دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مشاور عالی وزیر بهداشت در آموزش پزشکی گفت: ویروس کرونا چنان تغییرات عظیمی ایجاد کرده که در تاریخ بشر بی سابقه بوده است و هزینه‌هایی تحمیل کرده که حتی ثروتمندان کشورهای دنیا در مقابل آن سر خم کرده‌اند.

به گزارش آوای خزر، ایرج فاضل، مشاور عالی وزیر بهداشت در آموزش پزشکی در حاشیه نشست نحوه هزینه کرد اوراق نیکوکاری کرونا با بیان اینکه با توجه به مسائل عظیم، گسترده و متنوع مربوط به کرونا در ایران و دنیا، مشکلات و نیازها فراوان است و این ویروس حتی پشت ثروتمند ترین کشورهای دنیا را خم کرده است، اظهار داشت: تعریف نماد نیکوکاری کرونا 1 و 2 در فرابورس، ابتکار بسیار خوبی است برای افرادی که آمادگی کمک به حوزه سلامت، بهبود وضعیت و رفع نیازها را دارند.

وی افزود: اعتماد مردم باید به مشارکت در این طرح نیکوکاری جلب شود و بسیاری از افراد آمادگی دارند که برای مبارزه و کنترل کرونا در کشور، به حوزه سلامت کمک کنند و تعریف نماد کرونا 1 و 2 در فرابورس، راه بسیار خوبی برای تقویت مشارکت‌های مردمی است.

عضو هیأت امنای صندوق نیکوکاری کرونا در فرابورس خاطرنشان کرد: حیرت انگیز است که ویروس کرونا که وزن آن چندین گرم است، دنیا را تغییر داده و چنان تغییرات عظیمی ایجاد کرده که در تاریخ بشر، بی سابقه بوده است و چنان هزینه‌هایی تحمیل کرده که حتی ثروتمندان کشورهای دنیا در مقابل آن سر خم کرده‌اند.

 فاضل یادآور شد: دولت جمهوری اسلامی ایران در حد توان خود برای مبارزه به کرونا کمک و حمایت می‌کند اما هزینه‌های این کار، از عهده هیچ دولتی ساخته نیست؛ به ویژه برای ما که قبل از شیوع کرونا انواع مشکلات را داشته‌ایم.

وی افزود: شرط مشارکت بیشتر مردم در مبارزه با کرونا و افزایش خرید سهام‌های نیکوکاری کرونا در بورس، جلب اعتماد عمومی است اما متاسفانه اعتماد به ویژه در مسائل مالی در کشور در سال‌های اخیر، به حق زیر سئوال رفته است؛ بنابراین باید اعتماد، گزارش دهی متناوب و شفافیت در مسائل مالی داشته باشیم.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: