دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
دکترای جامعه شناسی در همایش پویش ملی ازدواج مناسب، شاد و پایدار:
یک دکترای جامعه شناسی گفت: گرانبهاترین دارایی برای هر فرد، داشتن یک همسر خوب است، ازدواج اجباری در انتخاب اجباری همسر به سرانجام نمی‎رسد.
همسر خوب، گرانبهاترین دارایی است/ انتخاب و ازدواج اجباری به سرانجام نمی‎رسد

به گزارش آوای خزر از نکا، محمدرضا سلیمانی امروز در همایش پویش ملی ازدواج مناسب، شاد و پایدار که در دانشگاه آزاد اسلامی نکا با همکاری شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: هر جامعه سالم دارای مؤلفه‎هایی است که یکی از مهمترین آنها بهره‎مندی از خانواده سالم است که از ازدواج یک زن و مرد تشکیل می‎شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه بطور میانگین 30 هزار ازدواج در مازندران صورت می‎گیرد که 7 هزار مورد آن به طلاق کشیده می‎شود، افزود: در حقیقت، 14 هزار دختر و پسر مطلقه تنها در جامعه سه میلیون نفری مازندران، سالانه طلاق می‎گیرند که رقم بسیار بالایی است.

این مشاور خانواده با بیان اینکه طلاق آسیب‎های اجتماعی را با خود به همراه دارد، گفت: آمار بالای طلاق سبب شده است که بسیاری از جوانان از آن دوری کنند اما این تفکر خوبی نیست که بگوییم در بین دوستان و آشنایان افرادی را می‎بینیم که زندگی مشترک آنها از هم پاشیده است و اکنون ما نیز از ازدواج فرار کنیم!

وی ادامه داد: باید به جای فرار از اصل موضوع، به خود بگوییم که "من باید چطور تلاش کنم تا یک زندگی خوب و سالم داشته باشم" ؟

سلیمانی با بیان اینکه گرانبهاترین دارایی برای یک فرد داشتن یک همسر خوب است، اظهار داشت: ازدواج و انتخاب اجباری همسر به سرانجام نمی‎رسد و از طرفی باید این واقعیت مهم را بپذیریم که عشق هرگز کافی نیست.

این کارشناس مسائل خانواده بیان کرد: در یک ازدواج و خانواده سالم باید تقدیم عشق به همسر از سوی زن، تقدیم همه اعتماد به همسر از سوی مرد، گذاشتن وقت و زمان کافی برای فرزندان و درک پدر و مادر از سوی فرزند اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به عوامل پنهان طلاق گفت: یکی از این عوامل را باید در ناتوانی جنسی مرد یا زن جستجو کرد لذا امروز باید جوانان دختر و پسر در سن بلوغ، حتما از سوی خانواده به مشاور مراجعه کنند تا حساسیتها و آسیبهای این دوران برای آنها تبیین شود.

سلیمانی با بیان اینکه مشاوره‎های قبل از ازدواج و حین ازدواج از ضروریات است، خاطرنشان کرد: یکی از شروط ازدواج دخترها و پسرهایی که قصد ازدواج دارند؛ باید مشاوره حین ازدواج باشد.

این مشاور خانواده بیان کرد: ازدواجهای موقعیتی که معیار آن داشتن خانه، ماشین، کار و ... است، همچنین ازدواجهای رویایی که مبتنی بر عشق و بدون هیچ منطقی صورت می‎گیرد، آسیب‎زا هستند و ازدواجی موفق است که بر پایه عقل و منطق و ارزشهای اعتقادی باشد.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد سهم ازدواج یک زوج جوان در تأیید پدر و مادرها است، اظهار داشت: انتخاب مناسب، عشق و ازدواج و روابط قبل از ازدواج از موضوعات مهم در مسئله ازدواج هستند.

سلیمانی افزود: تجربه‎های جنسی دوران مجردی بنیاد هر ازدواج را از بین می‎برد، دوستی‎های پسر و دختر در قبل از ازدواج نیز باید با رعایت روابط اجتماعی و عاطفی باشد زیرا اگر رعایت نشود، به رابطه جسمی و جنسی می‎رسد که آسیب‎زاست.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه «عشق» به معنای خواستن یک نفر به خاطر «خودش» و نه بخاطر «خودم» است، تصریح کرد: گاهی در برخی ازدواج‎ها می‎بینیم که عروس یا دامادی که تجربه دوستی قبل از ازدواج را داشتند در زمان جشن ازدواج با پیامکها یا تهدیدهایی از سوی دوستان دوران مجردی خود روبرو می‎شوند، اینها خوشایند نیست زیرا معنای عشق به‎درستی درک نشده است.

این مشاور خانواده به دانشجویان توصیه کرد که اگر فردی را برای ازدواج در نظر گرفته‎اند و او را دوست دارند اما شرایط و موقعیت ازدواج با او را ندارند؛ به خاطر عشقی که به او دارند، بگذارند او با فردی که شرایطی بهتری دارد، ازدواج کند.

سلیمانی بیان کرد: در روابط دوستی و عشق بین خود و جنس مخالف، همیشه خود را عشق دوم بدانید و به طرف مقابل این فرصت را بدهید که قدرت انتخاب داشته باشد، لذا هرگز دست به کارهای نامعقول نزنید.

وی در پایان گفت: بهترین سن ازدواج برای دختران 20 تا 25 سال و برای پسران نیز 25 تا 30 سال است.

تصاویر همایش:

برای دیدن تصاویر در اندازه بزرگ تر روی آن ها کلیک کنید.




انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها