دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

منابع طبیعی: دو پلاک کوه دماوند همچنان وقف هستند: در پی انتشار اخباری مبنی بر صدور سندی به نام دولت برای کل اراضی قله دماوند، معاون حفاظت و امور اراضی اداره منابع طبیعی مازندران گفت: اختلاف‌ها بر سر دو پلاک ۶۸ و ۶۹ حل شده است اما همچنان دو پلاک دیگر سابقه وقفیت دارند که پیگیر حل مشکل این دو پلاک نیز هستیم.

تاکید معاون وزارت بهداشت بر داشتن بهترین مدیریت کرونا در جهان!: قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزیر بهداشت، دیروز در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی  بیان کرد: ‌ایران تا به امروز مطلوب‌ترین و مناسب‌ترین مدیریت و کنترل بیماری نسبت به کشورهای دیگر داشته و نشان‌دهنده همکاری تمام ارکان نظام است.

دریافت ٢٠٠ هزار دلار رشوه در یک کوله پشتی!: نماینده دادستان در چهارمین جلسه ی دادگاه مدیران سابق بانک مرکزی گفت: این ۲۰۰ هزار دلاری که صالحی به صورت رشوه دریافت کرده است در یک کوله‌پشتی بوده است، در روزی که دربانی این ۲۰۰ هزار دلار را به صالحی داده است کارمندش نیز حضور داشته است. جالب اینجاست زمانی که دربانی تعداد کارمندانش را معرفی می‌کرده است یک نفر را از قلم می‌اندازد و این موضوع از چشم ضابطان دور نمی‌ماند و پس از تحقیق و بررسی متوجه می‌شوند که یک فرد یا یک کارمند در لیست اعلامی کم است. جالب است مشخص می‌شود که همان یک نفر فردی بوده است که در زمان پرداخت ۲۰۰ هزار دلار در یک کوله‌پشتی به همراه دربانی بوده است.

ابتلای ۶۰۰۰ تن از کادر درمان به کرونا: دکتر علی فتاحی معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در نشست ویدئو کنفرانسی از استودیو سلامت وزارت بهداشت با بیان این که بیش از ۶ هزار نفر از کادر درمان در سراسر کشور تا کنون به کرونا مبتلا شده و ۱۴۰ شهید مدافع سلامت داریم، گفت: از این میان پرستاران ۲۲ درصد، پزشکان عمومی ۲۰ درصد، گروه داخلی هشت و گروه زنان با پنج درصد بیشترین مبتلایان به این ویروس را تا کنون تشکیل داده‌اند.

احتمال تعطیلی کامل تهران به‌دلیل شیوع کرونا: برخی اخبار غیررسمی حکایت از تصمیم‌گیری درباره تعطیلی چندروزه پایتخت دارد که احتمالا هفته آینده کلید خواهد خورد. این تصمیمات باید به تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برسد.

خط و نشان مداح معروف: می‌میریم اما مراسم می‌گیریم: سعید حدادیان مداحی که اظهارنظرهای سیاسی تند او خبرساز است، به انصاف‌نیوز گفت: حتی اگر بمیریم هم مراسم محرم امسال را باشکوه برگزار می‌کنیم. سعید حدادیان شب گذشته در مراسم شهادت امام باقز در هیات رزمندگان غرب تهران که در محل ناحیه مقداد سپاه محمد رسول‌الله تهران برگزار شد گفت: مراسم محرم امسال را باید با شکوه برگزار کنیم. حتی اگر قرار باشد کسی بمیرد کسانی هستند که بخواهند جانشان را برای این مراسم بدهند. اجازه جان ما که دست خودمان است.

شوخی مجری تلویزیون کار دستش داد: عبدالرضا امیراحمدی که از مجریان با سابقه تلویزیون هم هست، طی روزهای گذشته در برنامه «صبح خیر ایران» از قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس با کنایه سخن گفته و با آوردن عبارت «بابا مسعود» آن را به دخالت وزیر ورزش ربط داده بود. این اتفاق به اعتراض تیم پرسپولیس و تهدید شکایت از صداوسیما منجر شد که در ادامه شبکه یک را به عذرخواهی واداشت. این مجری که پیشتر با انتشار ویدئویی عذرخواهی خود را اعلام کرده بود، در برنامه روز بعد با انجام یک عذرخواهی که به گفته خودش با اصرار دیگران بوده، باز هم لحنی کنایه آمیز را انتخاب کرد و در نهایت هم از آنتن شبکه یک کنار گذاشته شد.

۱۹۶ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۰۴ نفر از آنها بستری شدند. وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید. وی افزود: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

مسئول بررسی تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان مشخص شد: حسن رضایی‌فر  مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سوریه مسوول بررسی تعرض هواپیمای مسیر تهران بیروت ماهان است و بررسی‌ها آغاز شده است. وی درباره پیگیری تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: «بررسی تعرض به پرواز هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان در مسیر بین‌المللی پروازی کشور سوریه و مصدوم شدن بعضی از مسافران و خدمه پروازی مورد پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری سوریه قرار گرفت.»

علی لاریجانی به دلیل ابتلای مجدد به کرونا، در بیمارستان بستری شد: در پی بروز مجدد علائم بیماری کرونا در دکتر علی لاریجانی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام، وی در یکی از بیمارستان های تهران و برای مراقبت های تکمیلی بستری شد. گفتنی است لاریجانی در موج اول کرونا نیز به این بیماری مبتلا شده بود.

افزایش ۱۹۳ درصدی معاملات مسکن در تهران: بانک مرکزی گزارش داد، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیرماه سال ۱۳۹۹، به ۱۴ هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۹۳.۳ درصد افزایش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 209.1 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها