دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱

آوای خزر/ این روز ها بیشتر افراد به فکر آموزش و یادگیری تکنیک هایی از دکوراسیون داخلی هستند که تا جای ممکن خودشان بتوانند در منزل با کم ترین هزینه بیشترین تغییرات را ایجاد کنند. یکی از پر طرفدار ترین ترفند ها تغییر رنگ سرویس خواب و وسایل چوبی است. برند لوازم دکوراسیون بلج علاوه بر ارائه به روز ترین سرویس های خواب، صندلی و لوازم تحریر تلاش می کند تا مقرون به صرفه ترین روش های تغییر دکوراسیون را در اختیار مخاطبان خود بگذارد. امروز هم قرار است با آموزش ساده ترین راه های تغییر رنگ وسایل چوبی به استقبال یک تحول اساسی در دکوراسیون منزل برویم.

مهم ترین نکاتی که باید در رنگ کردن وسایل چوبی بدانید

دو روش اصلی برای رنگ کردن وسایل چوبی وجود دارد. روش اول رنگ زدن با قلمو یا غلطک و روش دوم رنگ کردن با اسپری یا پیستوله است که در ادامه بیشتر با مراحل هر کدام آشنا می شویم.

بهترین روش های رنگ کردن مبلمان و وسایل چوبی

کدام وسایل چوبی را با قلمو رنگ کنیم؟

این روش معمولا برای وسایل چوبی کوچک و لوازمی که خیلی گوشه یا فرورفتگی زیادی ندارند کاربرد دارد. به عنوان مثال برای رنگ کردن میز تحریر ، انواع میز های کوچک و میز عسلی می توانید از این روش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که غلطک بیشتر برای سطوح صاف مانند دیوار یا سطح روی میز ها کاربرد دارد. ممکن است گوشه های وسیله مورد نظر شما را به خوبی رنگ نکند. اما با قلمو به راحتی می توانید از رنگ گوشه ها نیز مطمئن شوید برای رنگ کردن وسایل چوبی با قلمو کافیست مراحل زیر را طی کنید.

سمباده زنی اولین مرحله در رنگ کردن وسایل قدیمی

اگر شما وسیله چوبی در خانه دارید که چوب آن رنگ دارد، اولین قدم برای تغییر رنگ سمباده کشیدن است. سمباده کشیدن علاوه بر اینکه باعث بالا بردن دوام رنگ جدید می شود، سطح نهایی کار را تمیز و صاف می کند. سمباده زنی یک ترفند برای رنگ آمیزی حرفه ای وسایل چوبی در منزل به حساب می آید پس به راحتی از آن عبور نکنید.

بهترین روش های رنگ کردن مبلمان و وسایل چوبی

آیا برای رنگ آمیزی وسایل چوبی به بتونه نیاز داریم؟

در پاسخ به ضرورت بتونه زنی در تغییر رنگ وسایل چوبی باید بگوییم که اگر وسیله شما دارای سطوح ناصاف و یا ترک هایی است که با سمباده از بین نمی رود، بله استفاده از بتونه ضروری است. اما اگر چنین نیست، می توانید از یک لایه نازک آستر رنگ چوب استفاده کنید تا نتیجه نهایی زیبا تر شود و رنگ کمتری مصرف کند.

بتونه زدن وسایل چوبی کار دشواری نیست اما اگر میانه خوبی با بتونه ندارید یک پیشنهاد فوق العاده به شما می دهیم. اگر تخته های چوبی بلااستفاده در منزل دارید، با کمی سمباده کشیدن و بدون نیاز به بتونه از تکنیک رنگ کهنه کاری استفاده کنید. حالا چند آویز لباس به قسمت بالای آن نصب کنید. اگر دوست داشتید گوشه آن را دکوپاژ یا نقاشی کنید. به این ترتیب توانسته بدون صرف هزینه برای خرید جالباسی یک آویز دیواری تزیینی و کاربردی برای وروردی منزل خود طراحی کنید.

بهترین روش های رنگ کردن مبلمان و وسایل چوبی

هنگام رنگ زدن وسایل چوبی لایه محافظ را فراموش نکنید

مرحله نهایی استفاده از لایه محافظ است که علاوه بر حرفه ای کردن ظاهر نهایی کار آن را در مقابل ضربه مقاوم می کند. برای وسایل چوبی مانند انواع میز و صندلی های غذاخوری که کاربرد زیادی دارند حتما باید این مرحله را انجام بدهید. لایه محافظ می تواند به دلخواه شما فینیشینگ مات یا براق داشته باشد. این لایه در مقابل باران، قارچ، رشد جانوران و اشعه خورشید از چوب محافظت می کند.

راحت ترین روش رنگ کردن وسایل چوبی با اسپری

روش بعدی رنگ کردن با اسپری های رنگ یا پیستوله رنگ آمیزی است. این روش به ظاهر ساده ترین روش رنگ کردن وسایل چوبی است اما نکات مهمی دارد که باید قبل از شروع به رنگ آمیزی وسایل منزل آن را در نظر داشته باشید.

استفاده از اسپری رنگ برای کدام وسایل مناسب است؟

اسپری های رنگی کوچکی در بازار هستند که برای رنگ گردن وسایل تزیینی خانه یا ساخت لوازم هنری بهترین گزینه هستند. این اسپری ها نیاز به مهارت خاصی ندارند و با یک یا دو بار اسپری کردن روش آن را یاد می گیرید. اما برای رنگ کردن وسایل بزرگی مانند تخت خواب یا دراور لباس دیگر اسپری های کوچک جواب گوی نیازتان نیست. در اینجا بهتر است به سراغ پیستوله بروید.

نکات قابل توجه برای کار با پیستوله رنگ آمیزی

اگر می خواهید وسایل چوبی و بزرگ منزل خود را تغییر بدهید سریع ترین روش رنگ آمیزی با پیستوله است. به هنگام رنگ زدن وسایل چوبی با پیستوله بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید.

  • حتما از ماسک، دستکش و عینک استفاده کنید تا از خطرات احتمالی مانند بازگشت رنگ به عقب جلوگیری کنید.

  • ابتدا روی یک سطح چند بار رنگ زدن را امتحان کنید تا از کارکرد صحیح پیستوله مطمئن شوید.

  • رنگ زدن با پیستوله پوشش کمی دارد و باید ابتدا یک لایه رنگ آستری بزنید یا وسیله مورد نظر را چند مرتبه رنگ کنید.

  • از تنظیم فشار پیستوله قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید. معمولا فشار دستگاه بهتر است بین ۱۲ الی ۲۵ پوند بر اینچ مربع باشد.

  • رنگ روغن برای پیستوله به مراتب آسان تر است اما اگر از رنگ های دیگری استفاده می کنید بهتر است غلظت آن را با تینر به حد مطلوب برسانید.

و در نهایت آخرین نکته کاربردی برای رنگ کردن وسایل چوبی در منزل این است که فارق از انتخاب هر روشی برای رنگ کردن باید از مرحله سمباده زنی و لایه محافظ نهایی استفاده کنید. در این صورت نتیجه کار بسیار حرفه ای و مقاوم خواهد شد.

انتهای پیام/1005
برچسب ها: رنگ کردن مبلمان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار