دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان اعلام کرد از نظر ریاض، تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس، بهای انجام عادی‌سازی روابط عربی با اسرائیل است.

 به گزارش آوای خزر، ترکی الفیصل، رئیس پیشین سازمان اطلاعات عربستان، در مقاله‌ای در روزنامه الشرق‌الاوسط نوشت: هر کشور عربی که بخواهد به امارات برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد، باید در ازای آن بهایی را بگیرد و بها و ارزش آن باید زیاد باشد.

او تصریح کرد: عربستان برای صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی قیمتی تعیین کرده و آن برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس طرح ملک عبدالله بن‌عبدالعزیز، پادشاه پیشین است.

او در ادامه برای توجیه اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با اسرائیل گفت: دستاوردی که هیچ اشاره‌ای در این جدال به آن نشده است، این است که رهبر بزرگ‌ترین کشور در جهان (ترامپ) به امارات متوسل شده تا از طریق آن چیزی را به دست آورد که در تلاش‌های انتخاباتی‌اش برایش مثمر‌ثمر باشد. امارات توقف طرح الحاق را شرط گذاشته است؛ آن الحاقی که در چارچوب معامله قرن بود و آن رهبر نیز با این شرط امارات موافقت کرده است.

این اظهارات ترکی الفیصل چند روز بعد از سخنان فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان، در اولین واکنش کشورش به توافق عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل مطرح شده است. بن‌فرحان گفته بود عربستان به گزینه صلح بر مبنای ابتکار‌ عمل‌های عربی و قطع‌نامه‌های مشروع بین‌المللی و بعد از تحقق صلح میان اسرائیل و فلسطینی‌ها پایبند است.

در همین حال، در پی تناقض در اظهارات مسئولان اماراتی و اسرائیلی درباره فروش تسلیحات نظامی پیشرفته به ابوظبی به‌عنوان یکی از بندهای توافق صلح میان دو طرف، وزیر اطلاعات اسرائیل اعلام کرد: مخالف فروش جنگنده‌های اف‌۳۵ ساخت آمریکا به امارات هستیم.

در پی امضای توافق عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل با میانجیگری آمریکا، گزارش‌هایی درباره مفاد این توافق منتشر شد که برخی از آنها از وجود بند محرمانه درباره فروش تسلیحات جنگی پیشرفته به امارات و جنگنده‌های اف‌۳۵ آمریکایی به این کشور در ازای سازش با تل‌آویو حکایت داشت./ایسنا

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار