دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
در آوای خزر بخوانید:
در بسته اخبار انتظامی یکشنبه ۱۵ تیر ۹۹ استان مازندران، خبر‌هایی از به دام افتادن سارقان اموال داخلی خودرو‌ها در بابل و دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منازل خالی از سکنه در تنکابن تا دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در چالوس  را می‌خوانید.
*سارقان اموال داخلی خودرو‌ها در بابل به دام افتادند 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اموال داخل خودرو با ۴۰ فقره سرقت در شهرستان بابل خبر داد.  

سردار "مرتضی میرزایی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اموال داخلی خودرو‌ها در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار میرزایی، تصریح کرد: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت اموال داخل خودرو‌ها با همدستی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.

وی از دستگیری همدست متهم در ادامه این عملیات خبر داد و اظهار داشت: آن‌ها در تحقیقات تکمیلی و بازجویی‌های به عمل آمده، تاکنون به ۴۰ فقره سرقت قطعات و اموال داخلی خودرو‌ها در سطح شهرستان بابل اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه این ۲ سارق حرفه ای، خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی و تجهیز خودروی خود به وسایل ایمنی و بازدارنده از پارک آن در مکان‌های خلوت و فاقد ایمنی مناسب خودداری کنند.  

*عامل آتشسوزی عمدی منازل خالی از سکنه در تنکابن دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری عامل آتشسوزی باغات و منازل خالی از سکنه با ۱۰ فقره آتشسوزی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ ستاد محمد صادق شاهنظری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره آتش سوزی عمدی منازل، ویلا‌های خالی از سکنه و باغات در سطح شهرستان تنکابن، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی کردند.

سرهنگ شاه نظری، تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی‌های قضائی متهم را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ایجاد آتشسوزی در ۱۰ منزل مسکونی و باغات این شهرستان اقرار کرد و پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن در پایان با اشاره به این که رعایت مسائل امنیتی و هشدار‌های انتظامی از مهمترین عوامل پیشگیری از جرم به شمار می‌روند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه رفت و آمد‌های مشکوک در محدوده زندگی خود مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*توقیف خودروی حامل آرد قاچاق در گلوگاه 

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه از ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم آرذد قاچاق از یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.  

"سرهنگ اسماعیل حسن زاده" در تشریح این خبر گفت:ماموران یگان امداد این فرماندهی در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودروی نیسان حامل آرد، مشکوک و آن را متوقف کردند.

سرهنگ حسن زاده از کشف ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم آرد فاقد مجوز حمل و توزیع از خودروی مورد نظر خبر داد و اظهار داشت: ارزش ریالی کالای مکشوفه توسط کارشناسان بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

وی از تحویل کالای قاچاق کشف شده به سازمان اموال تملیکی خبر داد و افزود: راننده این خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

جانشین انتظامی شهرستان گلوگاه با تاکید بر برخورد قاطع پلیس با مجرمان و هنجار شکنان، از شهروندان خواست: با ارائه گزارش‌ها و اطلاعات خود از طریق تلفن ۱۱۰ به مراکز پلیس، در افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه خود اثرگذار باشند.

*پلمپ ۷ واحد صنفی متخلف در محمودآباد 

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از پلمب ۷ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ محمود حسین زاده در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از تخلفات صنفی، طرح کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی مشاورین املاک در این شهرستان به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی از کلیه واحد‌های صنفی مذکور در این شهرستان بازدید کردند.

سرهنگ حسین زاده، افزود: در اجرای این طرح ۷ دفتر مشاوره املاک به دلیل بی توجهی به هشدار‌ها و عدم رعایت دستورالعمل‌های صادرشده پلمب شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی در این شهرستان خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*کشف ۲ تن چوب قاچاق در سوادکوه شمالی 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از کشف ۲ تن جوب قاچاق از یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ"حمیدرضا فرهودی"درتشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک خودروی نیسان حامل چوب مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۲ تن چوب آلات جنگلی که توسط متهم آن را به صورت غیر مجاز از جنگل‌های اطراف این شهرستان برداشت شده بود کشف کردند.

سرهنگ فرهودی، افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و ضمن توقیف خودرو محصولات قاچاقذ کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی از عزم راسخ پلیس برای برخورد با پدیده قاچاق کالا خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا مراتب را سریعاً به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*توقیف ۳ دستگاه موتور سیکلت قاچاق در ساری 

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "ناصر علی صفر پور" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری موتور سیکلت‌های قاچاق توسط فردی در ساری، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: با انجام کار‌های اطلاعاتی ماموران کلانتری ۱۴ متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از منزل وی ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق کشف کردند.

سرهنگ صفر پور با اشاره به این که ارزش موتورسیکات‌های قاچاق کشف شده بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، اظهار داشت: موتورسیکلت‌های کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم به همراه یک همدست خود به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در پایان، مبارزه با پدیده قاچاق را از مهمترین اولویت‌های کار پلیس برشمرد و از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از نگهداری کالا‌های قاچاق مراتب را به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

*کشف ۳۰ راس دام سرقتی در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از انهدام باند سرقت احشام و کشف ۳۰ رأس دام سرقتی در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ" حسن عنایتی گنجی" با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی سرقت احشام در امیرآباد شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، تصریح کرد: ماموران با انجام تحقیقات گسترده پلیسی بلافاصله ومتهمان را که با تشکیل باندی ۴ نفره اقدام به این سرقت کرده بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

سرهنگ عنایتی گنجی، از کشف ۳۰ راس دام سرقتی از مخفیگاه متهمان خبر داد و گفت: ارزش دام‌های سرقتی کشف شده در مجموع بالغ بر یک میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و به دامداران توصیه کرد: ضمن تجهیز محل نگهداری احشام خود به تجهیزات پیشگیری از سرقت، از ورود افراد ناشناس تحت عنوان خریدار دام به محل نگهداری احشام خودداری و در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های ناشناس در اطراف محل نگهداری دام، سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

*دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در چالوس 

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از دستگیری قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.  

سرهنگ "ذات الله رضوانی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۳ مرزن آباد با همکاری سربازان گمنام امام زمان نوشهر در عملیاتی ضربتی متهم را در محور ورودی این شهرستان دستگیر کردند.

سرهنگ رضوانی از کشف ۹ کیلو گرم تریاک و یک کیلو گرم حشیش در بازرسی از خودروی این سوداگر مرگ خبر داد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس بابیان اینکه مواد مخدر عاملی برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: ره آورد مواد مخدر تزلزل خانواده‌ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است.

*سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق در سوادکوه دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم و کابل برق با ۱۰ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.  

سرهنگ عبدالله اکبری در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد سیم و کابل برق از شبکه‌های توزیع در شهرستان سوادکوه، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی متهم شدند.

سرهنگ اکبری، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی‌های قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به ۱۰ فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان اعتراف کرد.

وی در خاتمه، خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.


 *کشف ۶ فقره سرقت اماکن خصوصی در بابلسر 

فرمانده انتظامی شهرستان "بابلسر" از شناسایی و دستگیری ۲ سارق منزل با ۶ فقره سرقت در این شهرستان، خبر داد.  

سرهنگ "حسین اسدی" با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق سابقه دار در این شهرستان شدند.

وی تصریح کرد: متهمان در باز جوئی‌های به عمل آمده تاکنون به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کردند و پس از پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن تجهیز اماکن خود به تجهیزات بازدارنده و ایمنی، درحفظ و نگهداری اموال خود همواره کوشا باشند.

انتهای پیام/۱۰۰۰
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار