دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۸
دردسرهای پاداش افتخارآفرینان والیبال
وعده‌های توخالی مسئولان به قهرمانان و مدال‌آوران، به یکی از موضوعات نخ‌نمای ورزش کشور تبدیل شده است.

به گزارش آوای خزر، وزارت ورزش و جوانان در حالی هرساله از مدال‌آوران رویدادهای آسیایی و جهانی تجلیل کرده که همیشه به خاطر شیوه تقدیر مورد انتقاد ورزشکاران و مربیان قرار گرفته است. تا پیش از اینکه معیار پرداخت پاداش‌ها، سکه تمام‌بهار آزادی تعریف شده بود، بحث بیشتر این بود که از سر و ته سکه‌ها می‌زنند و طبق جدولی که برای مدال‌های طلا، نقره و برنز تعریف شده، جوایز را پرداخت نمی‌کنند. تا آن زمان مراسم‌های تجلیل که هرساله با حضور رئیس‌جمهور برگزار می‌شود، عموما سر وقت خودش برگزار می‌شد. اما در چند سال اخیر با به‌وجود‌آمدن چالش ارز و سکه، دیگر نه سکه‌ای در کار است و نه مراسم‌ها به وقتش برگزار می‌شود. نوسان بالای نرخ ارز و سکه در این سال‌ها شرایطی را به وجود آورد که کلا آیین‌نامه تجلیل تغییر کند و وجه نقد، جای سکه را بگیرد.
آخرین مراسم تجلیلی که برگزار شده به سال گذشته برمی‌گردد که تنها برای تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا برگزار شد که آن‌هم با جنجال زیادی همراه بود. از آن زمان تاکنون دیگر هیچ تقدیری از مدال‌آوران صورت نگرفته است. طوری که مدال‌آوران سال‌های 97 و 98 نتوانسته‌اند پاداش‌های خود را به‌موقع از وزارتخانه دریافت کنند. اما حالا صحبت از عدم پرداخت پاداش‌های تیم ملی والیبال جوانان است که قضیه آن با سایر مدال‌آوران فرق دارد. وزارت ورزش در آیین‌نامه تجلیل دو نوع پاداش را برای مدال‌آوران انفرادی و تیمی تعریف کرده که نوع اول مراسمی را شامل می‌شود که هرساله برگزار می‌شود و نوع دوم هم رشته‌هایی را شامل می‌شود که رکورد می‌زنند یا برای نخستین بار در آسیا یا جهان افتخارآفرینی می‌کنند. پاداش تیم ملی والیبال جوانان ایران مربوط به نوع دوم است؛ تیمی که سال گذشته برای نخستین باز شگفتی‌ساز شد و به عنوان قهرمانی جهان رسید.
در این مواقع همیشه عرف بر این بوده که پاداش ورزشکاران یا تیم‌هایی را که رکورد زدند، خارج از برنامه تجلیل پرداخت کنند که متأسفانه درخصوص این تیم هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
نکته درخورتوجه این است؛ حالا که آیین‌نامه تغییر کرده و دیگر عذری بابت پرداخت سکه وجود ندارد، وزارتی‌ها کرونا را بهانه کرده‌اند و می‌گویند به خاطر این موضوع نمی‌توانند برای والیبالیست‌های جوان مراسم برگزار کنند.
محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال که در زمان قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان، معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بود، در‌این‌باره می‌گوید: «تحلیل‌های غلطی از موضوع پرداخت پاداش به جوانان مطرح شد و برخی مدعی شدند که وعده‌های فدراسیون محقق نشده است. باید به این موضوعات منطقی نگاه کرد. ملت بزرگوار ما در چند ماه گذشته درگیر ویروس کرونا بوده و وضعیت عمومی کشور تغییراتی داشته است. بعد از قهرمانی تیم ملی جوانان در مسابقات جهانی به دنبال این بودیم که پاداش ویژه‌ای به این تیم اهدا کنیم. مذاکراتی را با وزیر ورزش انجام دادیم و قرار شد زمانی که از قهرمانان تجلیل شد، تشکر ویژه‌ای از تیم جوانان ایران شود. قرار است تا پاداش قهرمانان سال ۹۷ را بدهند و سال ۹۸ هم پس از آن برگزار می‌شود. پاداش به جوانان فراموش نشده است. وعده‌ها محقق می‌شود و جای نگرانی نیست».
اما مشکل اصلی کرونا و برگزارکردن مراسم نیست؛ چراکه اگر پاداش‌ها آماده باشد، می‌توان آن را بدون برگزاری هیچ مراسمی به حساب هر یک از ورزشکاران و مربیان واریز کرد. موضوع اصلی نبود اعتبار لازم است. سال گذشته وزارت ورزش قول داد که یک حواله خودروی 206 تیپ 2 را به والیبالیست‌ها و مربیان بدهد که ظاهرا طرفین نتوانستند با یکدیگر تعامل کنند. موضوعی که بهروز عطایی، سرمربی قهرمان تیم جوانان هم به آن اشاره می‌کند: «قرار بود یک خودرو 206 به ما بدهند که بعدا شنیدم وزارت ورزش با شرکت خودروسازی به مشکل خورده است. قرار شده حالا پول خودرو را به ما بدهند. آقای داورزنی گفتند پیگیر کار هستند تا هرچه زودتر پاداش‌هایمان را بگیریم. وزارتخانه گفته که به خاطر کرونا نتوانسته برنامه‌ای برای ما بگذارد. خود ما هم شرایط را درک می‌کنیم. آنها پاداش را به ما بدهند، هر زمان که کرونا تمام شد، دوست داشتند برایمان مراسم بگیرند. لزومی ندارد برایمان مراسم برگزار کنند. هرچقدر زمان به عقب برود، حلاوت قهرمانی این تیم در جهان کمتر می‌شود».
‌عطایی به وعده‌های پوچی که سایر بخش‌های دیگر بعد از قهرمانی این تیم به آنها داده‌اند، اشاره می‌کند: «فروشگاه رفاه هم آن زمان گفت 15 میلیون بن خرید به ما می‌دهد اما در حد حرف بود و چیزی ندادند. بانک گردشگری هم که اسپانسر فدراسیون بود، گفت 30 میلیون پاداش می‌دهد که آنها هم فقط نصف این مبلغ را دادند».
‌اخیرا وزارت ورزش نام 13 فدراسیون را برای دریافت پاداش قهرمانی‌های سال 97 اعلام کرده که نامی از والیبال در آن دیده نمی‌شود. این در حالی است که همین تیم جوانان در سال 97 توانست قهرمان آسیا و نایب‌قهرمان مسابقات AVC شود. البته عطایی دراین‌باره به «شرق» گفت: «ظاهرا نام فدراسیون والیبال از این لیست جا مانده است. گفته‌اند پاداش سال 97 را در این گروه به ما می‌دهند».
ژاله فرامرزیان، معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش اعلام کرده بود از ابتدای هفته جاری جوایز سال 97 به حساب فدراسیون واریز می‌شود. در مجموع 22 میلیارد تومان اعتبار برای پاداش قهرمانان سال 97 در رشته‌های مختلف ورزشی پرداخت می‌شود. در گروه اول با احتساب فدراسیون والیبال قرار است جوایز 14 رشته پرداخت شود. وزارت ورزش درخصوص پرداخت پاداش‌های سایر فدراسیون‌ها اظهارنظری نکرده است.
تیم ملی فوتسال زنان نیز یکی دیگر از رشته‌های افتخارآفرین ورزش ایران است که دو سال پیش عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد اما از آن زمان تاکنون هنوز پاداش آنها به حسابشان واریز نشده و سر وصدای زیادی را در رسانه‌ها به پا کرده است. البته این پاداش که مبلغ آن 22 میلیون است، وعده سرخرمنی است که فدراسیون فوتبال قول آن را به این تیم داده است./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار