دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
مدیرکل دفتر دبستانی وپیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: مهمترین چالش در سال تحصیلی جدید ثبت نام دانش آموزان، تامین فضای آموزشی مناسب، تولید محتوا و دسترسی آسان به شبکه شاد است.

به گزارش آوای خزر، جلسه رؤسای آموزش و پرورش نواحی ۱۴ گانه استان قزوین روز چهارشنبه با حضور سید محمد حسین حسینی مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش، حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

حسینی در این جلسه اظهار داشت: مهمترین چالش ما در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، ثبت نام دانش آموزان است که آمارها نشان می‌دهد تاکنون ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور هنوز ثبت نام خود را انجام نداده اند و باید برای راهبردهای استانی و محلی برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: موضوع دیگر دانش آموزان بازمانده از تحصیل و چالش بعدی بازگشایی مدارس است که نمی‌دانیم در وضعیت سفید، زرد و قرمز چه کاری باید انجام دهیم.

مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در محورهای سه گانه در آستانه بازگشایی مدارس با چالش‌های جدی مواجهیم و فضای آموزشی مجازی هم باید آماده باشد و ابزار مناسب از جمله اینترنت پر سرعت، تلفن همراه و تبلت و دسترسی به شبکه شاد باید مهیا شود.

دسترسی به شبکه شاد ضروری است

وی افزود: شبکه شاد در شرایط کنونی یک دستاورد است اما باید زمینه دسترسی آن برای همگان مهیا شود و در کنار آن نقش معلمان نیز در فضای مجازی باید جدی گرفته شود و به روز شدن آن الزامی است.

حسینی تصریح کرد: شاید برخی معلمان رسالت خود را حضور در شبکه مجازی ندانند و تدریس حضوری را ترجیح دهند لذا مقاومت کنند اما باید این نیروها توجیه شوند و فضای مجازی را بپذیرند و ضمن آشنایی با مهارت‌های چهارگانه وارد آن شوند.

وی اظهار داشت: اگر معلمان ما سخنور باشند، به پوشش مناسب خود اهمیت دهند بدون شک دانش آموزانی سخنور و با حجاب تربیت خواهند شد که می‌توانند آینده کشور را تضمین کنند.

مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان، فضای آموزشی، تأمین ابزار و تجهیزات مورد نیاز فضای مجازی، دسترسی به شبکه شاد، هماهنگی معلمان از مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مشارکت در کارها موجب موفقیت می‌شود

حسینی یادآور شد: باید دانست راه حل فروردین در ماه مهر جواب نمی‌دهد و رویکرد وزارتخانه این است که روش‌ها و راهکارهای مختلفی پیش روی ما باشد و بتوانیم با جلب مشارکت مردم ضمن ایجاد امیدواری به موفقیت در کارها کمک کنیم.

وی گفت: در شرایطی که کرونا زندگی عادی همه انسان‌ها را دچار تغییر و تحول کرده به ما یاد می‌دهد که زندگی به سبک آشوب و «نظم در بی نظمی» را بپذیریم و خود را با آن هماهنگ کنیم.

وی بیان کرد: باید همه ما دنبال کارهای کوچک اما با تأثیرگذاری بالا باشیم و در این راستا جلب اعتماد همکاران مهم است و باید اطمینان و اعتماد در میان والدین، معلمان، را جلب کرده و برای همه مناطق محروم و برخوردار شهری و روستایی هم برنامه ریزی کنیم.

حسینی گفت: امروز در دنیای پیچیده و آشوبناکی قرار داریم که اگر با آن هماهنگ نباشیم آسیب می‌بینیم و قواعد موجود جواب نمی‌دهد و اگر نتوانیم به نیازهای آموزشی فرزندان خود پاسخ دهیم، فضاهای مجازی آن را جبران می‌کنند و اگر درست و به موقع پاسخ ندهیم شایعه رایج می‌شود.

وی افزود: آموزش و پرورش می‌توانست مانند سایر کشورها تعطیل شود و ما هم منتظر رفتن ویروس باشیم اما اقداماتی در سطح ملی انجام دادیم و سال تحصیلی قبل را بخوبی گذراندیم و امسال برای تمام کتب درسی ابتدایی محتوای الکترونیک تولید شد و شبکه شاد یک ماهه راه افتاد و ۹۰ درصد معلمان عضو این شبکه شدند و زندگی در شرایط کرونا را لذت بخش کردیم.

حسینی اظهار داشت: امیدواریم با همراهی همه معلمان، والدین و دانش آموزان بتوانیم سال تحصیلی را با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت دانش آموزان بخوبی آغاز کنیم.
 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: