دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
حقوق شش‌ماهه دوم سرمربیان پرداخت می‌شود
با دستور رضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک، بخش دوم حقوق مصوب ورزشکاران، سرمربیان و مربیان المپیکی به‌زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش آوای خزر،  پرداخت حقوق ماهانه به ورزشکاران المپیکی یکی از اقدامات درخورتوجهی بود که سال گذشته برای نخستین بار در ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک به تصویب مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک رسید. پیش از این روال بر این بود که در ماه‌های پایانی منتهی به المپیک به المپین‌ها حقوق پرداخت می‌شد اما برای این دوره از بازی‌های المپیک (2020 توکیو) تصمیم بر این شد که دریافتی این ورزشکاران در بازه طولانی‌تری انجام شود. این مصوبه حکایت از پرداخت حقوق ماهانه پنج‌میلیون‌تومانی برای مدت یک سال به هریک از ورزشکارانی دارد که برای حضور المپیک توکیو کسب می‌کنند. زمان تعریف‌شده برای واریزی این حقوق‌ها از تیرماه سال گذشته تا تیرماه امسال بود اما از آنجا که المپیک 2020 به خاطر کرونا به تعویق افتاد، ستاد عالی بازی‌ها طبق برنامه قبلی خود پیش رفت تا به تعهدی که داده بود، پایبند باشد. اما اتفاق خوب دیگری که با تصویب این طرح از آن رونمایی شد، در‌نظر‌گرفتن حقوق یک‌ساله برای سرمربیان و مربیان تیم‌های المپیکی بود که تا پیش ‌از‌ این سهم ناچیزی از حقوق و مزایای بازی‌های المپیک داشتند. در این زمینه قرار بر این شد که سرمربیان مثل ورزشکاران از حقوق پنج ‌میلیون تومانی بهره‌مند شوند و به مربیان هم ماهانه نصف این مبلغ، یعنی دو‌و‌نیم میلیون تومان، تخصیص داده شود. در بررسی‌های تکمیلی سهم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در تأمین اعتبار لازم برای حقوق هر از یک مسافران توکیو ۵۰ -۵۰ درنظر گرفته شد؛ به ‌این‌ صورت که شش‌ماه اول را وزارتی‌ها و شش‌ماهه دوم را کمیته ملی المپیک که مسئولیت اعزام کاروان ورزش کشور را به این بازی‌ها دارد، پرداخت کنند.
وزارت ورزش و جوانان بخش اول حقوق المپین‌ها و سرمربیان را که ۳۰ میلیون تومان برای شش‌ماه می‌شود سال گذشته پرداخت کرد اما نام مربیان را از فهرست حقوق‌بگیران خارج کرد. وزارتی‌ها سهم مربیان را نادیده گرفتند و تا الان هم دلیل آن را اعلام نکرده‌اند. سرمربیان برخی از تیم‌های ملی به نشانه اعتراض به این برخورد وزارتخانه و البته حمایت از دستیاران خود به این موضوع واکنش نشان دادند. غلامرضا محمدی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: «برای یک مربی توهینی بالاتر از این نیست که به ورزشکار صاحب سهمیه‌اش حقوق تعلق بگیرد اما برای خود او حقوق و مزایایی لحاظ نشود. این نوع تصمیم‌گیری آخر توهین و بی‌احترامی به مربیان است. درست و قانونی این است که اول به کادر فنی توجه شود، بعد به ورزشکاران آنها؛ اما روندی که مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک در این تصمیم‌گیری خود داشته‌اند، واقعا خنده‌دار است». محمود پراش، سرمربی تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده نیز گفت: «بدون مطرح‌کردن هیچ انتقادی فقط یک سؤال می‌پرسم؛ با مربیان خارجی شاغل در ایران هم چنین برخوردی می‌شود؟ مگر غیر از این است که حقوق آنها باید سر وقت و بدون کم و کسر پرداخت شود. اگر سهمیه‌ای کسب می‌شود، نتیجه سال‌ها تلاش ورزشکار و زحمت و برنامه‌ریزی منِ مربی است». حالا در شرایطی که وزارت ورزش و جوانان نتوانسته تعهدی را که در قبال مربیان داشته کامل اجرا کند، خبر می‌رسد که کمیته ملی المپیک دستور پرداخت حقوق به مربیان را در شش‌ماهه دوم سال داده است. سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک دستور لازم برای واریز حقوق همه المپیکی‌ها از ورزشکار تا سرمربی و مربی را داده است. سیدنصرالله سجادی، رئیس کاروان ورزش ایران در بازی‌های المپیک توکیو در‌این‌باره به «شرق» می‌گوید: «پرداخت حقوق‌های شش‌ماهه دوم بر عهده کمیته ملی المپیک است. طبق مصوبه ستاد برای مربیان هم حقوق در نظر گرفته شده که با دستور آقای صالحی‌امیری قرار است برای آنها هم واریزی داشته باشیم. ان‌شاءالله به‌زودی حقوق‌های همه واریز می‌شود». کاروان ورزش ایران تا امروز 52 سهمیه در رشته‌های دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان، بوکس، کشتی فرنگی و آزاد، شمشیربازی، دوچرخه‌سواری، تکواندو، کاراته، والیبال و بسکتبال برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو به دست آورده و هنوز این فرصت را دارد که بر تعداد سهمیه‌های خود بیفزاید. البته این اتفاق منوط به برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک توکیو است. در‌حال‌حاضر با وجود کرونا تمامی رویدادهای بین‌المللی تعطیل است و هیچ‌یک از فدراسیون‌های جهانی تاریخ دقیقی برای ادامه برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک اعلام نکرده‌اند.
بنابر اعلام ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک در صورت برگزاری رقابت‌های انتخابی، ورزشکارانی که بتوانند در این فاصله کسب سهمیه کنند، مانند سایر المپین‌ها حقوق یک سال به حساب آنها واریز می‌شود. این موضوع طبیعتا در مورد سرمربیان و مربیان آنها هم صدق می‌کند. البته در مورد شش‌ماهه اول حقوق مربیان شرایط متفاوت خواهد بود./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار