دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

بزرگ‌ترین و آخرین مرحله آزمایش واکسن "کرونا" آغاز شد: شرکت‌های "مُدرنا" و "‌فایزر" سومین و آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن "کووید-۱۹" را آغاز کردند. دو شرکت بزرگ داروسازی "مدرنا"(Moderna) و "فایزر"( Pfizer) که در حال توسعه پیشرفته‌ترین واکسن "کرونا ویروس" هستند، وارد مرحله محوری مطالعه خود شده و روز گذشته سومین مرحله آزمایش فاز بالینی این واکسن را روی ۳۰ هزار نفر آغاز کردند. ارزیابی محققان این شرکت‌ها، آزمایش واکسن روی ۳۰ هزار نفر در آزمایشات جداگانه است که نتیجه این آزمایش مرحله آخر، به طور قطعی تعیین خواهد کرد که این واکسن‌ها بدن را در برابر "کووید-۱۹" محافظت می‌کند یا خیر؟

تمدید محدودیت‌های کرونایی تهران تا پایان هفته آینده: علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران اعلام کرد: با توجه به تمدید محدودیت‌های اعمال شده توسط ستاد کرونای استان تهران، این محدودیت‌ها حداقل تا پایان هفته آینده برقرار و بر همین اساس برگزاری نمایشگاه، مجمع عمومی و تجمعات ممنوع اعلام شده است.

مرکز آمار: ایران چهارمین کشور پر تورم جهان شد: ایوب فرامرزی، معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار اعلام کرد: قیمت ۴۷۵ کالا با توجه به نرخ تورم، با سرعت متوسط ۲۶درصد در حال صعود است که این عدد، ما را در لیست ۴ کشور پرتورم جهان قرار می‌دهد. وی در برنامه تیتر امشب درباره آمار تورم افزود: در کشور خودمان برای به دست آوردن این عدد به ۲۳۱ شهر کشور مراجعه می‌کنیم و با جمع‌آوری برخی اطلاعات از خانوار در خصوص قیمت‌ها، هزینه‌ها، میزان مصرف برخی کالاها، با مراجعه به ۲۳۱ شهر و ۶۲۶ آبادی در تمامی نقاط کشور، از قیمت حدود ۴۷۵ قلم کالا مطلع می‌شویم.

تایید رسمی ابتلای یک گربه خانگی به کرونا در انگلیس: سازمان دامپزشکی انگلستان از مثبت بودن تست کرونای یک حیوان خانگی خبر داد. این نخستین حیوان خانگی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا٬ به این بیماری مبتلا شده است. بر اساس این گزارش این نخستین حیوان خانگی است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، به این بیماری مبتلا شده است. از سوی دیگر بررسی‌ها در مورد چگونگی ابتلای این گربه به کرونا نیز آغاز شده است.

آب پاکی وزارت بهداشت روی دست مخالفان برگزاری کنکور: حسین قنبری مشاور معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این که مخالفان برگزاری کنکور به جای تلاش برای تعویق، دنبال راهکارهایی برای برگزاری بهتر این آزمون باشند، گفت: با توجه به اینکه تصویر روشنی از ادامه روند شیوع کرونا در کشور وجود ندارد، بنابراین ما نمی‌توانیم هیچ کدام از آزمون های سال ۹۹ را به تعویق بیندازیم.

رکوردشکنی دوباره فوتی‌های کرونا در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۷ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۸۷ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۶ هزار و ۲۷۳ نفر رسید. به گفته لاری، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۳۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر رسید. وی همچنین در تشریح استان های در وضعیت قرمز گفت: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

توکلی در نامه‌ای به میرسلیم: اسناد خود درباره شهرداری تهران را ارائه کنید: احمد توکلی، رئیس هیأت مدیره سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه ای از مصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم خواست اسنادش درباره پرداخت رشوه ۶۵ میلیارد تومانی شهردار سابق تهران به نمایندگان برای توقف تحقیق و تفحص مجلس دهم را ارائه کند.

جزئیات بخشنامه بانک مرکزی در ارتباط با سقف پرداخت وجه نقد در بانک‌ها: بانک مرکزی در راستای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم با ابلاغ بخشنامه جدید به بانکها و موسسات اعتباری، سقف مقرر برای پرداخت وجه نقد به ارباب رجوع در سال 1399 را به پانزده میلیون تومان کاهش داد. سقف مقرر در اردیبهشت سال جاری باستناد قانون برگزاری مناقصات، چهل و پنج میلیون تومان تعیین شده بود.

محیط زیست: ارتفاع پلاک وقفی دماوند، بیش از ۴۰۰۰ متر است: در پی انتشار اخباری مبنی بر وقف بخشی از کوه دماوند، مدیر کل دفتر حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محدوده‌ای که در حال حاضر مورد اختلاف سازمان اوقاف و سازمان جنگل‌ها است، ارتفاعی بیش از ۴۰۰۰ متر دارد و تاکنون هیچ مرجعی نتوانسته برای این منطقه سند مالکیت بگیرد. داور نامدار  اظهار کرد: موضوع وقف بخشی از کوه دماوند زمانی مطرح شد که همکاران ما در اداره منابع طبیعی استان مازندران برای تهیه نقشه کاداستر و اخذ سند مالکیت به اداره ثبت استان مراجعه کردند و متوجه شدند که دو پلاک از ۱۱ پلاک منطقه دماوند مشکلاتی در حوزه سوابق ثبتی موقوفه

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها