دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.

اعلام برائت رئیس شورای امنیت از انجام اقدامات بیشتر در خصوص کلید زدن مکانیسم ماشه علیه ایران: رئیس شورای امنیت در پاسخ به پرسش نمایندگان روسیه و چین برای اعلام موضع درباره درخواست آمریکا برای پیشبرد مکانیسم بازگشت تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرد این شورا در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری در این خصوص انجام دهد. او گفت: «پس از رایزنی با اعضای این شورا، برای من روشن است که یک عضو شورا موضع خاصی درباره این موضوعات دارد در حالی که شمار زیادی از اعضا نظر متفاوتی دارند.

عصبانیت آمریکا از موضع رئیس شورای امنیت: کلی کرفت، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه در پی سخنان دیان دیجانی، نماینده اندونزی در سازمان ملل که رئیس شورای امنیت در ماه اوت محسوب می‌شود، مدعی شد: بگذارید در این خصوص کاملا شفاف باشم. دولت ترامپ از ایستادن در جایگاهی که هم‌نشینان محدودی داشته هراسی ندارد. من تنها از این متاسفم که دیگر اعضای شورای امنیت راه خود را گم کرده‌اند و حال می‌بینند که هم‌نشین تروریست‌ها شده‌اند.

فرانسه: نباید اقدامات بیشتری در رابطه با درخواست آمریکا علیه ایران در شورای امنیت انجام شود: «نیکلاس دو ریوایر» نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای تأکید کرد که با توجه به خروج آمریکا از برجام در سال ۲۰۱۸، درخواست رسمی این کشور برای بازگشت تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران از لحاظ حقوقی تأثیرگذار نیست و نمی‌تواند اجرا شود.

مسی به بارسلونا اعلام کرد باشگاه را ترک می کند: مهاجم بارسلونا از طریق فکس به باشگاه اعلام کرد می خواهد تیم کاتالانی را ترک کند. لیونل مسی می خواهد بارسلونا را ترک کند. نوشتن این جمله بدون استفاده از علامت تعجب سخت است. مهاجم آرژانتینی از طریق فکس به باشگاه اعلام کرده است که می خواهد از بند قرارداد خود که در پایان هر فصل می تواند باشگاه را ترک کند، استفاده کند. این بند تا یکم ژوئن قابل استفاده بود اما به خاطر بحران کرونا ستاره بارسا می تواند همچنان از آن برای ترک آبی اناری ها بهره ببرد. مسی پس از جلسه جمعه با رونالد کومان اعلام کرد که خود را بیشتر بیرون از باشگاه می بیند تا درون تیم. به نظر می رسد مهاجم آرژانتینی خیلی زود تصمیمی گرفته است که مانند زلزله در جهان فوتبال به حساب می آید.

سوپرایز الکاظمی برای مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس؛ طرح شام جدید چیست؟: مصطفی الکاظمی در نشست سران سه کشور عراق، مصر و اردن در امان در صدد اجرایی کردن طرح «شام جدید» است که مبتنی بر دادن نفت در مقابل جذب سرمایه‌های این دو کشور خواهد بود.

۱۲۵ فوتی جدید کرونا در کشور: دکتر سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۹ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۶۳ هزار و ۳۶۳ نفر رسید. لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۹۰۱ نفر رسید. لاری با اشاره به آخرین بررسی های صورت گرفته از وضعیت شیوع بیماری در کشور، گفت: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

«ک.الف» متهم تجاوز به دختران دانشجو دستگیر شد: فرمانده پلیس تهران از دستگیری ک.الف خبر داد. سردار حسین رحیمی در تشریح جزئیات این خبر، گفت: متهمی که در روزهای گذشته شکایات زیادی علیه او از جانب قربانیانش در فضای مجازی مطرح شده بود توسط پلیس امنیت عمومی پایتخت دستگیر شد.

همتی: در حال خروج از رکود اقتصادی ناشی از کرونا هستیم: عبدالناصر همتی، رییس‌کل بانک مرکزی گفت: در ۴ ماه اول سال به‌خاطر شیوع کرونا رکودی در اقتصاد ایران اتفاق افتاد، ولی شاخص‌های ماهانه صنعت نشان می‌دهد که ما در حال خروج از این رکود مقطعی هستیم.

پسر ارشد ترامپ معتقد است، پدرش در انتخابات می‌بازد: طبق مطلبی که در مجله «نیویورک تایمز» منتشر شده «دونالد ترامپ جونیور» پسر بزرگ رئیس‌جمهور آمریکا معتقد است پدرش در مسیر باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) قرار دارد.

دیدار آذری جهرمی با قالیباف پس از طرح جنجالی مجلس برای انسداد همه شبکه‌های اجتماعی خارجی: پس از مطرح شدن خبر پر سروصدای طرح نمایندگان مجلس برای انسداد همه شبکه‌های اجتماعی خارجی، امروز وزیر ارتباطات به دیدار رئیس مجلس رفت. رئیس دفتر قالیباف گفته است در این جلسه موضوع «کاهش رویکردهای سلبی در برابر فضای مجازی» از محورهای مذاکرات طرفین بوده است.

اصرار مجلس یازدهم به شکایت از زنگنه: نماینده نجف آباد در مجلس از افزایش تعداد امضا‌های شکایت نمایندگان از زنگنه به ۲۰۰ امضا خبر داد. ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد امضا‌های شکایت از بیژن زنگنه وزیر نفت به بیش از ۲۰۰ امضا خبر داد. وی درباره موضوع شکایت نمایندگان از وزیر نفت، اظهار داشت: این شکایت به لحاظ ترک فعل وزیر تدوین شده است و برای رسیدگی تقدیم رئیس قوه قضائیه می‌شود. نماینده نجف‌آباد در مجلس یادآور شد: طرح استیضاح وزیر نفت نیز از سوی تعدادی از نمایندگان در مجلس کلید خورده که تا کنون بیش از ۳۵ نماینده این استیضاح را امضا کرده‌اند.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها