دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶
سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در چین گفت: قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین می‌بایست شش سال پیش به امضا دو طرف می‌رسید. وی افزود: چین کشوری است که نیاز زیادی به انرژی دارد و یکی از فاکتورهای تامین انرژی «امنیت انرژی» است.وی یادآورشد: وقتی این گونه مسائل مطرح می‌شود غربی‌ها، اسرائیلی ها و کشورهای مرتجع عربی نگران می شوند مبادا اجرای این گونه قراردادها اثر تحریم ها و فشارها علیه ایران را خنثی کند از اینرو به دنبال فرا فکنی و فضاسازی در این زمینه هستند.

به گزارش آوای خزر،«مهدی صفری» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: چین کشوری است که نیاز زیادی به انرژی دارد و یکی از فاکتورهای تامین انرژی «امنیت انرژی» است.

وی همچنین اظهارداشت: امنیت انرژی در خلیج فارس و دریای عمان بوسیله ایران تامین می‌شود چون 1200 کیلومتر از سواحل متعلق به ایران است.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در چین می گوید: «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین شش سال پیش در دیدار با حسن روحانی گفت، چین و ایران روابط استراتژیک با همدیگر دارند که یکی از فاکتورها داستان انرژی است.

وی در خصوص اینکه که می گویند «چین قدرت چهارم نظامی در دنیاست» را قبول ندارم، افزود: چین، آمریکا و روسیه ابر قدرت های هستند که در دنیا در ابعاد نظامی حرکت می کنند اما در کنار این «اقتصاد و تجارت » برای کشور چین بسیار مهم است.

صفری بیان داشت: تجارت و اقتصاد چین در دنیا اول است چون آمریکایی‌ ها که اقتصاد شان اول است بطور دائم در حال چاپ پول هستند اما چینی ‌ها در اثر تجارت و کار تکنولوژیکی به دنبال فتح قله‌های موفقیت یکی پس از دیگری می باشند.

وی با بیان اینکه تجارت چین در دنیا مستلزم امنیت است، گفت: ایران یک شریک قوی در منطقه است و می‌تواند این امنیت را بصورت تکمیلی برای چین تامین کند.

سفیر اسبق ایران در چین افزود: ایران کشوری است که می‌تواند هم انرژی و هم امنیت را برای چین تامین کند.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در دوران اوباما شروع به محاصر کردن چین از ناحیه جنوب و شرق کردند.

صفری ادامه داد: چینی‌ها به این فکر افتادند که این محاصره می‌تواند ضایعاتی هم در بحث تجارت و هم در بحث تامین انرژی برای آنان داشته باشد از اینرو بلافاصله رئیس جمهور چین نگاه به غرب و راه ابریشم را مطرح کرد.

وی گفت: هدف چینی‌ها این بود که از طریق قزاقستان و ترکمستان وارد خاک ایران شوند و با مسیر قطار سیکل تجارت خود را با اروپا و مواد اولیه مورد نیازی که باید وارد شود، ببینند.

سفیر اسبق ایران در چین افزود: چینی‌ها وقتی دیدند ایران دیرکرده مسیر خود را از طریق روس‌ها بستند.

وی اظهارداشت: قرار داد 25 ساله ایران و چین به نظر من باید شش سال پیش به امضا دو طرف می‌رسید.

صفری ادامه داد: چین در حال حاضر قرارداد خود را با عراق و سایر کشورها بسته است.

وی یادآورشد: وقتی این گونه مسائل مطرح می‌شود غربی‌ها، اسرائیلی ها و کشورهای مرتجع عربی نگران می شوند مبادا اجرای این گونه قراردادها اثر تحریم ها و فشارها علیه ایران را خنثی کند از اینرو به دنبال فرا فکنی و فضاسازی در این زمینه هستند.

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها