دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹

به گزارش آوای خزر، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

واکسناسیون همگانی کرونا چه زمانی در دسترس خواهد بود؟: خبرگزاری رویترز امروز به نقل از سخنگوی سازمان جهانی بهداشت نوشت که انتظار نمی‌رود که واکسیناسیون همگانی کرونا تا اواسط سال ۲۰۲۱ انجام شود. مارگارت هریس گفت که هیچکدام از واکسن‌های بالقوه تاکنون در مراحل پیشرفته آزمایش‌های بالینی نشانه واضحی از کارآمدی در سطح دستکم ۵۰ درصد مورد نظر سازمان جهانی بهداشت را نشان نداده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۱۰ برابر میزان مجاز در برجام رسیده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جدیدترین گزارش خود که امروز جمعه در اختیار اعضای شورای حکام قرار گرفته تأیید کرده که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران افزایش یافته است. در این گزارش تصریح شده میزان ذخائر آب سنگین ایران به کمتر از ۱۳۰ تُن که میزان ذخائر مجاز برای این مواد ذیل توافق هسته‌ای برجام است. بدین‌ترتیب میزان ذخائر آب سنگین ایران برای اولین بار بعد از اعلام کاهش تعهدات این کشور به مفاد توافق هسته‌ای در محدوده مجاز در برجام قرار گرفته است.

جزئیات دستوارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس: عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش تهران در بخش خبری ساعت ۱۳ شبکه خبر درباره تمهیدات انجام شده برای بازگشایی مدارس اظهار کرد: با توجه به اینکه اصل بر حضور دانش آموزان است در شورای مدرسه برای نحوه و روز‌های حضور در مدرسه تصمیم گیری می‌شود. او ادامه داد: اگر براساس بررسی شورای مدرسه تراکم دانش آموزان بالا باشد گروه بندی آن‌ها و زمان حضور از طریق این شورا انجام خواهد شد که به دانش آموزان اطلاع رسانی می‌شود. مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در زمان فعالیت مدارس زنگ تفریح به معنای گذشته حذف شده است و دانش آموزان توسط معلم در کلاس رصد می‌شوند ضمن آنکه استفاده از ماسک هم الزامی است.

واکنش واعظی به پیشنهاد روسیه برای مذاکره مستقیم ایران و آمریکا؛ بنای مذاکره نداریم: رئیس دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به پیشنهاد اخیر وزیر خارجه روسیه مبنی بر آمادگی این کشور برای میانجی‌گیری بین ایران و آمریکا گفت:‌ ما با آمریکایی‌ها بنای مذاکره ندایم و خیلی روشن موضع‌مان را اعلام کردیم. وی افزود: ما اعلام کردیم که اگر آمریکایی‌ها به اشتباهات خود پی بردند و فهمیدند که در قبال ایران راه غلطی را از طریق تحریم‌ها پیش رفتند، این را با شهامت اعلام کنند، بگویند ما اشتباه کردیم.

اتحادیه اروپا: واکسن ضدکرونای «آسترازنکا» در آبان ماه توزیع می‌شود: در حالی که بسیاری از کشورهای قاره سبز با روند افزایشی موج دوم ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند، اتحادیه اروپا از توزیع واکسن کرونا تولیدی شرکت انگلیسی آسترازنکا در ماه نوامبر (آبان- آذر) خبر داد.

سفیر ایران در مسکو: تولید مشترک واکسن کرونا در دستور کار ایران و روسیه است: کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، گفت که به دنبال مذاکره با رییس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه برای تولید مشترک واکسن کرونا، این مقام روسی از پیشنهاد ایران استقبال کرده و گفته که تولید انبوه و مشترک واکسن کرونا به‌زودی در دستور کار قرار می‌گیرد.

٢٩ نماد بورسی متوقف شدند: از میان نمادهای بورسی، ۲۹ نماد تا تاریخ ۱۲ شهریورماه متوقف شدند. دلایل این توقف از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده تا تغییرات بیش تز از ۵۰ درصد متغیر است.

واکنش آذری جهرمی به اظهارات علم‌الهدی پیرامون استفاده از «تبلت توسط دانش آموزان»: وزیر ارتباطات با آغاز سال تحصیلی جدید، در چند استوری راهکارهای درست برای نظارت والدین بر آموزش مجازی و استفاده دانش‌آموزان از اینترنت را تشریح کرد. وی با تاکید بر نگرانی والدین از آفات فضای مجازی گفت: اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت family safty سیستم عامل ویندوز، مراقب حضور فرزنداتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید.

شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۲ هزار نفر گذشت: دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۲۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۰۷۳ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۲ هزار و ۷۷۲ نفر رسید. وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۲ هزار و ۴۴ نفر رسید. البته خوشبختانه تا کنون ۳۳۰ هزار و ۳۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. لاری خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

بحرین به اسرائیل اجازه استفاده از حریم هوایی خود را داد: منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند: بحرین به هواپیماهای اسرائیل که قصد تردد به امارات متحده عربی را دارند، اجازه داد تا از حریم هوایی این کشور استفاده کنند. وزارت حمل و نقل بحرین افزوده است: این مجوز به درخواست سازمان هواپیمایی امارات متحده عربی صادر شده است.

 
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها