دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸
منچسترسیتی که یک جام در سبد خودش دارد، در بازگشت لیگ برتر خیلی به این رقابت‌ها فکر نمی‌کند و بیشتر منتظر شروع مجدد لیگ قهرمانان و جام‌حذفی است.

به گزارش آوای خزر، یک جام گرفته‌اند و در پی این هستند که شانس‌شان برای کسب 2 جام دیگر را هم امتحان کنند. منچسترسیتی با وجود اینکه به سومین قهرمانی متوالی لیگ برتر انگلیس نخواهد رسید اما برای شروع مجدد رقابت‌ها انگیزه زیادی دارد. نشریه «گاردین» شرایط شاگردان گواردیولا قبل از ری‌استارت را بررسی کرده است.

شرایط آنها پیش از تعلیق چگونه بود؟
زمان تعلیق مسابقات باعث اندوه سیتیزن‌ها شد. بین بازی‌های رفت و برگشت مقابل رئال‌مادرید در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان رخ داد و شاگردان پپ فرصت زودتر رسیدن به مرحله بعد را از دست دادند. با این حال در لیگ برتر، سیتی از چند ماه قبل رقابت در کورس قهرمانی را به لیورپول واگذار کرد اما هنوز جایگاه‌شان در رده دوم خوب است و می‌تواند در همین رده فصل را به پایان برسانند. لازم است اشاره کنیم سیتی آخرین بازی‌اش پیش از تعطیلی موقت مسابقات را به منچستریونایتد باخت. در 4 بازی آخر لیگ برتری علاوه بر این باخت، از تاتنهام هم شکست خورده بود. با این حال پیروزی مقابل استون‌ویلا در فینال جام‌اتحادیه باعث شد یک جام بگیرند.

شرایط فعلی آنها چطور است؟
بازگشت زودتر از موعد آیمریک لاپورت مقابل رئال‌مادرید برای تیم گواردیولا هزینه داشت. غیبت آیمریک یکی از دلایل مهم ناکامی منچسترسیتی در فصل جاری بود. حالا مدافع فرانسوی با استراحت مناسبی که داشته می‌تواند از بازی مقابل آرسنال برگردد. بعد از اشتباهاتی که ادرسون سنگربان سیتیزن‌ها در شهرآورد منچستر داشت تنها نگرانی فعلی آمادگی این بازیکن برزیلی است. آمادگی ذهنی کایل واکر که در قرنطینه حاشیه‌هایی داشت و روزهای آرامی را سپری نکرده هم یکی دیگر از نگرانی‌هاست. با این حال به جز این دو مورد در اردوی سیتیزن‌ها مشکلی خاصی مشاهده نمی‌شود.

ری‌استارت با منچسترسیتی؛ همه جام‌ها به‌جز لیگ برتر

برای پایان خوب در این فصل به چه چیزی نیاز دارند؟
روی میز سیتی همین الان هم یک جام وجود دارد. فصل گذشته تیم گواردیولا هرچه جام داخلی بود را به افتخاراتش افزود. آنچه گواردیولا بعد از 9 سال می‌خواهد یک جام در لیگ قهرمانان اروپاست. اگر سیتی بتواند رئال‌مادرید را کنار بزند شرایط خوبی خواهد داشت. البته فعلاً در مرحله یک‌هشتم نهایی هستند و راهی طولانی در پیش است. هنوز هم تعداد زیادی تیم خوب مثل تیم‌های سابقش بایرن‌مونیخ و بارسلونا و حتی اتلتیکومادرید در رقابت‌ها حضور دارند اما اگر سیتی می‌خواهد فصل خودش را تاریخی کند باید به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد.

بازیکنان در قرنطینه چه کرده‌اند؟
کایل واکر 2 مرتبه به‌دلیل نقض قرنطینه و برگزاری مهمانی خودش را در کانون توجه قرار داد. علاوه بر این بازیکن باتجربه، فیل فودن جوان هم با فوتبال بازی کردن در ساحل حاشیه‌ساز شد اما به غیر از این دو بازیکن، دیگر بازیکنان منچسترسیتی در دوران قرنطینه حرفه‌ای رفتار کردند.

برای جامعه چه کرده‌اند؟
پپ گواردیولا که مادرش را به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داد به لیونل مسی ملحق شد و یک میلیون دلار برای مبارزه با ویروس کرونا در اسپانیا اهدا کرد. ورزشگاه اتحاد که ورزشگاه خانگی سیتیزن‌هاست هم تبدیل به اولین جایی شد که برای مبارزه با کرونا به سرویس بهداشت ملی در دسترس قرار گرفت.

ری‌استارت با منچسترسیتی؛ همه جام‌ها به‌جز لیگ برتر

بازیکنان کلیدی در ادامه فصل
کوین دبروینه همیشه بازیکن کلیدی منچسترسیتی است. البته گواردیولا گزینه‌های زیادی برای درخشش در خطوط مختلف دارد اما اگر دبروینه در بهترین فرم خودش باشد او مرد کلیدی تیم به حساب می‌آید. او که یکی از برترین استعدادهای لیگ برتر است، نقش کلیدی در ادامه مسابقات اروپایی ایفا خواهد کرد.

پیش‌بینی برای پایان فصل
دومی لیگ برتر انگلیس، قهرمانی در جام‌حذفی و حداقل فینالیست شدن در لیگ قهرمانان اروپا. سخت است موفقیت‌شان در اروپا را تصور کنیم اما به هر حال اگر بازی به بازی خوب پیش بروند غیرممکن نیست.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار