دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد آخرین وضعیت «سیروس عسگری» پروفسور ایرانی که در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا زندانی است و طبق برخی اخبار به کرونا مبتلا شده است، گفت: وزارت امور خارجه برای پیگیری وضعیت ایشان در داخل اقداماتی را انجام داده است، همچنین دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و از نزدیک از طریق مقامات قضایی آمریکا پیگیر وضعیت ایشان هستند.


به گزارش آوای خزر،سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در مورد آخرین وضعیت «سیروس عسگری» پروفسور ایرانی که در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا زندانی است و طبق برخی اخبار به کرونا مبتلا شده است، گفت: وزارت امور خارجه برای پیگیری وضعیت ایشان در داخل اقداماتی را انجام داده است، همچنین دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن نیز پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام داده و از نزدیک از طریق مقامات قضایی آمریکا پیگیر وضعیت ایشان هستند.

وی ادامه داد: قرار است امروز و فردا یک تست مجدد کرونا از ایشان گرفته شود و ان‌شاءالله اگر تست ایشان منفی باشد تمام تدابیر لازم برای بازگشت به کشور فراهم است و ایشان به زودی به ایران باز می‌گردد.

نگران جان گرفتن مجدد تروریست‌های تفکیری در عراق هستیم

سیدعباس موسوی در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش حملات تروریستی از سوی گروه تروریستی داعش در عراق و این که آیا این احتمال وجود ندارد که داعش بار دیگر فعالیت‌های تروریستی خود را در عراق آغاز کند و آیا ایران نگران این موضوع هست یا نه گفت: ما از نزدیک تحولات عراق را دنبال می‌کنیم. نگران جان گرفتن مجدد تروریست‌های تفکیری به خصوص داعش در عراق هستیم و این احتمال وجود دارد که اتفاقات اخیر با درخواست مشروع دولت و ملت عراق مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی به خصوص نظامیان آمریکایی از این کشور مرتبط باشد. شاید آنها می‌خواهند با این گونه اقدامات نشان دهند که اگر آنها در عراق حضور نداشته باشند و یا عراق را ترک کنند این کشور ناامن خواهد شد.

وی ادامه داد: در واقع این احتمال وجود دارد که این اقدامات تروریستی با پشتوانه اصلی حامیان داعش در عراق صورت بگیرد.

موسوی با بیان اینکه درخواست مردم و دولت عراق برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور کاملا مشروع است، گفت: آنها ممکن است بخواهند با این گونه اقدامات و تقویت و حمایت از گروه‌های تروریستی در عراق مانع خروج خودشان از عراق شوند یا خروجشان را به تاخیر بیندازند.

این دیپلمات کشورمان گفت: ایران همواره در موضوع مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت عراق بوده و ما از انجام هر کمکی به این کشور همسایه در این زمینه دریغ نمی‌کنیم و همواره حمایت خود را از دولت و ملت عراق به صورت علنی و عملی بیان کرده‌ایم و خواهیم کرد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: