دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
آنچه گذشت
در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.

به گزارش آوای خزر، مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید:

 

هند: استراتژی بلندمدت ما خرید نفت ایران است
 
 

سفیر هند در تهران تاکید کرد: استراتژی بلندمدت ما، خرید نفت ایران است زیرا پالایشگاه‌های بزرگ هند متناسب با کیفیت نفت ایران ساخته شده‌اند و عدم خرید نفت ایران، ضررهایی را به این پالایشگاه‌ها وارد کرده است. ایران شریک قابل اتکای ماست و ما می‌خواهیم روابط خود را حفظ کنیم و خرید نفت از ایران را از سربگیریم.

واکنش وزارت بهداشت به واکسن کرونای روسی
 
 

ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت گفت: به طور کلی در دنیا ۱۶۵ واکسن با عنوان واکسن کرونا در حال ساخت است و ۲۷ واکسن هم به فاز انسانی رسیده‌اند. واکسن کرونایی که کشور روسیه ساخت آن را اعلام کرده است، یکی از هشت واکسنی است که فاز سوم کارآزمایی بالینی را رد کرده است.

وی افزود: وزارت بهداشت ایران به دو صورت می‌تواند درباره این واکسن صحبت کند؛ یکی از طریق سازمان بهداشت جهانی است؛ به طوری که این سازمان تاییدیه‌های لازم را برای این واکسن اعلام کند و دیگری از طریق همکاری‌های دوجانبه با روسیه است.

حریرچی ادامه داد: مطمئن باشید اگر واکسنی برای کرونا در دنیا تولید شود و کیفیت لازم را داشته باشد، آن را برای مردم‌مان تهیه خواهیم کرد. البته نکته مهم آن است که اکثر واکسن‌هایی که مطرح شده و کار می‌شود، تاثیرشان در حد ۵۰ الی ۶۰ و یا ۷۰ درصد است و مدت ایمنی طولانی ندارند.

وزارت خارجه: برقراری روابط میان امارات و اسرائیل حماقت راهبردی بود
 
 

وزارت امور خارجه بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای برقراری روابط میان امارات متحده عربی و اسرائیل را بشدت محکوم کرد. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این اقدام را یک حماقت راهبردی از سوی ابوظبی و تل آویو دانست که بدون تردید حاصل آن تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد بود.

در این بیانیه تأکید شده است که دولت امارات و دیگر دولت های همراه باید مسئولیت تمامی عواقب این اقدام را بپذیرند. بیانیه وزارت خارجه ابراز اطمینان کرده است که این خنجری بود که به ناحق از سوی امارات بر پشت مردم فلسطین و بلکه کلیه مسلمانان وارد آمد.

آمریکا چهار نفتکش ایران را توقیف کرد؟
 
 

روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول مقامات آمریکایی نوشت که نفتکش‌های ایرانی لونا، پاندی، برینگ و بللا طی روزهای اخیر در آب‌های آزاد توقیف شده‌اند و اکنون در مسیر هوستون، ایالت تگزاس، هستند. ماه گذشته دادستانی فدرال ایالات متحده درخواست توقیف چهار نفتکش ایرانی را که عازم ونزوئلا بودند تسلیم مقامات آمریکا کرده بود.

با این حال، سفیر ایران در ونزوئلا با انتشار توئیتی، ادعای توقیف کشتی ایرانی توسط آمریکا را تکذیب کرد. در این توئیت آمده است: «یک دروغ و جنگ روانی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا. نه کشتی‌ها ایرانی هستند و نه مالک یا پرچم آنها ارتباطی به ایران دارد. ترامپ تروریست نمی‌تواند حقارت و شکست خود در برابر ملت بزرگ ایران را با تبلیغات دروغین جبران کند».

انتهای پیام/1005
 
 

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار