دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹
رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور تهران از اضافه شدن ۴ رشته جدید به فهرست رشته های این دانشکده خبر داد.

به گزارش آوای خزر،احمدرضا حقیقی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور تهران ، درباره وضعیت ترم جدید این دانشکده اظهار کرد: طبق سیاست‌های وزارت علوم ترم جدید در سال ۹۹ به صورت مجازی برای استادان و دانشجویان ارائه خواهد شد.  

او افزود: کلاس‌های دانشجویان نو ورود بعد از اعلام نتایج کنکور از  اواخر مهر یا اوایل آبان شروع خواهد شد و با اینکه به علت شرایط ویروس کرونا کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شوند، اما سعی کرده ایم تا حضور ۲۰ الی ۳۰ درصدی دانشجویان جدید را به منظور آشنایی هر چه بیشتر آنان با محیط دانشگاه، استادان، خدمات و ... فراهم کنیم.  

حقیقی تصریح کرد: اگر شرایط کشور از نظر ویروس کرونا مساعد شود، سعی می‌کنیم تا در طول ۴ الی ۵ ماه دروس عملی را به صورت حضوری ارائه دهیم و در غیر اینصورت کلاس‌های عملی به صورت مجازی بوده و در شرایط بهتر به صورت حضوری برگزاری کلاس‌های عملی را  برای دانشجویان جبران خواهیم کرد.  

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور تهران  تاکید کرد: پیشرفت تکنولوژی در دنیا بسیار شتاب زده و با جهش عظیمی در حال حرکت است، جامعه ما نیاز به افراد مهارتی دارد، اما متاسفانه این جامعه از تولید مدرک اشباع شده است، در واقع باید جوانان و نیرو‌های کاربلد تربیت کنیم تا از دولت کار نخواهند و خودشان بتوانند کارآفرین باشند.  

حقیقی ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجویان را به عنوان نیرو‌های مهارتی و کاربلد تربیت می‌کند؛ بنابراین آموزش در این دانشگاه باعث رفع دغدغه‌های شغلی خواهد شد، این دانشگاه از نظر فرهنگی و مهارتی دانشجویان متعهد و کاربلدی به جامعه تحویل می‌دهد. بیشتر فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای در خیلی از بخش‌های خصوصی جامعه شاغل هستند.  

ظرفیت پذیرش دانشجویان برای نیم سال اول و دوم تحصیلی سال ۹۹ حدود ۲۰۰۰ نفر است

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید شمسی پور تهران گفت: ظرفیت پذیرش دانشجویان برای نیم سال اول و دوم تحصیلی سال ۹۹ حدود ۲ هزار دانشجو است که ۱۲۰۰ نفر در دوره روزانه و ۸۰۰ نفر مابقی در دوره شبانه تحصیل خواهند کرد.

حقیقی  اظهار کرد: ۴ رشته جدید از قبیل رشته‌های کاردانی به کارشناسی مهندسی مخابرات، کاردانی به کارشناسی الکترونیک کاربردی، کاردانی تجهیزات پزشکی و کاردانی هتل داری  از مهر به دانشکده شمسی پور فنی و حرفه‌ای اضافه خواهند شد که دانشجویان می‌توانند بر اساس آن کد رشته‌های خود را انتخاب کنند و به تحصیل بپردازند.

او گفت: همچنین مجهز‌ترین آزمایشگاه IUT ایران را  مهر در دانشکده فنی و حرفه‌ای شمسی پور ایجاد خواهیم کرد.  /باشگاه خبرنگار

 

انتهای پیام/ 1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: