دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
دیروز -سه‌شنبه- محکوم شدن روح‌الله زم به اعدام و حبس ابد، یکی از مهم‌ترین رخدادهایی بود که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در سطحی دیگر، گزارش یک رسانه عربی مبنی بر دیدار با احمدی‌نژاد برای اعضای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت شدن، از دیگر اخبار مهمی است که می‌توان از آن به عنوان موضوعی مهم یاد کرد. تایید صلاحیت شدن افراد نزدیک به احمدی‌نژاد برای انتخابات مجلس یازدهم، به نظر می‌رسد این امیدواری را به او داده که احتمالا از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 تایید صلاحیت شود.

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید

روح الله زم به اعدام و حبس محکوم شد: سخنگوی قوه قضائیه گفت: روح الله زم مدیر کانال معاند آمد نیوز به اعدام و حبس محکوم شد. اسماعیلی گفت: البته این حکم غیر قطعی است و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.

دستورات مهم روحانی درباره سال جدید تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها: حسن روحانی گفت: وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با بهره‌گیری از تجربیات و دستاورد تدریس دروس در صدا و سیما و فضای مجازی برنامه خود را برای سال تحصیلی جدید تدوین کنند تا در صورت لزوم مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

یک رسانه عربی مدعی شد: دیدار احمدی‌نژاد با اعضای شورای نگهبان برای تایید صلاحیت: رسانه عرب زبان «عربی پست» در گزارشی نوشت: در شرایطی که شورای نگهبان با نامزدی ۶۰ نفر از نزدیکان احمدی نژاد به مجلس موافقت کرده است، چه چیزی می‌تواند مانع از نامزدی خود وی در انتخابات سال ۲۰۲۱ شود؟ این مساله‌ای است که یکی دیگر از اعضای مجلس که نزدیک به احمدی نژاد است، در گفتگو با عربی پست گفت: «در این باره با آیت الله احمد جنتی دیدار کردیم، اما ایشان خواستار زمان کافی برای فکر بیشتر شدند.»

عروسی به سبک سیندرلا در لواسان با یک میلیارد تومان هزینه: در سال‌های اخیر زیاد درباره «لواسان» شنیده‌ایم؛ از خانه‌ها و ویلاهای مجلل گرفته تا قبرستانی با قبرهای چند صد میلیونی و حالا هم مجلل‌ترین تالار عروسی ایران. در این تالار به جز مراسم عروسی، داستان «سیندرلا» هم برای مهمانان با ایفای نقش توسط‌ عروس و داماد بازآفرینی می‌شود. گفته می‌شود در این تالار ۱۵۰ خدمه به عنوان بازیگر برای بازآفرینی پویانمایی سیندرلا حضور دارند و هزینه هر مهمان برای صاحب این مراسم، حدود یک میلیون تومان برآورد می‌شود. هزینه یک مراسم ازدواج در این باغ مجلل، به بیش از یک میلیارد تومان هم می‌رسد.

احتمال کناره‌گیری ترامپ از انتخابات!: یک عامل حزب جمهوری‌خواه به شبکه خبری فاکس نیوز گفت، چنانچه دونالد ترامپ به این باور برسد که هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد، احتمالا از رقابت ریاست جمهوری ۲۰۲۰ کنار می‌کشد.  انتشار این گزارش در رسانه محبوب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با استناد به اظهارات تعدادی از نیروهای مطلع در حزب جمهوری‌خواه بوده است که نگران چشم‌انداز دومین حضور ترامپ در کاخ سفید در بحبوحه آمارهای بسیار بد از نظرسنجی‌ها هستند.

شناسایی یک ویروس جدید در چین با قابلیت «همه‌گیری جهانی»: محققان در چین یک ویروس جدید از رشته ویروس‌های آنفلوآنزا پیدا کرده‌اند که توان بالقوه برای تبدیل شدن به یک همه‌گیری جهانی را دارد. آنها می‌گویند این ویروس اخیرا در میان خوک‌ها ظهور کرده است اما امکان سرایت آن به انسان‌ها هم وجود دارد.

حمله تروریستی به خودروی سپاه در سیستان و بلوچستان: نماینده مردم زاهدان در مجلس ضمن تایید وقوع انفجار در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین سیستان و بلوچستان، گفت: این حمله از سوی گروهک تروریستی جیش الظلم [جیش العدل] هنگام عبور دو خودروی نیرو‌های سپاه پاسداران انجام گرفته، اما تلفات جانی نداشته است.

۸ استان در وضعیت قرمز کرونایی:  دکتر لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۳۵ مورد بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۲۷ هزار و ۶۶۲ نفر رسید. لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰ هزار و ۸۱۷ نفر رسید. وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در اماکن تجمعی، گفت: استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان‌های غربی و شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت قرمز بوده و بالاترین میزان ابتلا، بستری و فوتی را دارند. همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت: واکسن کرونا تا سال دیگر به دست ما نمی‌رسد: معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه متاسفانه واکسن کرونا تا سال دیگر بدست ما نخواهد رسید، تاکید کرد: صنعتگران کشور باید خود را با تولید همراه با زندگی مسالمت آمیز با کرونا به مدت دو سال آماده کنند.

سخنگوی قوه قضائیه: باید DNA جسد قاضی منصوری بیاید، آن زمان ما اعلام می‌کنیم که او هست یا نه: سخنگوی قوه قضائیه درمورد پرونده ی قاضی منصوری گفت: ما قضاوتی نداریم. روایت پلیس بین الملل این است که فرد کشته شده و مستنداتی پلیس بین الملل فرستاده از جمله تصویر گذرنامه و جنازه‌ای که منتسب به ایشان است وحسب ظاهر خود فرد است ولی ما قاضی‌ هستیم و به ظاهر حکم نمی کنیم که قطعا نظر بدهیم.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار