دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۵
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی شنبه ۱۴ تیر ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از بکشف ۵۰ فقره کلاهبرداری میلیاردی در فریدونکنار و ناکامی باند سارقان مغازه در ساری تا دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای در کلاردشت  را می‌خوانید.
*کشف ۵۰ فقره کلاهبرداری میلیاردی در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری ۲ کلاهبردار با ۵۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیارد ریال در شهرستان "فریدونکنار"خبر داد.  

سردار" مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کلاهبرداری از شهروندان در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباختگان دریافتند، افرادی تحت پوشش فروشنده دستگاه مکانیزه کشاورزی با جلب اعتماد کشاورزان و دریافت مبالغ هنگفت از آنان، اقدام به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با بررسی دقیق موضوع و همچنین رصد شبانه روزی و تقویت گشت‌های هدفمند، ماموران پلیس آگاهی موفق شدند، با شناسایی متهمان به کلاهبرداری و محل اختفای این افراد با هماهنگی قضائی ۲ متهم به کلاهبرداری را دستگیر کنند.

سردار میرزایی، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به ۵۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵ میلیارد ریال اقرار کردند که پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

*ارتباط فرمانده انتظامی مازندران با مردم از طریق تلفن ۱۹۷ 

سردار" مرتضی میرزایی" فرمانده انتظامی استان مازندران روز دوشنبه ۱۶ خردادماه با حضور در سامانه ۱۹۷ به صورت تلفنی با شماره ۱۹۷ و حضوری پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مردم استان خواهد بود.  

در راستای پاسخگویی و رسیدگی به مشکلات مردم شریف استان مازندران روز دوشنبه ۱۶ خردادماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر سردار " مرتضی میرزایی " فرمانده انتظامی استان مازندران از طریق تلفن ۱۹۷ و به صورت حضوری پاسخگوی سوالات و درخواست‌های مردم خواهد بود.

در این اطلاعیه از کلیه هم استانی‌های عزیز دعوت شد تا به صورت تلفنی و شماره تلفن ۱۹۷ با ارائه نقطه نظرات، انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر، پلیس را در تامین نظم و امنیت بهتر و آسایش بیشتر جامعه یاری کنند.

*ناکامی باند سارقان مغازه در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از دستگیری باند سارقان مغازه با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ"ناصرعلی صفر پور"، در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران انتظامی بخش فرح آباد در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به افرادی که در حال بازکردن درب یک مغازه در حوزه استحفاظی بودند، مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: این افراد که به محض مشاهده ماموران با یک خودروی سواری از محل متواری شده بودند در عملیاتی ضربتی توسط ماموران دستگیر شدند.

سرهنگ صفر پور در ادامه اظهار داشت: این سارقان حرفه‌ای در بازجویی به عمل آمده به ۵ فقره سرقت مغازه در این شهرستان طی یک ماهه گذشته اعتراف کردند.

وی ضمن هشدار به صاحبان صنوف از آنان، خواست: حتی الامکان محل کسب خود را به دوربین‌های مدار بسته و تجهیزان ایمنی از جمله حفاظ و قفل قابل اطمینان مجهز کنند.

*کیف قاپ حرفه‌ای در محمود آباد به دام افتاد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری کیف قاپ حرفه‌ای با ۶ فقره کیف قاپی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره کیف قاپی از عابران پیاده توسط فردی موتورسوار در سطح شهرستان محمود آباد، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محمود آباد، افزود: ماموران پس از بررسی‌های همه جانبه سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی وی را در حین کیف قاپی دستگیر کردند.

سرهنگ حسین زاده، تصریح کرد: متهم در بازجویی به عمل آمده تاکنون به ۶ فقره کیف قاپی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.


*دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه ازدستگیری ۲ سارق احشام و اماکن خصوصی با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "اسماعیل حسن زاده" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام و اماکن خصوصی در شهرستان گلوگاه ماموران پلیس آگاهی اقدامات پلیسی را در این زمینه آغاز کردند.

سرهنگ "حسن زاده" خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی پس از بررسی‌های همه جانبه، موفق به شناسایی ۲ سارقان حرفه‌ای سابقه دار در این سرقت‌ها شدند.

وی، افزود: متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی‌های انجام شده به ۷ فقره سرقت اماکن خصوصی و احشام درشهرستان اقرار کردند.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با بیان این که متهمان به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کر: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی در صئرت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۱۲ تن چوب قاچاق در عباس آباد 

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد از کشف ۱۲ تن چوب قاچاق و توقیف ۳ خودروی حامل چوب در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ حسین عبدی در تشریح این خبر، گفت: به منظور جلوگیری از قاچاق چوب و فراورده‌های j جنگلی در مناطق جنگلی این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی ۳ قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند.

سرهنگ عبدی تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، در اقدامی عملیاتی با همکاری ماموران اداره منابع طبیعی، متهمان در حین i برداشت چوب از منطقه دستگیر شدند.

وی از توقیف ۲ خودروی نیسان و یک خودروی کامیون حامل چوب در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در مجموع ۱۲ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از این خودرو‌ها کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

*اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در ساری 

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری از دستگیری ۱۳ سارق و کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ" ناصر علی صفر پور" با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز حوزه کلانتری ۱۴ ساری اجرا شد.

وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی این فرماندهی با هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۳ متهم به سرقت، ۵ عامل تهیه و توزیع مواد مخدر، ۳ نفر از ارازل و اوباش معروف و ۵۱ نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در سطح حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ صفرپور، تصریح کرد: در اجرای این طرح ۱ کیلوگرم مواد مخدر، ۲ تن چوب قاچاق، ۲ دستگاه خودرو، ۲ دستگاه دوچرخه، ۲۰ قطعه تجهیزات داخلی خودرو و ۱۰ عدد ابزار و وسایل سرقتی منازل مسکونی کشف شد.

فرمانده انتظامی ساری همچنین از توقیف ۲۲ خودرو و ۴۵ موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن تقدیر از همکاری خوب مردم با پلیس اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده، ایجاد امنیت پایدار و ایجاد آسایش و آرامش برای مردم است.

*دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای در کلاردشت 

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از دستگیری ۳ سارق اماکن خصوصی با ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "قاسم عزیزی کرانی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.ii

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی ۳ سارق حرفه‌ای در این شهرستان شدند.

سرهنگ عزیزی، تصریح کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر کردند.

عزیزی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهمان، اظهار داشت: متهمان ضمن اعتراف به ۸ فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در این شهرستان، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت در پایان با قدردانی از تعامل خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: با سرلوحه قرار دادن هشدار‌های انتظامی و استفاده مطلوب از سامانه ۱۱۰ در راستای ارتقای احساس امنیت، همیار همیشگی پلیس باشند.

*کشف ۱۰ فقره سرقت در فریدونکنار 

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی کشف ۱۰ فقره سرقت و دستگیری ۹ نفر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسن هاشم پور" در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، افزود: در اجرای این طرح ماموران پس از اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی ۲ خرده فروش مواد مخدر، ۵ سارقان و مجرمان سابقه دار و همچنین فردی که ایجاد رعب و وحشت برای شهروندان کرده بود شدند.

سرهنگ هاشم پور از توقیف ۲۱ خودرو و ۲۹ موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: کشف ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل از دیگر موفقیت‌های اجرای این طرح بوده است.

وی در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نقاط آلوده تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری ۳ نفر سارق و کشف ۶ فقره سرقت ومقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ" محمد صادق شاهنظری " با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع کنندگان موادمخدر، سارقان و مجرمان سابقه دار، طرح عملیاتی ارتقاء امنیت اجتماعی در مناطق آلوده و جرم‌خیز حوزه کلانتری ۱۱ تنکابن اجرا شد.

وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی این فرماندهی با هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی موفق به شناسایی و دستگیری ۳ متهم به سرقت، ۴ عامل تهیه و توزیع مواد مخدر، ۳ نفر از ارازل و اوباش منطقه و ۶ نفر از متهمان تحت تعقیب مرجع قضائی در سطح حوزه استحفاظی شدند.

سرهنگ شاهنظری، تصریح کرد: در اجرای این طرح ۳ کیلوگرم مواد مخدر و تعداد ۶ فقره سرقت کشف شد.

فرمانده انتظامی تنکابن در پایان از توقیف ۱۱ خودرو و ۱۸ موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس، اظهار داشت: هدف از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، ایجاد امنیت پایدار و ایجاد آسایش و آرامش برای مردم است.

*دستگیری سارق منزل با ۶ فقره سرقت در نوشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارق منزل و کشف ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ قاسم محمدی در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در حوزه استحفاظی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی سارق را شناسایی و دستگیر کردند.

محمدی با بیان این که متهم در تحقیقات و بازجویی بعمل آمده به ۳ فقره سرقت منزل و ۳ فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اقرار کرد، اظهار داشت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شد.

وی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم‌های مداربسته به هشدار‌های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک و مظنون را به پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

*کشف ۳ کیلوگرم تریاک در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از کشف ۳ کیلوگرم تریاک و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "حسن عنایتی" با اعلام این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امرتهیه و توزیع موادمخد در سطح شهرستان بهشهر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران موفق به شناسایی متهم که با یک خودروی پراید اقدام به تهیه و توزیع موادمخدر در این شهرستان می‌کرد شدند.

سرهنگ عنایتی دستگیری متهم در عملیاتی ضربتی خبر داد و گفت: در بازرسی از خودروی متهم ۳ کیلوگرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در داخل خودر جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و بر هم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

انتهای پیام/۱۰۰۰

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها