دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
در حالی که برخی نمایندگان پارلمان سوریه به دلیل ناتوانی کابینه این کشور در مقابله با بحران رو به وخامت اقتصادی و معیشتی خواستار سلب رای اعتماد از آن شده‌اند، نخست وزیر این کشور، رسانه‌ها و تحریم‌های آمریکا با هدف فشار بر معیشت مردم را مورد سرزنش قرار داد.

به گزارش آوای خزر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، کشور سوریه با شرایط بی‌سابقه اقتصادی و وخامت شرایط معیشتی همزمان با کاهش ارزش پول خود در برابر دلار مواجه است به شکلی که در برخی مناطق ارزش ۲۵۰۰ لیره این کشور به یک دلار رسیده و همزمان قیمت مواد غذایی و کالاهای اساسی به شدت افزایش یافته به شکلی که بسیاری از فعالان این کشور در شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویر قیمت برخی کالاها تاکید کردند، این قیمت‌ها با درآمد متوسط مردم همخوانی ندارد.

علاوه بر این‌ها بخش پزشکی و دارویی سوریه نیز دچار مشکل شده و در بازار کمبود انبار داروها مشاهده می‌شود.

در محافل مردمی نیز احساس ناکامی به دلیل ناتوانی دولت در مقابله با این اوضاع حاکم است و کارشناسان اقتصادی از آغاز تاثیر قانون تحریم‌های آمریکا بر سوریه موسوم به قانون "سزار" می‌گویند.

در پی بروز این شرایط معیشتی بسیار سخت، جمعی از نمایندگان پارلمان سوریه در جلسه روز یکشنبه خود خواستار سلب رای اعتماد از کابینه شدند.

آنها در نطق خود تاکید کردند: اگر دولت ناتوان از مقابله با این وضعیت است باید جایگاه خود را رها کرده و آن را به طرفی بسپارد که شایسته‌تر و توان‌تر است.

همچنین آنها دولت را متهم کردند هیچ‌گونه پاسخی برای بحران‌های موجود در کشور ندارد.

در مقابل عماد خمیس، نخست وزیر سوریه در پاسخ به انتقادهایی که از کابینه این کشور می‌شود، رسانه‌هایی که در انتقال اخبار موفقیت‌ها و عملکرد دولت و آگاهی بخشی درباره اقدامات و تحریم‌های یک‌جانبه اعمال شده از طرف آمریکا و کشورهای غربی بر سوریه کوتاهی می‌کنند را مورد سرزنش قرار داد.

خمیس در جلسه پارلمان گفت: از اواسط سال گذشته نشانه‌های جنگ جدیدی علیه سوریه با هدایت کشورهای توطئه کننده که هدف از آن به سرقت بردن منابع و ثروت‌های سوریه و به فقر کشاندن مردم آن است، بیش از پیش مشخص شد، این مساله با تشدید اقدامات ظالمانه و یک‌جانبه علیه سوریه و سخت کردن کار تامین نیازهای مردم و نهادهای آن برای دولت و مانع‌تراشی در سرمایه‌گذاری کشور بر گذرگاه‌های مرزی آزادشده از دست تروریست‌ها نمایان شد، این اقدامات تاثیر منفی بر تلاش‌ها برای بازسازی منابع درآمدی کشور در بخش خارجی گذاشت و این در حالی بود که پروژه‌های توسعه‌ای و خدماتی دولت در سال‌های قبل با آزادسازی هر منطقه و شهر از دست تروریست‌ها در حال توسعه بودند.

خمیس در ادامه گفت: چهره زشت این کشورها که تحریم‌های یک‌جانبه را اعمال می‌کنند و اهداف خبیثانه آنها با شیوع ویروس کرونا نمایان شدند، آمریکا و اتحادیه اروپا مخالفت خود را با لغو این تحریم‌ها اعلام کردند و این در حالی بود که نهادهای بین‌المللی به شکل آشکار به تاثیر این تحریم‌ها در مقابله سوریه با کرونا اعتراف کردند.

نخست وزیر سوریه با تاکید بر اینکه نهادهای دولتی و به ویژه نهادهای پزشکی و بهداشتی ما همواره برای مقابله با هرگونه شرایط فوق‌العاده در آمادگی کامل قرار خواهند داشت، گفت: دمشق با همکاری کشورهای دوست و با امکانات موجود توانست با در پیش گرفتن تدابیر پیش‌دستانه و فراهم کردن نیازهای سیستم پزشکی کشور، از مرحله اول کرونا عبور کند اما این خطر هنوز وجود دارد.

وی افزود: دولت آمریکا امروز با اعمال تحریم‌های یک‌جانبه که هدف از آن به صورت مستقیم وضعیت معیشتی آنها و عملکرد دولتی است، گام جدیدی را در طرح خصمانه خود علیه مردم سوریه برداشته است، این در حالیست که دمشق از ابتدای جنگ برای فراهم کردن نیازهای مردم با وجود تمام چالش‌ها و کمبودها تلاش می‌کند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: