دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷

به گزارش آوای خزر، اخبار روز  کشور های دیگر را ببینید:

اظهارات میشل عون درباره خلع سلاح حزب‌الله
رئیس‌جمهوری لبنان تأکید کرد بررسی خلع سلاح حزب‌الله تنها بعد از توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی صورت خواهد گرفت.
 میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «کوریره دلا سرا» درباره درخواست معترضان برای خلع سلاح حزب‌الله لبنان گفت که اظهارات آتشین اسراییل که همواره در آن به حمله به حزب‌الله و لبنان تهدید می‌کند، موجب نگرانی است. زمانی که نزاع حل شود، حزب‌الله سلاح خود را به‌عنوان هدیه به ارتش لبنان خواهد داد. او گفت: «از ۱۵‌سال پیش تاکنون درگیری یا تنشی میان حزب‌الله و ارتش یا غیرنظامیان رخ نداده است، جز حادثه هفتم می ۲۰۰۸ که به دلیل تلاش برای ضربه‌زدن به حزب‌الله در داخل از طریق قطع شبکه ارتباطات داخلی‌اش بود.» او درباره ارتباطش با حزب‌الله گفت: «‌سال ۲۰۰۵ تفاهمی را با حزب‌الله امضا کردم. بعد از جنگ اسراییل علیه لبنان در ‌سال۲۰۰۶ وظیفه من بود که در کنار حزب‌الله باشم. من لبنانی هستم، نه اسراییلی و حزب‌الله، لبنانی است. شاید در امور داخلی با هم اختلاف نظر داشته باشیم، اما زمانی که اسراییل قصد اشغال بخش‌هایی از لبنان را دارد و حزب‌الله روی خاک لبنان می‌جنگد، پس هر شهروندی باید از این حزب علیه متجاوزان حمایت کند.»

گزارشی از گسترش مجازات اعدام در عربستان
یک سازمان فعال در زمینه حقوق بشر از گسترش مجازات اعدام در عربستان‌سعودی پرده برداشت. به گزارش ایسنا، سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر در گزارشی نوشت؛ با وجود ادعای مقامات عربستان اما این کشور به استفاده از مجازات اعدام علیه مخالفان و سیاست‌های انتقام‌جویانه مخالف با معیارهای اصلی محاکمه عادلانه ادامه می‌دهد. طبق این گزارش، مجموع احکام اعدام صادره توسط دادگاه‌های عربستان در‌ سال گذشته میلادی به ۱۸۵ مورد رسید که بالاتر از ۱۵۸ مورد در ‌سال ۲۰۱۵ است. این سازمان در ادامه آورده است: «در حال حاضر ۴۹ فرد در زندان‌های عربستان در معرض صدور حکم اعدام هستند که ۱۳نفر از آنها خردسال‌اند. این افزایش بیانگر توانایی نداشتن در برطرف‌کردن بسیاری از دلایل ارتکاب این جرایم و استفاده گسترده از مجازات اعدام است.» سازمان اروپایی-سعودی حقوق بشر همچنین اعلام کرد که‌ درصد بیشتر این اعدام‌ها درپی اتهامات سیاسی صادر شده‌اند.

گزارش ارتش آمریکا:   کره‌شمالی ۶۰ بمب اتمی و ۵۰۰۰ تن تسلیحات شیمیایی دارد
در گزارش ارتش آمریکا ادعا شده که کره‌شمالی ۶۰ بمب اتمی و 5000 تن تسلیحات شیمیایی دارد. به گزارش ایسنا، در این گزارش با عنوان «تاکتیک‌های کره‌شمالی» آمده که بعید است این کشور زرادخانه خود را کنار بگذارد و از آن به‌عنوان بازدارنده در مقابل کشورهایی استفاده می‌کند که به دنبال تغییر رژیم این کشور هستند.
در این گزارش آمده است: «تخمین اینکه کره‌شمالی ۲۰ تا ۶۰ بمب اتم دارد، به این معناست که این کشور می‌تواند هر ‌سال 6بمب اتمی جدید تولید کند. برآوردهای دیگر هم وجود دارد که می‌گوید کره‌شمالی تا پایان‌ سال جاری میلادی ۱۰۰ بمب اتمی خواهد داشت. کره‌شمالی به این دلیل به دنبال تسلیحات اتمی است که رهبرانش فکر می‌کنند تهدید حمله اتمی مانعی بر سر راه دیگر کشورهایی است که به دنبال تغییر رژیم در این کشور هستند.»
ارتش آمریکا پیش‌بینی می‌کند که دولت این کشور همچنین سومین دارنده عامل‌های شیمیایی است و تخمین زده می‌شود که بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ تن مواد شیمیایی دارد. آنها بر این باورند که در یک وضع درگیری، این کشور به احتمال زیاد از تسلیحات شیمیایی خود استفاده می‌کند. در این گزارش همچنین آمده که کره‌شمالی ظرفیت‌های نبرد سایبری خود را افزایش داده است و مدیریت ۶۰۰۰ هکر را در اختیار دارد که اکثرا در خارج از کشور فعال هستند. آمریکا بیم آن دارد که کره‌شمالی تسلیحاتی آغشته به سیاه‌زخم دارد که می‌تواند در صورت استفاده روی موشک و پرتاب به سمت سئول جان ۵۰‌هزار نفر را بگیرد./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: