دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

مشخصات فنی لکسوس nx و هر آنچه باید از آن بدانید

محصولات سریNX که یکی از کراس‌‌اوورهای محبوب کمپانی لکسوس در بازار کشورمان محسوب می‌شوند، درواقع نمونه‌های کوچک‌تر و ارزان‌تر سریRX در سبد محصولات شرکت سازنده هستند. لکسوس NX اولین‌بار در نمایشگاه خودرو پکن سال 2014 در معرض دید عموم قرار گرفت و از همان سال نیز عرضه‌ آن‌ به بازار جهانی آغاز شد. لکسوس NX تنها در یک نسل و در دو مدل NX200 و NX300 هیبریدی به بازار عرضه می‌شود و هر دو این مدل‌ها نیز شانس حضور در بازار ایران را کسب کرده‌‎اند. به نقل از https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/lexus/nx/Lexus NX از پلتفرم MC شرکت تویوتا بهره می‌برد؛ پلتفرمی که در بسیاری از خودروهای شاخص شرکت Toyota نظیر تویوتا راوفور و تویوتا کرولا مورد استفاده قرار گرفته است. لکسوس برای افزایش جذابیت لکسوس NX، تیپ باابهتی به نام F Sport را هم برای این خودرو در نظر گرفته است که علاوه‌بر آپشن‌های بیشتر، از کیت بدنه اسپرت و چهره‌ای جذاب‌تری نیز بهره‌ می‌برد. ناگفته نماند که لکسوس ان ایکس از ابتدای تولید تا به امروز تنها یک‌بار طعم فیس‌لیفت را چشیده است و همچنان با همان طراحی منحصربه‌فرد اولیه خود در اختیار خریداران قرار دارد. خودروهای سریNX در بازارهای آمریکا و اروپا محصولات پرفروشی هستند و لکسوس باید بخش قابل‌توجهی از سود خود در این بازارها را مدیون سریNX باشد.

در این مطلب به سراغ مشخصات فنی یکی از دلرباترین سری‌های خانواده لکسوس یعنی nxمی‌رویم تا با موشکافی، مهم‌ترینویژگی‌های آن را از بُعد فنی بررسی کنیم.

مشخصات فنی لکسوسnx

دو عضو مهم از خانواده لکسوسnx شامل مدل‌هایnx300h و nx200می‌شود. ابتدا به سراغ برادر قدرتمندتر می‌رویم. لکسوس nx200 با موتور 2 لیتری خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودروی 4 سیلندر با موتور توروبوشارژ خود می‌تواند 235 اسب بخار قدرت را در کنار 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک آن هم وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این خودرو برای گذر از شتاب صفر تا صد، رکورد 7.2 ثانیه را هم ثبت کرده است. این شاسی بلند لوکس و جمع و جور ژاپنی، می‌تواند در شرایط ایده آل به حداکثر سرعت 198 کیلومتر بر ساعت هم برسد. البته با این میزان قدرت، این خودرو همچنان یکی از خودروهای با مصرف معقول است که شاید با کمی اغماض بتوان آن را دوستدار محیط زیست هم به حساب آورد. در واقع میزان مصرف سوخت ترکیبی nx200 برابر با 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و از آنجایی که حجم باک آن به 60 لیتر می‌رسد، نیازی به توقف‌های مکرر در پمپ بنزین نخواهید داشت.

 

یکی دیگر از لکسوس های nx، با نام nx300h شناخته می‌شود که موتور هیبریدی آن 2.5 لیتر حجم دارد اما بر خلاف برادر خود، توان کمتری را از خود به نمایش می‌گذارد. موتور nx300h قدرتی برابر با 194 اسب بخار دارد و می‌تواند گشتاور 210 نیوتن متر را تولید کند. البته این را هم باید اضافه کنیم که این شاسی بلند لوکس، در شتاب گیری هم از برادرش عقب می‌ماند. به طوری که اگر هر دو خودرو هم‌زمان با هم شروع به حرکت کنند، nx300h دو ثانیه بعد از nx200 به شتاب 100 خواهد رسید. در عوض این خودرو مزیت بزرگی دارد و آن میزان اندک مصرف سوخت است. باورکردنی نیست اما این شاسی بلند شرقی با وزنی نزدیک به دو تن، در هر صد کیلومتر در حالت ترکیبی 5.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. محور محرک هم در هر دو خودرو از نوع دو دیفرانسیل است.

در مقایسه مشخصات فنی شاید بتوان ضعف های نسخه هیبریدی را با مصرف کمتر و آلایندگی کمتر چشم پوشی کرد که البته این خود یک مزیت بزرگ آن هم با افزایش قیمت بنزین خواهد بود.

مشخصات ایمنی

در خودروهای لکسوس سری nx که در رده خودروهای لوکس قرار می‌گیرند، امکانات گسترده‌ای قرار داده شده است تا هم ایمنی سرنشینان تامین شود و هم هر فرد با ورود به کابین این خودروها، حس راحتی و لاکچری بودن را هم‌زمان تجربه کند. در هر دو خودروی nx300h و nx200 در مجموع دارای 10 ایربگ هستند. این ایربگ ها شامل ایربگ راننده، ایربگ زانویی راننده و سرنشین جلو، ایربگ پرده‌ای، ایربگ جانبی جلو عقب و ایربگ سرنشین جلو می‌شوند. کمربندهای ایمنی در این خودروها هم از نوع پیش کشنده و هم از نوع محدود کننده هستند. در کنار تمام این موارد، پشت سری‌های فعال را هم اضافه کنید که این لیست بلند بالا تکمیل شود. اما این تمام ماجرا نیست.

این خودروها مجهز به توزیع نیروی ترمز هستند و ترمز ضد قفل هم جزو کمترین امکاناتی است که در شاسی بلندهای لکسوس شاهد هستیم. ترمز کمکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد هم در خانواده nxلکسوس قرار داده شده‌اند که تسلط راننده در مسیرهای دشوار و پرخطر به حداکثر میزان خود برسد. البته برای افزایش سطح ایمنی می‌توان رادار نقطه کور، رادار تصادف‌های جلو و عقب را به همراه رادار تغییر لاین در این خودروها به صورت سفارشی نصب کرد. همچنین سنسورهای جلو و عقب و سنسور فشار باد تایر به صورت پیش فرض در هر دو خودرو وجود خواهد داشت.

مشخصات فنی لکسوس nx و هر آنچه باید از آن بدانید

امکانات رفاهی

سیستم مالتی مدیا در لکسوس های سری nx از یک مانیتور 7 اینچی بهره مند است که با 14 عدد اسپیکر و سیستم پخش Mark Levinson به اوج کارایی و محبوبیت می‌رسد. این سیستم صوتی تنظیم هوشمند بلندی صدا را هم دارا است. نویگیشن، هدآپ، دوربین عقب، تاچ پد، نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر هم به این لیست اضافه کنید. دوربین جانبی و دوربین 360 درجه هم به صورت سفارشی در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

به علاوه، شما می‌توانید از ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتومات دوگانه و گرمکن و سردکنصندلی‌های جلو در خودروهای لکسوسnx به حد کافی لذت ببرید. صندلی راننده برای افزایش راحتی، به صورت 8 حالته برقی تنظیم خواهد شد و این امکان وجود دارد که تنظیم گودی کمر به صورت برقی صورت بگیرد. صندلی راننده همچنین دارای مموری 3 حالته است که باعث می‌شود بتوانید تنظیمات دلخواه خود را درون آن ذخیره کنید تا هر بار نیاز به تنظیم دوباره و چندباره صندلی نداشته باشید.

روکش صندلی‌ها در این خودروها از جنس چرم با کیفیت است و ایزوفیکس صندلی، خروجی 12 ولت، صندوق برقی با جک، شارژر وایرلس، آینه‌های عقب الکتروکرومیک، آینه جانبی برقی تاشو، سانروف، گرمکن آینه جانبی، دی لایت، اتو لایت، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ چرخشی، چراغ شور و چراغ بدرقه لیست ما را تکمیل خواهند کرد.

جمع‌بندی

خودروهای لکسوس سری nx از جمله خودروهای بسیار موفق از کمپانی ژاپنی لکسوس محسوب می‌شوند. این خودروها که در رده خودروهای لوکس قرار می‌گیرند، در بازار ایران و جهان به دلیل موفقیت در بحث مشخصات فنی و همچنین امنیت بسیار بالا و امکانات بی حد و حصر، در نوع خود کم‌نظیر و کم رقیب هستند. حال اگر شرایط تحریم‌ها و محدودیت‌های موجود برای واردات خودرو را در نظیر بگیریم، می‌توانبه‌سادگی به این نتیجه رسید که لکسوس های nx در بازار ایران نمونه‌های مشابه چندانی ندارند. همین امر باعث می‌شود که نام لکسوس یادآور خودروهای شیک و گران‌قیمتی باشد که برای خیلی از خریداران ایرانی دور از دسترس می‌نماید.

 انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها