دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
روزنامه جهان صنعت که 20 روز پیش به دلیل ارائه آماری درباره کرونا توقیف شده بود، رفع توقیف شد. محمدرضا سعدی، مدیر‌مسئول روزنامه جهان صنعت، با اعلام این خبر به «شرق» اعلام کرد: ‌روزنامه به‌زودی برای چاپ به چاپخانه می‌رود.

به گزارش آوای خزر، سعدی گفت: برای روزنامه جهان صنعت قرار منع تعقیب از سوی قوه قضائیه صادر شد. دادسرای فرهنگ و رسانه در شعبه 4 این قرار را صادر کرد و در تلاش هستیم که روزنامه هرچه سریع‌تر منتشر شود.او در ادامه درباره رایزنی‌های انجام‌شده پس از توقیف این روزنامه گفت: من خیلی پیگیری کردم؛ مخصوصا در این ماجرا نماینده قوه قضائیه در هیئت نظارت بر مطبوعات همراهی بسیاری با ما کردند. زمانی که آقای قاضی سراج اسناد و مدارک ما را دیدند، به این پی بردند که مجازات با جرم متناسب نیست. همچنین نماینده حوزه علمیه قم که در روز توقیف در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات حضور نداشت، بسیار از این موضوع ناراحت شده بودند؛ چرا‌که ایشان اصلا اعتقادی به توقیف مطبوعات ندارند و معتقدند نان اهالی مطبوعات نباید قطع شود و اگر روزنامه مشکلی دارد، ‌خبرنگار و روزنامه باید از طریق مجاری قانونی پاسخ‌گو باشند.وی تأکید کرد: ‌آقای سراج خیلی پیگیری کردند و قوه قضائیه نیز سریع رسیدگی کرد و من از اینجا از آنها تشکر می‌کنم. همچنین قاضی پرونده با سرعت بالا به پرونده ما رسیدگی کرد.سعدی در پاسخ به این سؤال که آیا دولت هم برای رفع توقیف تلاشی کرد، گفت: ‌نه؛ فقط آقای جهانگیری نامه‌ای برای رسیدگی به پرونده جهان صنعت به وزیر ارشاد نوشت که از ایشان تشکر می‌کنم. مشکل، فشاری بود که شورای اطلاع‌رسانی دولت وارد کرده بود؛ چرا‌که ما روی سیاست‌های اقتصادی دولت نقد داریم، گزارش اجتماعی ما را آتویی کردند و به بهانه مصوبه ستاد کرونا، دستور بر توقیف دادند. این در حالی است که مطابق بند 8 مصوبه ستاد مقابله با کرونا که در نامه توقیف روزنامه نیز به آن اشاره شده، درباره رسانه‌ها گفته شده است:‌ ستاد کرونا توسط کمیته‌ای تخلفات رسانه‌ها را بررسی کند و در صورت احراز تخلف، اول تذکر کتبی، بعد محرومیت‌های دولتی و اداری و دست آخر حکم توقیف اعمال شود؛ در‌صورتی‌که اصلا چنین مراحلی برای ما پیگیری نشد و اصلا موضوعی نبود که بخواهد تخلف باشد. موضوع توقیف، مصاحبه با کارشناسی بود که در چند ماه گذشته بیشتر رسانه‌ها به‌عنوان عضو ستاد مقابله با کرونا با او گفت‌وگو کرده بودند. ما این مسائل را به هیئت نظارت منتقل کردیم و آنها متوجه شدند سوءنیتی در کار نبوده و اصولا مجازات با جرم تناسبی نداشته است.سعدی در پایان گفت: حکم منع تعقیب امروز به ما ابلاغ شد. با رایزنی‌هایی ما توانستیم اجازه انتشار روزنامه را پس از 20 روز بگیریم.گفتنی است روز دوشنبه ۲۰ مرداد، در جلسه هیئت نظارت بر مطبوعات که دو نفر از اعضای آن -‌ازجمله نماینده مجلس که هنوز تعیین تکلیف نشده‌– حضور نداشتند، به‌ سبب انتشار یک مصاحبه در شماره روز یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، حکم به توقیف موقت روزنامه جهان صنعت داده شد.

دلیل توقیف این روزنامه، مصاحبه با محمدرضا محبوب‌فر بود؛ فردی که پیش‌تر نیز به‌عنوان عضو ستاد مقابله با کرونا با او گفت‌وگو شده بود و هرگز در پی اصلاح این عنوان نبود؛ در‌حالی‌که بیشتر مصاحبه‌هایی که با آقای محبوب‌فر انجام می‌شده، پیش از چاپ برای تصحیح برایش ارسال می‌شدند و همچنین لینک مصاحبه منتشر‌شده نیز به دستش می‌رسید، اما او هرگز به‌دنبال اصلاح این عنوان نبود. سعدی در زمان توقیف روزنامه جهان صنعت با ابراز نگرانی از وضعیت کارمندان این روزنامه گفته بود تقریبا 70 خبرنگار و نیروی انسانی با توقیف این روزنامه به صورت مستقیم بی‌کار شده و بیش از 250 نفر به‌طور غیرمستقیم در شهرستان‌ها شغلشان را از دست داده‌اند./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار