دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به آوای خزر:
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران گفت: در سال تحصیلی 97-98 یکی از چالشهای اصلی کشور و استان طرح سه ساله شدن هنرستانها است که ما را از نظر تجهیزات، فضا و نیروی انسانی با چالش‌هایی روبرو خواهد کرد و به این منظور کارگروه ویژه‌ای به دستور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با عنوان کارگروه طرح سه ساله هنرستان‌ها تشکیل شده است.
3 ساله شدن هنرستان‎ها از چالش‌های اصلی کشور در سال 97-98 است/ کارگروه ویژه طرح 3 ساله شدن هنرستان‎ها تشکیل شد

به گزارش آوای خزر از ساری، اسفندیار نظری صبح امروز در جمع خبرنگاران مازندران با اشاره به کلید خوردن پروژه مهر از آبان‌ماه سال 95، اظهار داشت: مدرسه بانشاط، گسترش فرهنگ مشارکت، برنامه محوری و تمرکز بر مدیران، آموزش نیروی انسانی و کیفیت‌بخشی، پنج راهبرد مهم در این پروژه بوده است.

وی افزود: سال تحصیلی جدید با 4 هزار مدرسه و 540 هزار دانش‎آموز و 38 هزار و 500 نیروی آموزشی و اداری در مقاطع مختلف با شعار "مدیر، رهبر برنامه درسی" آغاز می‌شود.

***

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش گفت: روز بازگشایی مدارس (اول مهر) در مازندران در دبیرستان متوسطه اول آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نکا با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.

نظری بیان کرد: جشنواره جوان خوارزمی، المپیادهای علمی، نانو و کنکور از اولویت‌های شاخه نظری است که در مازندران در المپیاد خوارزمی 22 طرح به جشنواره راه یافت که 16 طرح پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: در المپیادها نیز رتبه دوم کشور را پس از تهران داریم که درمجموع 7 دانش‎آموز مازندرانی به مرحله کشوری راه یافتند، در کنکور امسال نیز 42 هزار و 534 نفر شرکت کردند که 59.6 نفر دختر و 40.4 درصد پسر بودند و در رتبه‌های کشوری نیز دو نفر زیر 10، زیر 100 نیز 43 نفر و زیر هزار نیز 212 نفر بوده‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: در منطقه دو ساری نیز، 124 زیر 100 و زیر هزار نیز 603 نفر بوده‌اند که در مجموع مازندران رتبه چهارم را در کنکور سراسری به دست آورده است.

این مسئول گفت: در بحث امتحانات نهایی - شاخه نظری، میانگین نمره کشور 12.88 صدم و در مازندران 13.95 صدم بوده است.

***

وی با بیان اینکه چالش اصلی کشور در بحث هدایت تحصیلی در رشته ریاضی است، تصریح کرد: در سال گذشته 11 درصد دانش‌آموزان متوسطه اول در کشور به سمت رشته ریاضی هدایت شدند در حالیکه این عدد در مازندران 21 درصد بوده است.

نظری ادامه داد: در همین راستا ستاد کیفیت‎بخشی رشته ریاضی در آموزش و پرورش استان راه‌اندازی شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بیان کرد: برنامه تعالی در تمامی مدارس دوره متوسطه در جهت توانمندسازی مدیران اجرا می‎شود و بر این اساس، مازندران رتبه سوم کشور در طرح تعالی مدارس را به دست آورده بود.

این مسئول اظهار داشت: در بحث آموزش همراه با تولید در راستای اقتصاد مقاومتی، استان مازندران رتبه نخست را به دست آورده است.

***

3 ساله شدن هنرستان‎ها از چالش‌های اصلی کشور در سال 97-98 است/ کارگروه ویژه طرح 3 ساله شدن هنرستان‎ها تشکیل شد

نظری در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره اینکه آیا در حالیکه گفته می‌شود 45 درصد دانش‌آموزان هدایت شوند، آیا بستر مناسب در هنرستانها ایجاد شده است یا خیر؟ بیان کرد: در سال 97-98 یکی از چالشهای اصلی کشور و استان طرح سه ساله شدن هنرستانها است که ما را از نظر تجهیزات، فضا و نیروی انسانی با چالش‌هایی روبرو خواهد کرد و به این منظور کارگروه ویژه‌ای به دستور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با عنوان کارگروه طرح سه ساله هنرستان‌ها تشکیل شده است که کمک‌های خیران و دستگاه‌های خارج از آموزش و پرورش مانند فنی و حرفه‌ای، ارشاد، جهاد کشاورزی، شهرک‌های صنعتی و مراکز غیر دولتی پای کار بیایند.

وی ادامه داد: در این راستا، مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستان‌ها ‌اختصاص داده شده است.

معاون آموزش متوسطه مازندران گفت: تفاهم‌نامه‎ای نیز با نیروی دریایی ارتش و سازمان بنادر و کشتیرانی در راستای برون‎سپاری آموزش در جهت استفاده از ظرفیت نیروی دریایی ارتش برای گسترش رشته‌های دریایی به امضا رسیده است.

نظری در پایان درباره حضور مشاوران در مدارس متوسطه اول که طرح هدایت تحصیلی را به‌عهده دارند، اظهار داشت: در تمامی مدارس متوسطه اول استان مازندران، مشاوران در بحث هدایت تحصیلی مشاوره‌های لازم را به دانش‎آموزان و والدین ارائه دادند.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار