دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
دانشگاه علوم پزشکی:
ویروس کرونا در بابل بعد از سه هفته روند نزولی، بار دیگر در این شهرستان جانی تازه گرفته و آمار بستری روزانه افراد مبتلا به این بیماری افزایش یافته است .


به گزارش آوای خزر،ویروس کرونا در بابل بعد از ۷۰ روز یکه تازی هم اکنون بار دیگر روند صعودی به خود گرفته است و در دو روز گذشته ۴۷ بیمار مبتلای جدید به این ویروس در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری شدند.

همچنین در طی ۴۸ ساعت گذشته تعداد ۳۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های بابل با حال عمومی مساعد ترخیص شدند.

در حال حاضر ۱۰۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های بابل بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

پیش از این نیز آمار بستری بیماران در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل از سه رقمی تبدیل به ۲ رقمی شده و به ۹۶ نفر کاهش یافته بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل پیش از این گفته بود که هفته پیش رو می تواند برای تعیین تکلیف ویروس کرونا در بابل سرنوشت ساز باشد.

دکتر سید فرزاد جلالی افزود: با توجه به پایان قرنطینه خانگی و آغاز فعالیت کسب و کارهای کم خطر در ۲۰ روز گذشته ترافیک و شلوغی شهر همانند وضعیت قبل از شیوع کرونا شده است که مسئولان ارشد شهرستان نسبت به این امر هشدارهای جدی داده بودند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد پنج بیمارستان آیت الله روحانی و میناگر ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: