دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
وزیر خارجه فرانسه:
وزیر امور خارجه فرانسه در مصاحبه‌ای با روزنامه فرانسوی "لو تلگرام" اظهار کرد: خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز و روزنامه‌نگاران، چه در آمریکا و چه هر جای دیگر، ناپذیرفتنی است.

به گزارش آوای خزر، به نقل از رویترز، ژان ایو لودریان در پاسخ به پرسشی درباره اعتراضات و شورش‌هایی که پس از مرگ جورج فلوید- سیاه‌پوست غیرمسلحی که در بازداشت پلیس مینیاپولیس جان سپرد- در سراسر آمریکا به راه افتاده است، به روزنامه تلگرام گفت که نیاز بود به مردم اجازه تظاهرات آزادانه داده شود.

وی به روزنامه ناحیه "برتاین" فرانسه گفت: هر گونه عمل خشونت‌آمیز که علیه معترضان مسالمت‌آمیز یا روزنامه‌نگاران انجام شود، ناپذیرفتنی است؛ چه در آمریکا و چه در هر جای دیگر.

فیلم‌های ویدئویی جورج فلوید در ۲۵ مه (۵ خرداد) که در یکی از خیابان‌های مینیاپولیس به زمین خوابانده شده و افسر پلیس سفیدپوست زانویش را حدود ۹ دقیقه بر گردن او می‌فشارد، موجب خشم فراوانی شد. برخی از اعتراضاتی که با غارت همراه بودند، واکنش جدی پلیس در برخی شهرهای آمریکا را به همراه داشت.

خیزش ناشی از مرگ فلوید به دیگر نقاط جهان از جمله فرانسه هم کشیده شده است. در فرانسه صدها نفر از ممنوعیت اعتراض در نزدیکی سفارت آمریکا در پاریس، که از سوی پلیس وضع شده بود، سرپیچی کردند.

لودریان - که خود اهل نواحی ساحلی برتاین است- در جریان گفت‌وگو درباره روابط آینده با اتحادیه اروپا، همچنین بر تصمیم فرانسه مبنی بر دفاع از دسترسی به آب‌های بریتانیا برای ماهیگیران فرانسوی تأکید کرد.

از زمانی که بریتانیا اوایل امسال از بلوک اتحادیه اروپا خارج شده است، ماهی‌گیری یکی از مسائل مناقشه‌برانگیز در مذاکرات آهسته برای ایجاد پیوند بین بریتانیا و اتحادیه اروپا به شمار می‌آید.

وزیر امور خارجه فرانسه در این باره اظهار کرد: یک مسأله عمده وجود دارد و آن هم دسترسی صیادان ما به آب‌های بریتانیا است که البته این موضوع نزدیک به شرایط حال حاضر است.

وی افزود: تضمین می‌دهم که اطمینان حاصل کنم لندن، این امکان را به صیادان به طور مداوم و با استانداردهای تکنیکی و دسترسی مورد نیاز برای آنها می‌دهد.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: