دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
حذف دفترچه تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:. گام نخست درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی برداشته شد و دفترچه‌های کنونی به تمدید حضوری اعتبار نیاز ندارند و استعلام اعتبار دفترچه‌ها به روش غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش آوای خزر، روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: اگر تا دیروز ارائه خدمات بدون حضور و مراجعه مردم یک ضرورت بود امروز در شرایطی که جهان با اپیدمی کرونا مواجه است و تمامی ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی بشر را تحت تاثیر قرار داده است، ارائه این نوع خدمات انتخاب نیست بلکه اینگونه سرویس دهی یک نوع اجبار است و تجربه زندگی متناسب با این شرایط یک فراضرورت است. از این رو سازمان‌ها در این دوره شاید به ضرورت خدمات غیرحضوری خود را رصد کردند و مجدداً توانایی‌ها و کاستی‌های خود را مورد بررسی قرار دادند تا بتوانند خدمات نوینی را ارائه کنند که تا ماه‌ها وسالهای قبل از ارائه آن معذور بودند. در حال حاضر به نوعی شاهد پوست اندازی خدمات الکترونیکی سازمان‌ها هستیم و مرتب با خبرهای خوبی از این دست مواجه می‌شویم که سازمان‌ها موفقیت‌های خود را در این زمینه معرفی می‌کنند.

تامین اجتماعی نیز از سازمان‌هایی است که با مخاطبان گسترده روبرو است و خدمات متعددی ارائه می‌کند و در سالهای اخیر توسعه خدمات غیرحضوری را در دستور کار قرار داده است و بسیاری از خدمات از جمله ارسال و پرداخت حق بیمه، سوابق بیمه، درخواست کمک هزینه‌ها و … را اینترنتی عرضه می‌کند. شرایط ارائه حداکثری خدمات غیرحضوری در ایام پیک کرونا از هر زمان دیگر ضروری می‌نمود و بر این اساس تامین اجتماعی یکبار دیگر سرویس‌های الکترونیکی خود را مورد بررسی قرار داد و آن خدماتی که بیشترین مراجعه را به واحدهای خود داشته و می‌توانند بدون حضور فیزیکی آنها را انجام دهند را غیرحضوری کرد.

از مهمترین خدماتی که بار مراجعه فراوان داشت و در ایام کرونا آن را به صورت غیرحضوری ارائه کرد حذف اعتبار دفترچه است و از ابتدای خرداد امسال ۶ روش اینترنتی و غیر اینترنتی آماده شده است که بیمه شدگان و بازنشستگان بدون مراجعه به شعب و کارگزاری‌ها اعتبار دفترچه خود را استعلام می‌کنند.

سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: «۴۵ میلیون نفر در کشورمان دفترچه تامین اجتماعی دارند. گام نخست درباره حذف دفترچه تامین اجتماعی برداشته شد و دفترچه‌های کنونی به تمدید حضوری اعتبار نیاز ندارند و استعلام اعتبار دفترچه‌ها به روش غیرحضوری انجام می‌شود.

وی می‌افزاید: پارسال ۹۷ میلیون مورد مراجعه افراد به شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی داشتیم که از این تعداد ۳۸.۵ میلیون نفر یعنی حدود ۴۰ درصد فقط برای تمدید دفترچه مراجعه می‌کردند و اکنون این مراجعات را نداریم.

در صورتی که بیمه شدگان و بازنشستگان بخواهند از استعلام دفترچه خود با خبر شوند می‌توانند از یکی از روش‌های اعلام شده استفاده کنند. اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان تعبیه شده ( با استفاده از دوربین موبایل) و یا ورود کدملی در وب اپلیکیشن به آدرس pwa.tamin.ir، از طریق بستر USSD با شماره گیری کد دستوری #۱*۱۴۲۰*۴* یا #۱۴۲۰*۴*، کد دستوری #۱۶۶۶* بیمه سلامت و سامانه اینترنتی به آدرس medical.tamin.ir قابل استعلام است.

اقدام سازمان تامین اجتماعی در کاهش مراجعه قابل ملاحظه به واحدهای اجرایی ضمن اینکه رضایت بیمه شدگان را به دنبال داشت و مقامات و مسئولان کشور نیز این اقدام را تحسین کردند. دکتر روحانی، رئیس جمهور در جلسه ۷ مرداد شورای عالی فناوری اطلاعات، تمدید الکترونیکی دفترچه‌های بیمه و صدور ۲۳ میلیون نسخه الکترونیکی در ایام کرونا را گامی مهم در حذف کاربری دفترچه بیمه عنوان می‌کند و می‌گوید: همپوشانی بیمه‌ها تا حد مطلوبی رفع شده است ولی این حد کفایت نمی‌کند. مردم تنها با همان کارت هوشمند ملی یا شماره ملی باید خدمت سلامت خود را دریافت کنند و وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان تأمین اجتماعی باید مسیر نسخه الکترونیکی را با سرعت بیشتر اجرایی کنند.

بیمه شدگان و بازنشستگانی که در مورد نحوه استعلام اعتبار دفاتر درمانی سئوال دارند می‌توانند سئوالات خود را از مرکز ارتباط مردمی ۱۴۲۰ بپرسند و پاسخ خود را دریافت کنند.

رییس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی نیز در این زمینه می‌گوید: چنانچه بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف اعتبار دفاتر درمانی سوال دارند می‌توانند با تماس با مرکز ارتباطات این سازمان به شماره تلفن ۱۴۲۰ پاسخ خود را دریافت کنند.

وی می‌افزاید: زیرساخت‌های این طرح به صورتی آماده شده است که در هر ثانیه ۷۰۰ استعلام پاسخ داده می‌شود و هیچ ازدحامی در خطوط نیست.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار