دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
سرنشین لبنانی هواپیمای ماهان با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکایی گفت: نمی‌دانم دلیل اصلی پیدا شدن سر و کله جنگنده چه بود فقط می‌دانم خلبان یک قهرمان بود که الحمدالله هواپیما را هدایت کرد.

به گزارش آوای خزر، شب گذشته مسافران پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان، به دلیل تعرض هوایی جنگنده‌های هوایی آمریکا لحظات سخت و نفس گیری را در پرواز تجربه کردند. آمریکایی‌ها هنوز توضیح مشخصی درباره این اقدام ضد حقوق بشری خود نداده‌اند و بدون شک جزئیات بیشتر بر اساس انتشار گفت و گوی صورت گرفته بین خلبان ایرانی پرواز مسافربری و جنگنده‌های متعرض مشخص خواهد شد اما چیزی که بدون تردید از همین حالا مشخص می‌باشد این است که بار دیگر ماجراجویی‌های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا جان تعدادی غیر نظامی را در معرض خطر قرار داد و آسیب‌های روحی و جسمی متععدی وارد ساخت.

کمیل حمادی یکی از سرنشینان لبنانی این پرواز این لحظات را این چنین توصیف می‌کند: «امروز برای اولین بار معنی عبارت: "خدا رو شکر خوبم" را درک کردم و این کلمه را از عمق قلبم بر زبان آوردم. امروز تمام کسانی که در آن هواپیما بودند مرگ را به چشم خود دیدند. تا امروز این‌طور برایم ملموس نبود که همه ما خواهیم مرد. در اولینلحظات احساس می‌کردم خواب می‌بینم. از صندلی‌ام کنده شده و با شدت به سقف هواپیما برخورد کردم. پیر و جوان، حتی بچه‌های کوچک همه در وضعیت من و معلق بین زمین و آسمان بودند. هنوز صدای فریادهایشان در گوشم هست. شنیدیم که برای در امان ماندن از هواپیمای جنگی که احتمال برخوردش با ما وجود داشت خلبان باید ارتفاع هواپیما را کم و زیاد کند. نمی‌دانم دلیل اصلی پیدا شدن سر و کله جنگنده چه بود فقط می‌دانم خلبان یک قهرمان بود که الحمدالله هواپیما را هدایت کرد. اما لحظاتی که بر ما گذشت لحظاتی طبیعی نبود. صدای گریه‌ها و صوت مناجات‌ها و نداهای یا الله هنوز در گوشم می‌پیچد. عمر دستخداست و خدا زندگی دوباره‌ای به ما بخشید.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: