دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: آمار بستری بیماران غیر بومی کرونایی در بیمارستان‌های غرب مازندران به بیش از ۳۰ درصد و مناطق شرقی استان به حدود ۱۰ درصد می‌رسد.

به گزارش آوای خزر،دکتر محمد مهدی ناصحی با اظهار این که بخشی از ظرفیت تخت‌های اختصاصی برای بیماران کرونایی مازندران هم اکنون در اختیار غیربومیان قرار دارد، افزود: این افراد کسانی هستند که یا ویلا و محل سکونت برای تعطیلات در مازندران دارند یا این که بدون توجه به پروتکل‌های بهداشتی به این استان سفر کردند.

دکتر ناصحی گفت: اگر آمار بیماران غیر بومی و مسافر مشکوک مبتلا به کووید-۱۹ را با آسیب‌دیدگان غیربومی تصادفات محاسبه کنیم، ظرفیت بیشتری از بیمارستان‌های مازندران را در اختیار دارند. این وضعیت مشکلاتی را از لحاظ تخت و امکانات و تجهیزات بیمارستانی برای بومیان ایجاد کرد و حتی این کمبودها در حوزه نیروی انسانی نیز ملموس است.

رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: به نظر می‌رسد باید در تامین امکانات بیمارستانی شامل  شامل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، سی‌تی‌اسکن و حتی تجهیزات حفاظتی برای استان مازندران از سوی وزارت بهداشت تجدید نظر اساسی صورت گیرد تا پاسخگوی نیازها باشد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آمار جمعیت مازندران با احتساب مسافران و خانوارهای غیر بومی که دارای ویلا یا محل اقامت فصلی در این خطه شمال کشور هستند دارند، بعضا دو تا سه برابر جمعیت مقیم و بومی است و باید امکانات و تجهیزات بیمارستانی به خصوص برای درمان بیماران کرونایی نیز با احتساب این آمار جمعیتی اختصاص داده شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها