دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم:

کشف واکسن کرونا از تنباکو توسط غول دخانیات آمریکا؟!: غول دخانیات آمریکا اعلام کرد موفق به کشف واکسن کرونا از پروتئین موجود در برگ تنباکو شده است. همزمان با افزایش رقابت میان شرکت‌های داروسازی جهان برای کشف واکسن ویروس کرونا، "شرکت آمریکایی انگلیسی تنباکو" اعلام کرد نسخه اولیه واکسن کووید ۱۹ خود را آزمایش می‌کند. پیش‌تر آزمایش اولیه این واکسن با موفقیت انجام گرفته بود و این شرکت از گیاه تنباکو مزارع خود واکسن کرونا را استخراج کرده است.

پشت پرده تصاویر تجمع طالبان در تهران: سردار علی ذوالقدری، رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ در واکنش به  انتشار تصاویر با موضوع حضور اعضای یک گروهک تروریستی در یکی از پارک های تهران گفت: روز گذشته در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی که در  آن چند نفر  اقدام به استفاده از پرچم یک گروهک تروریستی کرده بودند، رسیدگی به موضوع در دستورکار ویژه ماموران پلیس امنیت قرار گرفت و در پی آن عوامل این اقدام شناسایی شدند. وی با بیان اینکه  این اقدام که موجبات سوء استفاده رسانه های معاند شده بود، گفت: با سرعت عمل پلیس عاملان اصلی تولید و بازنشر این تصاویر با هماهنگی مقام قضایی شناسایی و دستگیر شدند.  به گفته رییس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ این افراد برای  سیر مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی تحویل مرجع قضایی شدند.

جان باختن رزانه بیش از 100 نفر در تهران به علت ابتلا به کرونا: رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت نذر ماسک در ایام محرم گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۸۶۰۰ تهرانی به دلیل ابتلا جان باختند. وی با اشاره به اینکه آمار متوفیان کرونا در پایتخت در حال حاضر همچنان حدود 100 نفر و حتی بالاتر به صورت روزانه است،‌گفت: تخت‌های مراقبت‌های ویژه کاملا اشغال است و افزایش آمار مبتلایان به دلیل کمبود امکانات این چنینی فاجعه‌بار می‌شود بنابر این باید با همت مردم و رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به طرف کاهش شیب ابتلا پیش رویم.

خسرو سینایی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت: خسرو سینایی کارگردان پیشکسوت سینمای ایران بعد از مدتی بستری بودن در بیمارستان به علت ابتلا به کرونا دارفانی را وداع گفت. این کارگردان و مستندساز سینمای ایران فیلم‌های متعددی را ساخته که یکی از مشهورترین آن‌ها «عروس آتش» است که جایزه بهترین فیلمنامه را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. جزیره رنگین، کویر خون، مثل یک قصه، گفت‌وگو با سایه، مرثیه گمشده و هیولای درون از دیگر آثار این فیلمساز هستند.

شیر مادر؛ حریف سرسخت ویروس کرونا: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تغذیه با شیر مادر را بهترین و مفیدترین تغذیه برای نوزادان دانست و گفت: شیر مادر آنتی بادی‌های لازم برای مقابله با انواع بیماری‌ها از جمله ویروس کرونا را در بدن نوزاد تامین می‌کند.

افزایش دو برابری ابتلای پرستاران در موج دوم کرونا: مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه همچنین با اشاره به چالش کمبود نیروهای پرستاری و پشتیبانی در بیمارستان‌ها و تشدید آن در دوران شیوع کرونا، گفت: این کمبودها در موج اول با مساعدت رییس دانشگاه و معاونت های توسعه و درمان، با جذب نیروهای شرکتی و داوطلب مدیریت شد، اما در موج دوم ابتلای بیشتر کادر درمان در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه و خروج نیروها از چرخه خدمت، مشکلات را دوچندان کرد. به عبارت دیگر در موج دوم با افزایش دوبرابری ابتلای کادر پرستاری روبرو هستیم.

۲۵۴۸ ابتلا و ۲۱۶ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۵۴۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۶۷ نفر از آنها بستری شدند. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۶ هزار و ۷۵۲ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۹۸۲ نفر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

جزئیات طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی: طراح طرح یک فوریتی تامین کالاهای اساسی به جزئیات بیشتر طرح مذکور در تامین نیازهای اولیه غذایی مردم پرداخت و گفت که ۴۰ الی ۵۰ میلیون ایرانی شامل طرح تامین کالاهای اساسی می‌شوند​. مجلس شورای اسلامی در جلسه یکشنبه ۲۹ تیرماه خود با یک فوریت طرح تأمین کالاهای اساسی با ۱۸۹ رأی موافقت کرد و سپس این طرح برای بررسی جزئیات آن به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع داده شد.

رد استفاده از واکسن روسی کرونا توسط ایران: دکتر «مینو محرز» متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا، روس‌ها در زمینه ساخت واکسن هنوز موفق نشده‌اند و این یک نمایش است. به گفته او امکان ندارد ایران از واکسن ساخت روسیه استفاده کند چراکه ایمن‌بودنش اثبات نشده است. محرز می‌گوید: «حتی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا هم تا تأیید سازمان بهداشت جهانی را نداشتیم، آن را به کشور وارد نکردیم.»

جهانگیری: هیچ فرد و دستگاهی نمی‌تواند نسبت به کوه دماوند تعرض و دخل و تصرفی داشته باشد: اسحاق جهانگیری بعد از ظهر دیروز(شنبه) در جلسه مربوط به موضوع وقف کوه دماوند تصریح کرد: هم مسئولان و هم افکار عمومی به درستی نسبت به هر گونه آسیب و دخل و تصرفی در منابع طبیعی و میراث ملی کشور حساسیت دارند و باید اقدامات موثر نسبت به رفع دغدغه ها و جلوگیری از آسیب دیدن اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی انجام شود.

واکسیناسیون گسترده و رایگان در برابر کرونا در روسیه از مهرماه آغاز می‌شود: وزیر بهداشت روسیه اعلام کرد که واکسیناسیون گسترده در برابر کرونا در این کشور از اکتبر آغاز می‌شود و واکسن کرونا بدون هزینه و رایگان خواهد بود. روسیه پیشتر اعلام کرده بود که آزمایش‌های کلینیکی واکسن کرونایی که توسط موسسه علمی تحقیقاتی «گامالیا» ساخته شده، به پایان رسیده است.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار