دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
گزارش تصویری/
فرماندار و مدیران ادارات میاندورود به‌پاس زحمات یک‌ساله خبرنگاران، با تقدیم هدیه و لوح سپاس از این قشر فرهیخته و تلاشگر قدردانی کردند.
به گزارش آوای خزر از میاندورود، از آنجا که ویروس کرونا تمامی کسب و کارها و فعالیت‌های معمول را تحت‌الشعاع خود قرار داده است، مراسم روز خبرنگار در کشور و استان و شهرستان که از 17 مرداد آغاز می‌شد و دستگاه‌های مختلف هر کدام به‌نحوی از نمایندگان رسانه‌های فعال قدردانی می‌کردند، این‌بار یا نوع تجلیل‌ها را تغییر داده بودند یا کرونا بهانه‌ای شد تا از خیر تجلیل بگذرند.
اما برخی از نهادها و دستگاه‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، این تجلیل را بی‌هیچ مشکلی و خیلی خوب برگزار کردند، در شهرستان کوچک و در حال توسعه‌ی میاندورود واقع در شرق مازندران که آن را با ساحل زیبای گهرباران و پناهگاه دشت ناز می‌شناسیم، در هفته تجلیل از رسانه‌ها، ابتدا حجت‌الاسلام محمدنسب امام جمعه شهرستان قدم پیش گذاشت و با برگزاری یک نشست صمیمی با هماهنگی اداره ارشاد، از خبرنگاران محلی تجلیل کرد و دقایقی را پای صحبت آنها نشست.
روز گذشته سوم شهریورماه نیز هرچند هفته دولت بود و دولتمردان درگیر پروژه‌ها بودند اما فرماندار و مدیران میاندورود فرصتی را به خبرنگاران دادند و از آنها تجلیل کردند که جای سپاس دارد.
حسین منفردی فرماندار میاندورود ضمن قدردانی از زحمات خبرنگاران، گفت: قدرت قلم از هر سلاحی مؤثرتر و کاربردی‌تر است و بر روح و اندیشه‌ی مردم اثر می‌گذارد.
وی با بیان اینکه خبرنگاری حرفه‌ی سختی‌ست و فعالان آن باید دارای جسارت و تعهد کاری باشند، یک خبرنگار زبده را فردی دانست که حق را مطالبه‌گری و در جهت تحقق آن تلاش می‌کند.
در این نشست، خبرنگاران به معرفی خود پرداختند و سؤالاتشان را عنوان کردند، فرماندار، مسوولان حاضر در جلسه، بخشدار و شهردار سورک نیز به پرسش‌های مطرح‌شده در حوزه کاری خود پاسخ دادند.
در پایان، از خبرنگارانی که در یک سال اخیر همکاری بیشتر خبری با فرمانداری و ادارات شهرستان داشتند، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها