دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
در نشست استاندار و محیط‌بانان مازندران مورد توجه قرار گرفت
حضور مقتدرانه‌ی پیکان در ناوگان محیط زیست/ کار با لندرور زوار در رفته/ محیط‌بانی که مشمول جانبازی نشد/ اسکله‌های تفریحی بدون رانت!/ محیط‌بانانی با خاطره‌ی سکوت!
وقتی استاندار مازندران از محیط‌بانان خواست که اگر خاطره‌ای دارند بگویند، سکوت بود و سکوت، فقط یک محیط‌بان که مشمول جانبازی نشد تقاضای پیگیری داشت، مدیرکل محیط زیست استان نیز از لندرور محیط‌بانی کیاسر که ۸ بار شاسی آن را جوش داده‌اند گفت و از فعالیت خودرو‌های پیکان در ناوگان حمل و نقل این سازمان!
به گزارش آوای خزر از ساری، روز جمعه ۱۳ تیرماه برابر است با ۱۱ ذی‌القعده میلاد امام رضا (ع)، این تاریخ به‌احترام ضامن آهو روز محیط‌بان نیز نام‌گذاری شده است، انسان‌های ایثارگری که جان‌برکف از میراث گذشتگان برای انتقال به آیندگان دفاع می‌کنند.
امروز در سالن شماره یک استانداری مازندران، از ۱۲ محیط‌بان استان تجلیل شد. این تجلیل همچون سال‌های گذشته نبود، زیرا ویروس کرونا حتی اجازه‌ی پذیرایی نداد چه اینکه همایش بزرگی برگزار شود. زمان مراسمِ تجلیل کوتاه، تعداد مدعوین محدود، و برنامه‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران همچون همیشه با شور و حرارت صحبت می‌کرد، حسینعلی ابراهیمی کارنامی تأکید دارد که امکانات حفاظتی اندک است و حتی بودجه‌ای برای تجهیز آن‌ها ندارند، حتی یک لندرور در کیاسر داریم که هشت بار شاسی آن را جوش دادیم و حتی هنوز خودروی پیکان را در ناوگان حمل و نقل داریم.
او با بیان اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم نمی‌تواند کاری صورت بدهد، نقش مردم را در حفاظت از محیط زیست بسیار ارزشمند و حیاتی توصیف کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران از پیگیری‌ها و پیشنهادات استاندار مازندران در صیانت و حفاظت از محیط زیست طبیعی و انسانی، ازجمله جلوگیری از مجوز‌های نامتعارف، همچنین تعیین شاخص‌های زیست‌محیطی و پیشنهاد مازندران پاک، قدردانی کرد.

شناسایی ۱۳۰ ظرفیت اسکله‌ای تفریحی بدون رانت!

ابراهیمی کارنامی، توجه به مناطق ساحلی و شناسایی ۱۳۰ مکان با ظرفیت ایجاد اسکله تفریحی آنهم بدون رانت! را از دیگر مواردی عنوان کرد که با پیگیری استاندار مازندران و معاون عمرانی ایشان محقق شد، مناطقی که اگر سرمایه‌گذار بیاید به‌راحتی می‌تواند بهره‌برداری خردمندانه از پهنه‌ی دریایی داشته باشد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان سخنان خود، از خدمات ارزنده محیط‌بانان استان قدردانی و برای آن‌ها سلامتی و موفقیت آرزو کرد.
در این نشست، از محیط‌بانان خواسته شد که اگر خاطره‌ای دارند بگویند، اما سکوت تنها حرف‌شان بود، چه اینکه آن‌ها روز‌های مأموریت‌شان سرشار از خاطره است و زمان برای گفتن خاطرات‌شان اندک است.
استاندار مازندران هم به‌شوخی گفت: حرف‌زدن کار سختی‌ست، به نظر می‌رسد که کار کردن راحت‌تر از حرف‌زدن است!
تنها یکی از محیط‌بانان بود که از زخمی‌شدن خود گفت و قرار بود از مزایای جانبازی استفاده کند، اما به او گفتند که شامل حالش نمی‌شود.

محیط زیست نیازمند کار فرهنگی‌ست

استاندار مازندران نیز در سخنانی از اهمیت محیط زیست و کار محیط‌بانان گفت، احمد حسین‌زادگان معتقد است که بیشتر از بحث تجهیزات و نیروی انسانی و پست‌های سازمانی، احتیاج به کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی در جامعه داریم تا به‌خوبی از تالاب و آب‌بندان، جنگل و مراتع و پرندگان، حفاظت شود و به جایی برسیم که همه‌ی مردم محیط‌بان باشند.
او همچنین ظرفیت مردم و رسانه‌ها را به‌عنوان یاران اصلی محیط زیست یادآور شد و اظهار امیدواری کرد که رفتار و کنش مردم نسبت به محیط زیست، از این طریق اصلاح شود.
در پایان این نشست پروتکلی که به احترام میلاد امام رضا (ع) و گرامیداشت روز محیط‌بان برگزار شد، از سبزپوشان نمونه‌ی استان با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/۱۰۰۱
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار