دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵
 معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری درباره‌ صدور حکم ۹ سال حبس برای پدر رومینا اشرفی اظهار کرد: انتظار عمومی مردم این است که حکم صادر‌شده از استحکام بیشتری برخوردار باشد؛ چراکه افکار عمومی در این موضوع جریحه‌دار شد و به نظر می‌رسد انتظارات افکار عمومی برآورده نشده است.‌

به گزارش آوای خزر، معصومه ابتکار درباره قتل فرزند به دست پدر گفت: بعد از قتل رومینا لایحه‌ای تنظیم کردیم و برای دولت فرستادیم و در کمیسیون لوایح یک جلسه برای آن مطرح شد و به دلیل ماهیت قضائی، موضوع این لایحه حدود یک ماه است به قوه قضائیه ارسال شده است و ما همچنان پیگیر موضوع هستیم.
ابتکار ادامه داد: ما در این زمینه لایحه تشدید مجازات قتل فرزند به دست پدر را به صورت خارج از نوبت به دولت ارائه دادیم و سپس این لایحه به قوه قضائیه رفت و باید قوه‌ قضائیه هرچه سریع‌تر به آن رسیدگی کند. به نظر من فقها و دانشمندان به این مسئله بپردازند؛ چراکه ما اعتقاد به فقه پویا و بهره‌گیر از اجتهاد برای پاسخ‌گویی به مسائل در قالب شرع مقدس را داریم و در نشست‌های فقهی-حقوقی معاونت امور زنان و خانواده در قم به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد.
به گفته‌ ابتکار، علت ایجاد تناقضات در این لایحه این است که تقاضای قصاص باید از سمت ولی‌دم باشد و در این موارد ولی‌دم، خود پدر است و معاونت امور زنان و خانواده همچنان پیگیر این لایحه خواهد بود. او همچنین در ادامه نشست گفت: موافقت‌نامه‌ای با دکتر شریعتمداری، وزیر کار و رفاه اجتماعی در نیمه مرداد امضا شد که یک موافقت‌نامه مشترک با هدف حمایت از مهارت‌های شغلی زنان و تعاونی‌های زنان و تشکل‌های بانوان با رویکرد زنجیره ارزش و اشتغال و حمایت از اورژانس اجتماعی است.
او درباره امضای موافقت‌نامه با وزیر کار درباره اورژانس اجتماعی نیز گفت: در‌حال‌حاضر در مباحث خشونت علیه زنان یکی از سازوکارهای مؤثر در این زمینه راه‌اندازی و استفاده از ظرفیت اورژانس اجتماعی است که فرد آزار‌دیده با تماس با شماره‌ ۱۲۳ می‌تواند تقاضای کمک کند. ابتکار در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت نیز گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون فرعی لوایح به اتمام رسیده است و در کمیسیون اصلی به نیمه راه رسیده‌ایم که حدود ۲۶ جلسه برگزار شده است و امیدواریم تا یک ماه آینده لایحه نهایی و تقدیم دولت شود.
او همچنین درباره خشونت و بحث تجاوز به زنان اظهار کرد: در این مباحث نهایتا قوه قضائیه باید ورود پیدا کند و ما در حوزه ارائه روش‌ها، مهم‌ترین ساز‌و‌کار را اورژانس اجتماعی می‌دانیم؛ همچنین در این راستا یک گزارش مقدماتی در کمیسیون لوایح ارائه دادیم و گزارش کامل‌تری در راستای مصاحبه با برخی افراد آسیب‌دیده در حال تهیه است که بیشتر جنبه اطلاع‌رسانی برای مدیران ارشد را دارد. ابتکار در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به سؤالی درباره‌ مخالفان لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت اظهار کرد: لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت از روز نخست تاکنون مخالف‌هایی داشته است و مخالفان معتقدند این لایحه به خانواده آسیب می‌زند که من در پاسخ به آنها می‌گویم ما هیچ قصدی برای آسیب‌رساندن به خانواده نداریم. او با اشاره به این موضوع که برخی می‌گویند لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت نگاهی فمینیستی دارد، ادامه داد: ما نگاه مترقی قرآنی و فرهنگ پیشرو در این زمینه داریم و همین نگاه دینی در دنیا الهام‌بخش دیگران است؛ بنابراین ما با قوت بر آنچه مسئولیت‌مان است، ادامه می‌دهیم و افتخار می‌کنیم ریشه باورهای‌مان در تعالیم دینی و قرآن است./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: