دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
سارقان در آلمان بیش از 30 میلیون یورو از دستگاه‌های خودپرداز سرقت کرده‌اند. در پنج سال گذشته سارقان در آلمان موفق شده‌اند که فقط در ایالت «نوردراین‌ وستفالن» در غرب این کشور، با منفجرکردن دستگاه‌های خودپرداز بیش از ۳۰ میلیون یورو به جیب بزنند. شمار  این‌گونه سرقت‌ها در آلمان افزایش یافته است.

به گزارش آوای خزر، در آلمان از سال ۲۰۰۵ میلادی تاکنون مأموران پلیس شاهد حملات پراکنده به دستگاه‌های خودپرداز پول در مناطق مختلف این کشور هستند. این نوع سرقت نقدی به‌ویژه در ایالت نوردراین ‌وستفالن، در نواحی مرزی با هلند، از پنج سال پیش به این طرف به‌طور چشمگیری افزایش یافته است. فقط در پنج سال گذشته در این ایالت سارقان موفق شده‌اند از طریق حمله به دستگاه‌های خودپرداز ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو پول نقد را با خود ببرند.

در گزارشی که «هربرت رویل»، وزیر امور داخلی ایالت نوردراین ‌وستفالن در‌این‌باره به پارلمان ایالتی ارائه کرده، به روند رو‌ به‌ رشد این نوع سرقت‌ها اشاره شده است. در این گزارش آمده ۶۳۴ مورد دزدی از دستگاه‌های خودپرداز در پنج سال گذشته در این ایالت صورت گرفته که ۱۲۵ مورد آن در هفت ماه گذشته اتفاق افتاده است.

رویل خواستار محافظت بیشتر مأموران پلیس از دستگاه‌های خودپرداز شده است. وزیر امور داخلی ایالت نوردراین ‌وستفالن گفت از نمایندگان بخش تکنیکی بانک‌ها دعوت کرده که برای بحث و تبادل‌نظر در‌باره بالا‌بردن امکانات فنی دستگاه‌ها در ماه آینده در جلسه‌ای شرکت کنند. او گفت که محافظت بهتر و مؤثرتر از دستگاه‌های خودپرداز در برابر حملات سارقان امکان‌پذیر است و باید برنامه‌ریزی و اجرا شود./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: