دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
بعضی از گورستان‌ها آرامگاه شخصیت‌های معروف است، بعضی داستان‌های واقعا عجیبی دارند و بعضی هم به دلیل دکوراسیون و معماری جالبی که دارند، یک مکان زیبا برای پیاده‌روی و گردش محسوب می‌شوند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از pandotrip، با ۱۰ گورستان معروف و باشکوه در دنیا که افراد مشهوری در آنها آرمیده‌اند و داستان جالب آنها آشنا شوید.

۱۰- گورستان مری (Merry)، ساپانتا رومانی

این گورستان که یکی از غیرعادی‌ترین گورستان‌های دنیاست، به سنگ قبرهای رنگارنگ با نقاشی‌های روی آنها معروف است. گورستان مری رومانی یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور است که فرهنگ و سنت رومانیایی را بازگو می‌کند.

بر خلاف اکثر قبرستان‌های دنیا که روی محل تدفین سنگ نصب می‌کنند، در قبرستان مری شهر اسپانتا روی قبرها نشانه‌های بزرگ چوبی تزئین شده با نقش و نگار، تصویر فرد فوت‌شده و شعرهایی در وصف او نصب می‌شود.

قبرستان مری (The Merry Graveyard) که در رومانی قرار دارد، توسط یک نجار ساخته شد. این نجار عجیب و غریب در سال ۱۹۳۰ میلادی تصمیم گرفت تا تصویری از مرگ افراد مرده را بر روی چوب حک کند تا نشان دهد آن‌ها چگونه مرده‌اند. وی سپس یک شعر کوتاه درباره دفن فرد فوت‌شده بر روی سنگ قبر آنان می‌نوشت. می‌گویند که هر شخصی که وارد این قبرستان شده، به نحوی بیشتر از حد طبیعی دچار ناراحتی می‌شود.

از یک سو، صلیب‌های چوبی با رنگ‌های روشن چهره‌ای مقدس به این گورستان داده و از سوی دیگر کتیبه‌ها واقعیت‌های زندگی را در شهر ساپانتا به تصویر کشیده‌اند. 

۹- گورستان قدیمی یهودیان (Old Jewish)، پراگ جمهوری چک

قبرستان قدیمی Old Cemetery در کشور چک، در یکی از محله‌های قدیمی شهر پراگ قرار گرفته است. این قبرستان از اوایل قرن ۱۵ میلادی تا اواخر قرن ۱۸ میلادی مورد استفاده بوده است.

این قبرستان هم جزو زیباترین قبرستان‌های دنیاست و هم جزو متراکم‌ترین‌ها است. در حدود ۱۲ هزار سنگ قبر در این گورستان وجود دارد و گفته می‌شود در حدود ۱۰۰ هزار جسد در اینجا دفن شده است و قبرهایی در آن وجود دارند که تا ۱۲ طبقه در آن جسد دفن شده است.

سنت یهودیان بر ممنوعیت ویران کردن یا حتی جابه‌جا کردن سنگ قبرها باعث شده تا گورهای جدید روی گورهای قبلی بنا شوند. نکته جالب این است که حتی برخی از این گورها به خاطر شلوغی بیش از حد کج شده‌اند. 

نکته عجیبی که درباره این قبرستان وجود دارد این است که نمی‌توان حدس زد که در این قبرستان چند مرده دفن شده است زیرا این قبرها چندین لایه نامعلوم دارند! داستان‌های زیادی از اشباح این قبرستان در بین مردم روایت می‌شود.

۸- گورستان رکولتا (Recoleta)، بوئنوس آیرس آرژانتین

این گورستان که یکی از مشهورترین گورستان‌های آمریکای لاتین است، آرامگاه خانواده‌های ثروتمند و مشهور آرژانتین از جمله بانوی اول سابق این کشور "اِوا پرون" است. سردابه سیاه مرمرین او معروف‌ترین بنای این گورستان است که با گل آراسته شده است. از ۶۴۰۰ گور این گورستان ۷۰ تای آنها به عنوان یادگارهای تاریخی به ثبت رسیده‌اند. معماری ویژه و مجلل این گورستان که در سال ۱۸۲۲ تأسیس شده، نشان‌دهنده عصری طلایی است (۱۸۸۰-۱۹۳۰)، وقتی بوئنوس آیرس یکی از ثروتمندترین شهرهای جهان بود.

این آرامگاه معروف در منطقه رکوله‌تا (Recoleta) بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین قرار داشته و به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری این شهر توریست‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. دروازه‌های نئوکلاسیک این آرامگاه و ستون‌های یونانی و سرداب‌ها و مجسمه‌های هنری بسیار زیبا که دارای سبک‌های متنوع معماری است، نمونه کاملی از هنر خاک‌سپاری قرن ۱۹ و ۲۰ میلادی به شمار می‌رود. یکی از زیباترین ویژگی‌های این آرامگاه طراحی خیابان‌مانند و پیاده‌روهای آن است. با این تفاوت که پیاده‌روهای این شهر زیبا برای مردگان طراحی شده است!

۷- گورستان پانته ئون آنتیگو (Panteon Antiguo)، اوکساکا مکزیک

گورستان پانته ئون آنتیگو که به فاصله ۱۵ دقیقه از شهر اوکساکای مکزیک قرار گرفته است، توسط مبلغین مسیحی اسپانیایی در قرن ۱۶ میلادی تأسیس شد. این گورستان در شب هالووین و در تدارک جشن "روز مردگان"، چهره بی‌نظیری به خود می‌گیرد. بر اساس این سنت قدیمی، محلی‌ها برای خوشامدگویی به روح مردگان خود که معتقدند روزهای اول و دوم نوامبر بازمی‌گردند، گورها را با گلبرگ‌های درخت پرتقال، شمع‌ها، مجسمه‌های کوچک و نیز غذاها می‌آرایند. اعضای خانواده دور این قبرها جمع شده و در حالی که نوشیدنی و غذای مورد علاقه متوفی را می‌خورند و به موسیقی محلی خود گوش می‌دهند، در انتظار مرده خود می‌مانند.

۶- گورستان Aoyama، توکیو ژاپن 

محبوب‌ترین گورستان در پایتخت ژاپن که برای شکوفه‌های درختان گیلاس خود معروف است. هر سال در بهار هزاران توریست برای لذت بردن از یک پیاده‌روی دل‌انگیز در اینجا جمع می‌شوند. شخصیت‌های برجسته بسیاری در گورستان Aoyama آرمیده‌اند، مثل سامورایی‌ها سیاستمداران، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و هنرمندان.

۵- گورستان پر-لاشز (Père Lachais)، پاریس فرانسه

گورستان پر-لاشز فرانسه پربیننده‌ترین گورستان جهان است و سالانه بیش از یک و نیم میلیون بازدیدکننده دارد. این گورستان همچنین به‌عنوان اولین گورستان باغی و اولین گورستان شهری شناخته می‌شود. این گورستان اولین بار در ۲۱ مه ۱۸۰۴ افتتاح شد و تنها ۱۳ گور داشت، چون مردم از قراردادن مردگان خود در آن امتناع کردند آن هم به این دلیل که در آن زمان بسیار دورافتاده و به وسیله کلیسا تقدیس نشده بود.

در حال حاضر به دلیل محبوبیت زیاد گورستان، تقریبا یک میلیون نفر در اینجا دفن شده‌اند و تنها چند قطعه در فهرست انتظار دارای جای خالی است. این قبرستان زیبا وسعتی حدود ۴۴ هکتار دارد و ساعت‌ها می‌توانید در آن به جست‌وجوی نام‌های مشاهیر روی سنگ‌ها بپردازید.

مشاهیر بسیاری از جمله اسکار وایلد، داستان‌نویس و نمایشنامه‌نویس ایرلندی، فردریک شوپن، پیانیست و آهنگساز لهستانی، مولیر، نمایشنامه‌نویس فرانسوی، آنتونیو روسینی، موسیقی‌دان ایتالیایی، انوره دو بالزاک، نویسنده فرانسوی، آمادئو مودیلیانی، نقاش و مجسمه‌ساز ایتالیایی و صادق هدایت در آن دفن شده‌اند. 

۴- گورستان Mount Auburn، کمبریج، ماساچوست آمریکا

این گورستان در سال ۱۸۳۱ بنا شده است. نویسندگان، دانشمندان، سیاستمداران و هنرمندان بسیاری در کنار هم با صلح زیر درختان بلوط و افرا آرمیده‌اند.

پاییز گورستان Mount Auburn آمریکا به دلیل برگ‌های رنگارنگش معروف است که خود به تنهایی گردشگران زیادی را برای مشاهده صحنه‌های بی‌نظیر جذب می‌کند.

۳- گورستان Magnificent Seven، لندن انگلستان

۷ منطقه بزرگ برای دفن مردگان در قرن ۱۹ ساخته شد که شخصیت‌های برجسته بسیاری در آنها آرمیده‌اند.

گورستان Magnificent Seven عصر ویکتوریایی جمعیت زیادی را برای تماشای دیدنی‌های بی‌نظیر لندن، سنگ قبرهای سبک گوتیک و مناظر طبیعی‌اش به خود می‌خواند. از ۱۷۰ هزار نفری که در این گورستان دفن شده‌اند، کارل مارکس مشهورترین آنهاست. قبر او در بخش شرقی گورستان واقع شده در حالی که بخش غربی به دلیل ویژگی‌های معماری بخش‌هایی از گورستان مانند خیابان مصری (Egyptian Avenue) و دایره لبنان (Circle of Lebanon) مشهور است.

چیزی که این گورستان بزرگ را ترسناک کرده مجسمه‌های فراوانی از انسان‌ها، حیوانات و فرشتگان است که نشان از علاقه شدید مردم دوران ویکتوریا به خدایان و تمدن قدیم مصری دارد. بسیاری از مجسمه‌های قدیمی این محل در حال پوسیدگی بوده و نماد تمایل انسان به زوال هستند.

دسترسی به این گورستان تنها از طریق تورهای ویژه و برای افراد بالای ۷ سال ممکن است.

۲- گورستان گرین وود (Green-Wood)، بروکلین، نیویورک، ایالات متحده آمریکا

قبرستان گرین وود در سال ۱۸۳۸ باز شده است و مقبره‌هایی از قرن ۱۹ و ۲۰ را دارد و جزو قدیمی‌ترین قبرستان‌های شهری آمریکا محسوب می‌شود. شخصیت‌های برجسته بسیاری در این مکان آرمیده‌اند.

در نزدیکی آن چند پارک بزرگ وجود دارد. درهای ورودی با معماری سبک گوتیک، گیاهان زیبا، مجسمه‌ها و دریاچه‌های منجمد آرامش بسیاری به بازدیدکنندگان می‌دهد.

۱- گورستان واورلی (Waverley)، سیدنی استرالیا

در کمتر جای دنیا قبرستان‌ها نزدیک ساحل ایجاد می‌شوند و یکی از آن‌ها قبرستان Waverley است که در حومه شرقی سیدنی قرار گرفته است. این قبرستان با قرار گرفتن در شیب خشکی و نمای زیبایی از دریا به عنوان یکی از زیباترین قبرستان های دنیا شناخته می‌شود.

چشم‌انداز اقیانوس از فراز صخره‌های واورلی و در زیر آسمان همیشه آفتابی سیدنی، بسیار تماشایی است. 

این محل جایی است که شما می‌توانید قبرهای نمادین استرالیایی از شخصیت‌های ادبی گرفته تا نیروهای نظامی معروف را ببینید. از سال ۱۸۷۷ بیش از ۸۰ هزار مورد خاکسپاری در این گورستان صورت گرفته است.

انتهای پیام/005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار