دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم.


اقدام جدید لئو مسی برای خروج از بارسا: به نظر می رسد که تصمیم لیونل مسی برای جدایی قطعی است و او حتی در تمرینات فردای بارسلونا نیز شرکت نخواهد کرد. در حالی که مدیران بارسلونا و مشخصا جوزپ بارتومئو باور دارند که لیونل مسی تنها در صورت پرداخت بند فسخ 700 میلیون یورویی می تواند از بارسلونا جدا شود اما خود این فوق ستاره آرژانتینی چنین اعتقادی ندارد و مصر است که می‌تواند به شکل رایگان بلوگرانا را ترک کند.

 


ماهواره ۵۶ ساله ناسا بامداد فردا به زمین سقوط می‌کند: یکی از ماهواره‌های بازنشسته و متروک ناسا که ۵۶ سال از عمر آن می‌گذرد، بامداد فردا یکشنبه ۹ شهریور به جو زمین سقوط خواهد کرد، البته طبق گفته متخصصان، هیچ خطری زمین و ساکنانش را تهدید نمی‌کند. تصاویری از ماهواره متروک "OGO-1" متعلق به ناسا در روز سه‌شنبه، 25 اوت توسط محققان دانشگاه کاتالانیا آریزونا ثبت شده است که حاکی از سقوط قریب‌الوقوع این ماهواره به جو زمین است.

 


جنگ دو کشور ثروتمند عربی بر سر مسی: مالکان قطری و اماراتی تیم‌های پاری سن ژرمن و منچسترسیتی برای رسیدن به هدف خود به دنبال امضای قرارداد با ستاره بارسلونا هستند. دلارهای نفتی در سال‌های گذشته به کار منچسترسیتی و پاری سن ژرمن آمدند و این تیم‌ها توانستند به ترتیب فاتح لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه شوند. با این حال این پول نشات گرفته از خلیج فارس آن‌ها را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا نرسانده است. پس از چند سال حسرت اکنون دو باشگاه فرصت دارند که از تنها فرصت خود بهره ببرند و با لیونل مسی قرارداد امضا کنند. این موضوع فراتر از رقابت برای دو باشگاهی است که می‌خواهند برنده شش توپ طلا را در اختیار داشته باشند بلکه بیش‌تر جنگی بین دو کشور قدرتمند امارات و قطر است.

 


اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد ریال برای تصفیه‌خانه‌های حوضه دریاچه ارومیه: مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: از ابتدای آغاز به کار ستاد احیای دریاچه ارومیه حدود ۵ هزار و ۷۵۹ و نیم میلیارد ریال برای احداث تصفیه‌خانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه هزینه شد تا آب آن وارد این دریاچه شود.

 


آمریکا نیروهای خود را در عراق حدود یک سوم کاهش می‌دهد: یک مقام آمریکایی فاش کرد، ایالات متحده نیروهای خود را در عراق را در ماه‌های آینده حدود یک سوم کاهش خواهد داد. بنا به اعلام روزنامه وال استریت ژورنال، آمریکا قصد دارد یک سوم از سربازان خود در عراق را به کشور بازگرداند. روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی با استناد به اظهارات مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که این نهاد قصد دارد تعداد سربازان مستقر در عراق را تا دو یا سه ماه دیگر به ۳۵۰۰ نفر کاهش دهد.

 


امارات تحریم اقتصادی اسرائیل را لغو کرد: خلیفه بن زاید، رئیس امارات حکم لغو قانون فدرال در زمینه تحریم اسرائیل و مجازات در پی آن را صادر کرد. این حکم جدید قانون فدرال به شماره ۱۳ مصوب سال ۱۹۷۲ درخصوص تحریم اسرائیل و مجازات‌های در پی آن است. این قانون جدید در چارچوب تلاش‌های امارات برای گسترش همکاری دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل است و حکم صادره همکاری مشترک تا روابط دوجانبه بین اسرائیل و امارات را حمایت می‌کند.

 


روند افزایشی آمار بیماران بستری کرونا در خوزستان: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نسبت به روند افزایشی آمار بیماران بستری در خوزستان هشدار داد و گفت: نگرانی‌ها از افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها در روزهای آینده بیشتر شده است. دکتر فرهاد ابول نژادیان امروز (۸ شهریورماه) در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت کرونا در خوزستان اظهار کرد: بعد از چند هفته روند کاهشی در آمار کرونا، متاسفانه در دو روز اخیر شاهد افزایش نگران‌کننده آمار بیماران بستری بودیم که نشان از تغییر رفتار مردم در هفته گذشته به ویژه کاهش میزان استفاده از ماسک و مسافرت به مناطق قرمز دارد.

 

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها