دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندورود عنوان شد
معروف و منکر واژه های دور و سختی نیستند، با وسیع‌تر شدن دایره واژگانی، حمایت‌نکردن از تولید و تولیدکننده منکر است و کمک به این بخش برای رسیدن به "جهش تولید"، معروف است.
ضرورت توجه به معروفی به نام
 
به گزارش آوای خزر از میاندورود، نشست هم اندیشی اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندورود، امروز پنجم شهریورماه به ریاست حجت‌الاسلام رضا محمدنسب و با حضور اعضا در دفتر امام جمعه شهرستان میاندورود برگزار شد. پس از تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید، محمد دادخدایی دبیر ستاد، ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدا... الحسین (ع)، برنامه‌های ابلاغی ستاد در سال ۹۹ را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه در بخش هیات‌های مذهبی در ایام سوگواری باید بیشتر تدبر کنیم، گفت: راه امام حسین (ع) صراط مستقیمی است که جوانان میهن اسلامی ما باید در آن بیندیشند و از منکراتی که غرب اشاعه می‌دهد، دوری کنند.
دادخدایی گفت: امسال به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، در حوزه امر به معروف ۱۱ برنامه، در حوزه مطالبه گری اجتماعی ۲۷ برنامه، در حوزه رسانه و فرهنگ سازی ۱۱ برنامه با ۳۲ عنوان، تولید محتوای ویژه فضای مجازی ۱۰ عنوان، برنامه ریزی و توسعه منابع ۸ برنامه مستمر و چند برنامه نیز در حوزه قضایی با دادگستری شهرستان خواهیم داشت.
این عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندورود با بیان اینکه طبق ماده ۱۶ بند ۱۱ قانون اساسی اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید مستمر باشد، گفت: افرادی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر در روستا‌ها با عنوان طلایه داران امر به معروف فعالیت دارند که باید توسط اعضاء این ستاد رصد و کنترل شوند. این افراد در طرح سالمسازی دریا، در سال‌های گذشته و حتی امسال باوجود شیوع ویروس کرونا فعالیت داشته اند که بسیار پرفایده بوده است.
* در ادامه، لاله قاسم زاده عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مورد اهمیت عفاف و حجاب سخنانی را ایراد کرد.
وی با بیان اینکه ۱۳ نفر عضو شورای عفاف و حجاب شهرستان هستند، گفت: این افراد دارای تخصص و تجربه کافی برای تحقق اهداف شورا هستند و در این جمع، دو کارشناس با مدرک دکترای زنان و خانواده در اصناف و ادارات فعالیت دارند.
* ‏‬آقای هاشمی دادستان میاندورود، جهش تولید را که از فرمایشات مقام معظم رهبری‌ست، بسیار مهم برشمرد و گفت: جهش تولید سبب مرتفع شدن نیاز اقتصادی مردم و استحکام خانواده می‌شود و باید مورد توجه اعضای ستاد امر به معروف قرار بگیرد.
وی افزود: اگر مسوولی در حمایت از تولیدکننده کم کاری کند، مرتکب منکر شده است و باید با وی برخورد شود. دادستان میاندورود، شناسایی آسیب‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: در فضای مجازی منکرات زیادی اتفاق می‌افتد و در بحث موالید، جامعه اسلامی ما به اوضاع اسفناکی کشیده شده است که باید توسط ستاد امر به معروف مدیریت و افراد آسیب دیده هدایت و حمایت شوند.
هاشمی با بیان اینکه در پدید آوردن تجمعات فرهنگی باید از امام حسین (ع) تأسی بپذیریم، اظهار کرد: شناسایی افراد مجرم و فراخواندن آن‌ها به جلسات سبب می‌شود تا آن‌ها حیثیت و کرامت انسانی خود را مقدس بشمارند و به سمت ارتکاب جرم نروند، از آنجا که این افراد زیرک و باهوشند، هدایت آن‌ها موجب این می‌شود که استعدادهایشان در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرد.
دادستان میاندورود حفظ کانون خانواده را اصل مهمی عنوان کرد و آموختن مهارت‌های زندگی مشترک به زنان و مردان را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه مجازی شدن مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا ضمن منفعت یعنی آموختن علم، خطراتی هم دارد، لذا به اعضای ستاد توصیه کرد تا با تدبیر خود دانش آموزان را از این خطرات مصون دارند.
* سرهنگ اصغری فرمانده سپاه و نائب رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان میاندورود با قرائت حدیث زیبایی از امام حسین (ع) که فرمودند: "من برای اصلاح دین جدم و اقامه نماز و اجرای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم" سخنش را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه مسوولین بازو‌های توانمند سپاه در اجرای این امر معنوی و مقدس هستند، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر به معنای واقعی اجرا شود، ما نتیجه مطلوب آن را خواهیم دید که مهمترین آن بقای اسلام و وفاداری مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی‌ست.
فرمانده سپاه میاندورود، بی‌حجابی را دلیل اشاعه فرهنگ غرب در میهن اسلامی ما برشمرد و اصلاح آن را با بصیرت و تدبیر اعضای ستاد، شدنی دانست.
وی آموزش آمران به معروف، رصد و آسیب شناسی آن‌ها را مهم دانست و از زحمات گردان سایبری خواهران و برادران در تولید و توزیع محتوای رسانه‌ها قدردانی کرد.
* حاج آقا زارعی رییس سازمان تبلیغات میاندورود نیز در سخنانی عزاداری در ایام محرم را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری دانست.
وی با اشاره به عشق بی‌نظیر مردم به عزاداری سرور و سالار شهیدان افزود: ترویج تفکر امام حسین (ع) در بین جوانان سبب ریشه کن شدن کفر و بقای دین مبین اسلام است.
ضرورت توجه به معروفی به نام
* حجت‌الاسلام ‏‬رضا محمدنسب امام جمعه شهرستان میاندورود نیز در جمع‌بندی نشست، با قرائت حدیثی از امام محمدباقر (ع)، امر به معروف و نهی از منکر را پس از پذیرفتن اصل ولایت فقیه فریضه‌ای مهم برای هر مسلمان برشمرد و بر هزینه کردن در راه تحقق این امر مهم تأکید ورزید.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر میاندورود با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی سبب سوق دادن افراد جامعه به سمت فرهنگ و تمدن اسلامی می‌شود، براین مهم تأکید ورزید و از دادستان میاندورود که با حضور خود در مدارس و پاسخ دادن به سوالات دانش آموزان باعث ترغیب دانش آموزان به سمت معروف شدند، قدردانی کرد. امام جمعه میاندورود در پایان سخنان خود ضمن سپاس از اعضای ستاد که با همت و تدبیر خود توانسته اند در اشاعه فرهنگ اسلامی در این شهرستان موفق عمل کنند، ترویج شعور حسینی در کنار شور حسینی در ایام سوگواری شهدای کربلا را عاملی در بقای دین خاتم رسل توصیف کرد.

انتهای پیام/۱۰۰۲
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار