دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳
سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور باهدف تبادل افکار و ارتقای فرایند آموزش در شرایط آغاز سال تحصیلی باوجود کووید-19 به‌صورت ویدئوکنفرانس از صبح امروز آغاز می‌شود.
به گزارش آوای خزر، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 1400-1399، سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور از صبح یازدهم شهریور آغاز و تا شامگاه روز چهارشنبه دوازدهم، به مدت دو روز در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور به‌صورت ویدئو کنفرانس، با سخنان رهبر معظم انقلاب و حضور وزیر آموزش‌وپرورش، معاونین و مدیران کل وزارتخانه، مدیران کل استان‌ها و روسای 760 منطقه آموزشی شروع شد و هدف از برگزاری آن تبادل افکار و تبیین سیاست‌ها و مأموریت‌های آموزش‌وپرورش در شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در سال تحصیلی جدید است.

تبیین اهداف اجلاس سی و چهارم، قرائت پیام رئیس‌جمهور، سخنرانی وزیر آموزش‌وپرورش، برنامه‌ها و اقدامات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در زیست‌بوم جدید و برگزاری میزگردهای تخصصی بازگشایی مدارس، فعالیت‌های فرهنگی، پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت، بازگشایی مدارس خاص، مدارس غیردولتی و آموزش بزرگ‌سالان در زیست‌بوم جدید، ازجمله برنامه‌های انجام‌شده در روز اول این اجلاس بود.

همچنین، میزگردهای تخصصی تأمین منابع مالی و انسانی، اجرای سند تحول در زیست‌بوم جدید، فناوری اطلاعات و شبکه شاد، رصد و ارزشیابی در آموزش‌وپرورش، تجارب و رویکردهای جهانی در بازگشایی مدارس، آموزش‌وپرورش و مجلس شورای اسلامی، همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه، نقش‌آفرینی خانواده رکن سهیم آموزش‌وپرورش در زیست‌بوم جدید و تبیین نظام تعلیم و تربیت قران کریم و روایات در دومین روز این اجلاس برگزار خواهد شد.

شایان‌ذکر است؛ سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش‌وپرورش سراسر کشور با جمع‌بندی پایانی محسن حاجی میرزایی در شامگاه روز چهارشنبه دوازدهم شهریور به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها