شهراقدام به سرقت کفش می‌کردند را شناسایی و دستگیرکردند.

وی در ادامه تصریح کرد: طی این عملیات غافلگیرانه ۴۰ جفت کفش سرقتی از مخفیگاه سارقان کشف شد.

وی همچنین اظهار داشت: متهمان طی بازجویی‌ها به عمل آمده به ۱۱ فقره سرقت اعتراف کرده و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به این که این گونه عملیات‌ها به منظور ارتقاء امنیت شهروندان میباشد بیان داشت سارقان خط قرمز پلیس میباشند و پلیس شهرستان تنکابن به شدت با این افراد برخورد خواهد کرد.


 *افزایش اعتماد عمومی ورضایتمندی مردم به پلیس فتا 

رئیس دادگستری شهرستان ساری در دیدار رئیس پلیس فتای استان با وی، گفت: عملکرد پلیس فتا در حوزه مقابله و برخورد باجرایم فضای مجازی موجب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی شهروندان شد.  

در راستای برگزاری جلسات تعاملی پلیس فتای مازندران با مسئولان قضائی استان سرهنگ "خورشاد" رئیس پلیس فتای استان با حجت الاسلام "باقری" رئیس دادگستری شهرستان ساری دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام باقری در این دیدار ضمن خیر مقدم، گفت: امروزه جرائم بیشتر به سمت فضای مجازی سوق پیدا کرده که ارجاع پرونده‌های متعدد در دادگاه شهرستان نشانگر افزایش جرم و اعتماد مردم به پلیس فتا است.

وی از تلاش‌ها و زحمات پلیس فتای استان در شناسایی و کشف جرایم اینترنتی در سطح استان تقدیر و خاطر نشان کرد: دستگاه قضائی همکاری لازم را با پلیس فتا در جهت رسیدگی به جرایم اینترنتی دارد.

سرهنگ خورشاد رئیس پلیس فتای استان مازندران نیز در این دیدار از کسب توفیقات چشمگیر در شناسایی و کشف جرائم حوزه فضای مجازی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: همکاری دو جانبه دستگاه قضائی و انتظامی نقش بسزایی در کسب این موفقیت داشته است.


 *دستگیری سارق منزل با ۴ فقره در گلوگاه 

جانشین فرماندهی انتظامی گلوگاه از دستگیری سارق منزل با کشف ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ  اسماعیل حسن زاده  در بیان جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان گلوگاه موضوع، پرونده‌ای ویژه تشکیل و در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وجانشین فرماندهی انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: در این راستا ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات پلیسی، سارق را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ "حسن زاده" در ادامه خاطر نشان کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده تاکنون به ۴ فقره سرقت منزل اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی گلوگاه در خاتمه به شهروندان، توصیه کرد: هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.


 *دستگیری معتادان متجاهر در چالوس 

جانشین فرمانده انتظامی چالوس از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری ۸ معتاد پرخطر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حمید عابدی نیا  با اعلام این خبر گفت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در سطح شهرستان چالوس به اجرا در آمد.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: در اجرای این طرح که در نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان به اجرا درآمد، ۸ معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی شدند.

سرهنگ عابدی نیا با اشاره به رضایتمندی مردم از اجرای این طرح، از همکاری صمیمانه مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

*مقابله با ترس و اضطراب کودکان از کرونا 

کودکان دارایی‌های ارزشمند آیندهٔ، تصمیم‌گیرنده‌ها و مدیر‌های بحران فردای دنیا هستند.  

داستان کرونا ویروس در طول روز‌های آینده باز هم به‌روز خواهد شد و بچه‌های شما باز هم از منابع مختلف در مورد آن بیشتر خواهند شنید، پس گوش کردن به حرف‌هایشان، داشتن اطلاعات شفاف و مسلماً عشق، به کودکانتان به شما کمک خواهد کرد تا این سختی را پشت سر بگذارید.

همه می‌دانیم که کودکان دارایی‌های ارزشمند آیندهٔ این زمین هستند، آن‌ها افکار، تصمیم‌گیرنده‌ها، عقاید سالم و مدیر‌های بحران فردای دنیا هستند، پس در کنار آموزش رعایت بهداشت و نکات ایمنی هنگام بیماری‌ها، مثل شستن درست دست‌ها و استفاده از دستمال هنگام عطسه و سرفه کردن، به مرور، کمی هم به آن‌ها بیاموزیم که چطور می‌توانند در شرایط سخت و دشوار، افرادی متفاوت و تصمیم‌گیرنده‌هایی مصمّم باشند.

اما با این وجود کودکان نیز مانند بزرگسالان در این وضعیت دچار استرس می‌شوند که والدین و بزرگسالان نقش مهمی در کنترل آن دارند؛ به منظور کنترل ترس و اضطراب کرونا در کودکان به نکات ذیل توجه فرمایید:

ترس‌های فرزندتان را انکار نکنید، اگرچه مهم است که در ذهن بچه‌ها ترس‌هایی را که ندارند ایجاد نکنید، اما به همان میزان مهم است که نگرانی آن‌ها را نسبت به آنچه در مورد کروناویروس از طریق اخبار یا از دوستانشان شنیده‌اند، به رسمیت بشناسید و به آن احترام بگذارید.

پس با بچه‌ها در این مورد حرف بزنید. برای مثال، از آن‌ها بپرسید که چه چیز‌هایی می‌دانند و چه چیز‌هایی را متوجه نمی‌شوند؟ گاهی اوقات ممکن است بچه‌ها به چیز‌هایی که از آن‌ها می‌ترسند اشاره نکنند، اما این بدان معنی نیست که نگران نیستند.

در هر صورت، به بچه‌ها فرصتی بدهید تا دربارهٔ چیز‌هایی که آن‌ها را می‌ترساند حرف بزنند.

تصورات غلط را برطرف کنید مانند بیشتر بحث‌ها با بچه‌ها، پاسخ صادقانه پاسخی است که بیشترین اطمینان خاطر را به کودک می‌دهد. با کسب اطلاعات لازم و در همان حد کم در مورد بیماری می‌توانید آماده باشید تا اطلاعات بی‌پایه را رد کنید یا پاسخ سؤالات کودک را بدهید.

به کودک اطمینان دهید که بزرگسالان در تلاشند امنیت همهٔ ما را حفظ کنند.

تلویزیون و اخبار را خاموش کنید، چرخهٔ اخبار ۲۴ ساعته می‌تواند برای کودکان ناراحت‌کننده باشد، به ویژه از آنجا که لحن بیشتر اخبار دراماتیک و غلو آمیز است و بیشتر روی مشکلات و اشتباهات و خیلی کمتر روی نکات مثبت متمرکز می‌شود.

آرامش تان را حفظ کنید، تمام تلاش تان را بکنید تا در حضور فرزندانتان مثبت و مطمئن باشید تا به آن‌ها قوت قلب بدهید..

تهیه و تنظیم: ماریا حاجی آقازاده کارشناس ارشدروانشناسی مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران
 
انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار