به گزارش آوای خزر، رسول ظفرمند در ارتباط با اقدامات انجام شده این سازمان از زمان شیوع کرونا در استان، اظهار کرد: یکی از اقدامات مورد توجه سازمان بیمه سلامت بحث ارزیابی وسع برای افراد تحت پوشش بوده است که بر اساس مقررات در شرایط عادی از پایگاه رفاه ایرانیان ۳۰ روز زمان لازم نیاز دارد اما برای ارزیابی وسع بیماران کرونایی این دوره به 6 الی 14 روزه رساندیم و کوتاهترین زمان برای ارزیابی وسع را رقم زدیم.
وی تصریح کرد: این اقدامات در نتیجه درک شرایط کشور و با لحاظ مقررات در دستور کار قرار گرفته است،برای این مهم راهکار قانونی هم پیدا کرده با اجرای این طرح ضمن توجه به مباحث قانونی کشور زمان ارزیابی وسع را تغییر دادیم.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران،دیگر اقدامات انجام شده در بیمه سلامت در کل کشور در ایام کرونا را، تحت پوشش قرار دادن 48 هزار نفر بر اساس سیاستهای اصولی سازمان،حمایت از افراد مبتلا به کرونا در زمینه دارو و اقدامات تشخیصی نظیر سی تی اسکن وPCR، CBC، ICU ،پرداخت 90 درصد هزینهها با تعرفه دولتی در بستری و 70 درصد سرپایی هزینههای آزمایشگاهی که بیشتر خدمات گیرندگان ما در مراکز دولتی تحت درمان قرار گرفتند.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران یادآور شد:برداشتن برخی گایدلاینهای مرتبط با خدمات تشخیصی و لغو محدودیت در انجام آنها،به طور مثال در مواقع عادی دوره زمانی برای انجام سی تی اسکن 180 روز می باشد، اما نیاز ارائه این خدمت به بیمار کرونایی موجب شد این محدودیتها را حذف کنیم.
وی یادآور شد:ارائه پیشنهاد برای تحت پوشش قرار دادن بیمهای مراقبت در منزل (homecare) بیماران نیازمند به ICU در چارچوب گایدلاینها و استانداردها بوده است که از فواید این کار میتوان به کم شدن هزینههای بستری، آزاد شدن تختهای ICU و بالا بردن ظرفیت بیمارستانها در پذیرش بیمار با توجه به صف بالا و مراجعه بیمار در زمان اپیدمی بیماری کرونا، موثر بودن فضای خانه و خانواده بر سرعت بهبود که مورد استقبال نیز قرار گرفته است.
ظفرمند با اعلام اینکه تمدید دفترچه بیمههای که برگه سفید داشت اما اعتبار آن پایان یافته بود برای حمایت از بیماران کرونایی در دستور کار قرار داشت، گفت: این طرح در دو نوبت در دستور کار قرار گرفته است.
وی در ادامه با اشاره به خدماتی ملی بیمه سلامت، افزود: راه اندازی نسخه الکترونیکی در 235 شهر کوچک با عمق 50 درصد از سال گذشته در دستور کار داشتیم.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران خاطر نشان کرد: اجباری شدن استحقاق سنجی به معنای احراز هویت با کد ملی از ابتدای تیر ماه که با اجرای این طرح نیاز به کنترل دفترچه بیمه سلامت انجام شده است، در این طرح نیاز به کنترل دفترچه برای داشتن اعتبار نبوده و همزمان بحث همپوشانی سایر بیمهها نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه از ابتدای مردادماه سال جاری حذف دفترچههای کاغذی برای بیماران سرپایی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: بیمه سلامت برای هر استانی که قادر به راه اندازی نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی شود مشوقهای مناسبی در نظر گرفته و اقدامات خوبی در استان مازندران در این ارتباط انجام شده است.
ظفرمند یادآور شد: همچنین این سازمان برای استانهای که در حال حاضر قادر به پیاده سازی طرح به طور کامل نمیباشند ملزم به نسخه نویسی الکترونیکی همزمان با نسخه نویسی کاغذی کرده است.
وی استقرار سامانه رسیدگی الکترونیکی به اسناد بیمارستان کل بیمارستانهای کشور با استفاده از سامانه رز، تمدید زمان پروتکل های مرتبط به داروهای پرونده ای و یا داروهای خاص در دوران اپیدمی کرونا،اعمال پروتکل های بهداشتی برای کارمندان سازمان در کل کشور از دیگر اقدامات بیمه سلامت در ایام کرونا ذکر کرد.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران به فعالیت سامانه پاسخگویی 1666در این مجموعه اشاره کرد و افزود: با معرفی این شماره میزان مراجعات و هجوم به مراکز درمانی و بیمارستانها را کاهش دادیم از طرفی مردم وقتی متوجه شدند که با دریافت مشاورهها تلفنی هم میتوانند پروسههای درمانی کرونا را پیگیر کنند میزان مراجعه به تلفن 1666 افزایش یافته بود به همین دلیل نیاز به افزایش تعداد خطوط و مشاوران بود که در کل کشور 130 خط جدید اضافه شده است.
وی یادآور شد: سازمان بیمه سلامت کشور در مجموعه برای تامین نیازمندیهای خویش در این بخش 30 پرستار متخصص و 10 پزشک عمومی در 3 شیفت جذب کرده و در مدت یک ماه به 400 هزار تماس پاسخ دادیم.
مدیرکل بیمه سلامت مازندران تشکیل گروهی متشکل از پزشکان متخصص عفونی و متخصص ریه با هدف ارائه آخرین اطلاعات مربوط به بیماری و راهنمایی کارشناسان پاسخگو در سامانه 1666 از دیگر اقدامات این مجموعه در جلوگیری از شیوع کرونا و درمان آن بوده است.
انتهای پیام/1005