دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

به گزارش آوای خزر، رویدادهای روز گذشته در کشورهای مختلف را مرور می کنیم:

گفت‌وگوی کاظمی با بن‌سلمان
به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان تماس گرفت تا از سلامتی پدرش سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه این کشور جویا شود. ولیعهد سعودی بار دیگر بر «تمایل کشورش به برقراری امنیت و ثبات در عراق» تأکید کرد. همچنین منابع سیاسی عراقی خبر دادند که سفر الکاظمی و هیئت همراه او به آمریکا پس از تعطیلات عید قربان و احتمالا دهم آگوست انجام خواهد شد.

ادامه مذاکرات تسلیحاتی  آمریکا و روسیه
روسیه و ایالات متحده آمریکا مذاکرات کنترل تسلیحات را ادامه می‌دهند تا محدودیت‌ها روی کلاهک‌های هسته‌ای را بعد از انقضای توافق استارت جدید در سال آینده حفظ کنند. کارگروه‌های فنی برای رایزنی‌های سه‌روزه در وین، پایتخت اتریش دیدار می‌کنند که دنباله مذاکرات ۲۲ ژوئن سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و مارشال بیلینگزلی، نماینده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

معرفی سفیر جدید آمریکا در آلمان
داگلاس مک‌گریگور، افسر سابق ارتش آمریکا هدایت نمایندگی سیاسی دولت آمریکا در برلین را برعهده خواهد گرفت. انتخاب او به عنوان سفیر آمریکا در برلین در شرایطی صورت می‌گیرد که آمریکا قصد کاهش حضور نظامی خود در آلمان را دارد.

محکومیت نجیب رزاق در دادگاه
دادگاهی در مالزی، نجیب رزاق، نخست‌وزیر سابق این کشور را به اتهام سوءاستفاده مالی مجرم شناخته است. رزاق متهم است که در چارچوب یک جنجال مالی اقدام به سوءاستفاده از صندوق توسعه دولتی مالزی کرده است. قاضی این دادگاه همه موارد مطرح‌شده از سوی دادستانی کشور در ارتباط با جرائم نجیب رزاق را تأیید کرد و او را در همه این موارد مقصر شناخت.

سفر وزیر خارجه عربستان به الجزایر
فیصل بن‌فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان پس از سفرش به قاهره و دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر و سامح شکری، همتای مصری خود و رایزنی با او به منظور دیدار و رایزنی با رئیس‌جمهور و مسئولان الجزایری وارد این کشور شد.

وقوع انفجار در پایگاه اسپایکر
گروه رسانه امنیتی عراق از وقوع دو انفجار در پایگاه هوایی شهید «ماجد التمیمی» (اسپایکر) در استان صلاح‌الدین خبر داد. به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، این دو انفجار دوشنبه‌شب در پایگاه هوایی اسپایکر رخ داد که بر اثر آن این پایگاه آتش گرفت.

مأموریت دریایی آلمان
آلمان در چارچوب مأموریت دریایی مشترک اتحادیه اروپا برای نظارت بر تحریم تسلیحاتی، یک ناوچه به سواحل لیبی اعزام خواهد کرد. ۲۵۰ ملوان نیروی دریایی آلمان موظف به جلوگیری از قاچاق جنگ‌افزار و همچنین نفت در سواحل لیبی هستند.

دردسر  سبیل سفیر  آمریکا
سبیل هری هریس، سفیر آمریکا در کره‌جنوبی، جنجالی برپا کرده بود؛ چراکه بسیاری آن را یادآور دوران اشغال کره از سوی ژاپن خوانده بودند که در آن ژنرال‌های امپراتوری ژاپن سبیلی مشابه آقای هریس داشتند. حالا سفیر آمریکا در سئول با انتشار ویدئویی سبیلش را تراشیده و گفته یک علت هم کرونا بود چون زدن ماسک با سبیل برایش سخت بوده است.

ستایش به سبک کیم
آژانس خبری مرکزی کره (کی‌سی‌ان‌ای) گزارش داد کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در نشستی با حضور کهنه‌سربازان به مناسبت پایان جنگ کره گفت که بازدارندگی هسته‌ای «ارزشمند و اثرگذار» کشورش، ایمنی ملی همیشگی و آینده آن را تضمین می‌کند.

پیام جدید رهبر طالبان
هیبت‌الله آخوندزاده، رهبر گروه طالبان، در پیامی در آستانه عید قربان، خطاب به طرف‌های داخلی از آنها خواسته که «موانع» بر سر راه گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغان را «بی‌درنگ» بردارند. او در این پیام به روند تبادل زندانیان بر اساس موافقت‌نامه صلح این گروه با آمریکا اشاره کرد و گفت نباید در این روند تأخیر به میان می‌آمد، زیرا عملی‌شدن آن، هم اعتماد را به میان می‌آورد و هم راه صلح را کوتاه می‌کند.

مناقشه بین ژاپن و کره‌جنوبی
یک جفت مجسمه جدید در کره‌جنوبی از مردی زانوزده در مقابل یک دختر به عنوان نماد قربانیان برده‌کشی جنسی از سوی ارتش ژاپن در زمان جنگ جهانی، تبدیل به مناقشه حساسیت‌برانگیز دیپلماتیک جدیدی بین این دو کشور شده است.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار