دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۷

به گزارش آوای خزر، اخبار قوتبالی را مرور می کنیم:

حمله عصبی، امیر قلعه‌نویی را روانه بیمارستان کرد
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم فوتبال سپاهان دو شب پیش دچار حمله عصبی و در بیمارستان شهید چمران اصفهان بستری شد. طبق اخبار رسیده وضعیت سرمربی سپاهان رو به بهبود است اما پزشکان تشخیص داده‌اند که قلعه‌نویی فعلا باید در بیمارستان تحت مراقبت باشد. تیم فوتبال سپاهان پنجشنبه هفته گذشته و در هفته بیست‌وششم لیگ برتر میزبان صنعت نفت آبادان بود که با نتیجه یک بر صفر به پیروزی رسید.

علی دایی نامزد برترین اسطوره تأثیرگذار آسیا شد
به گزارش ایسنا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جدیدترین نظرسنجی خود هشت بازیکن اسطوره را که لژیونرهای موفقی بودند و در بازگشت به لیگ‌های داخلی کشورشان بار دیگر عملکردی بسیار خوب داشتند، نامزد تأثیرگذارترین بازیکن پس از بازگشت معرفی کرده است. در این گزارش آمده است: بازیکنانی در کشورهای مختلف قاره آسیا هستند که ظهور درخشانی داشتند و با توانایی‌های ویژه خود باعث برانگیخته‌شدن احساسات طرفداران زیادی شدند. فوتبال آسیا کمبودی در تولید بازیکن نخبه نداشته و در صادرات پیشگام بوده است. بازیکنان مختلفی هستند که نماد تیم‌های ملی فوتبال هستند و قصد داریم تا از میان هشت اسطوره که پس از سال‌ها حضور در تیم‌هایی خارج از کشورشان در بازگشت به لیگ‌های داخلی نیز باعث رونق مسابقات شدند و بازیکنی تأثیرگذار بودند، برترین بازیکن آسیا را در این زمینه با رأی مخاطبان شناسایی کنیم. رضا عنتر (لبنان)، یونس محمود (عراق)، علی دایی (ایران)، تیم کیهیل (استرالیا)، ایگور شکورین (ازبکستان)، ژنگ ژی (چین)، شونسکه ناکامورا (ژاپن) و سان جی های (چین) هشت بازیکنی هستند که در این نظرسنجی حضور دارند و در توضیح علی دایی آمده است: وقتی صحبت از فوتبال آسیا می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین نام‌ها، علی دایی است. او ۲۷‌ساله بود که از پرسپولیس به السد رفت و انگیزه بالای او باعث شد تا به افسانه فوتبال ایران در سطح بین‌المللی تبدیل شود. او با درخشش در قطر به بایرن مونیخ رفت و قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد. دایی در بازگشت به پرسپولیس یکی از بهترین گلزنان شد و در صباباتری هم هنرش در گلزنی را ثابت کرد. در ادامه به سایپا رفت و توانست با این تیم قهرمان شود تا در ۳۸‌سالگی جام را در کسوت مربی‌بازیکن لمس کند. او با زدن ۱۰۹ گل ملی رکوردی جهانی در اختیار دارد و یکی از بهترین گلزنان دنیا در عرصه بین‌المللی و باشگاهی است.

گزارش AFC از کسب زودترین قهرمانی لیگ برتر توسط پرسپولیس
 سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ نوزدهم، با اشاره به اظهارات یحیی گل‌محمدی در نشست خبری بعد از مسابقه با نفت مسجدسلیمان نوشت: پرسپولیسِ بی‌رقیب به چهارمین قهرمانی متوالی لیگ حرفه‌ای ایران دست یافت. این تیم روز جمعه پس از برتری خارج از خانه مقابل نفت مسجدسلیمان، با وجود باقی‌ماندن چهار بازی از لیگ برتر، ایران قهرمان شد. تیم یحیی گل‌محمدی که برای قهرمانی به یک امتیاز نیاز داشت، با گل‌های علی علیپور و مهدی عبدی به برتری 2 بر یک رسید و همچنان یکه‌تازی می‌کند. پنالتی حسین ابراهیمی در دقیقه 71 هم تنها اختلاف را برای میزبان کاهش داد. این پیروزی، پرسپولیس را 17 امتیاز بالاتر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی سپاهان و 21 امتیاز بیشتر از فولاد رده‌ششمی - که دو بازی کمتر داشت و تنها تیمی بود که می‌توانست از لحاظ ریاضیاتی به پرسپولیس برسد - قرار داد. موفقیت در کسب این جام، پرسپولیس را به نخستین تیمی تبدیل کرد که به چهار قهرمانی متوالی لیگ، از زمان تأسیس در سال 2001 دست می‌یابد. آنها همچنین زودتر از هر تیم دیگری به عنوان قهرمانی رسیدند. پرسپولیسی‌ها با وجود جدایی گابریل کالدرون، سرمربی آرژانتینی آنها در ماه ژانویه و چهار ماه وقفه در مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به قهرمانی رسیدند. برنامه بعدی پرسپولیس، لیگ قهرمانان آسیا 2020 است؛ جایی که غول‌های تهرانی تنها یک امتیاز از دو مسابقه کسب کرده‌اند./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار