دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان خرید گندم در قالب خرید تضمینی  توسط دولت، گفت: فصل برداشت گندم در مناطق سردسیر نیز به پایان رسیده است و دولت امکان خرید تضمینی گندم بیش از میزان اعلام شده را ندارد.

به گزارش آوای خزر، جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درحال حاضر نیاز به واردات 4 میلیون تن گندم وجود دارد، تصریح کرد: دولت با خرید تضمینی بیش از 8 میلیون تن گندم نمی‌تواند نیاز سالانه کشور به آرد را تامین کند و باید حدودا 4 میلیون تن گندم با قیمت هرکیلوگرم 7 هزار و 500 تومان را وارد کند.

 
 
 
 
 
 
 
 
جلال محمودزاده

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه طی دوسال اخیر دولت موفق به خرید گندم مورد نیاز کشور از کشاورزان داخلی نشده است، عنوان کرد: نرخ خرید تضمینی گندم در مقایسه با هزینه تولید این محصول استراتژیک بسیار پایین است و گندم در کشورهای همسایه با قیمت بالاتری خرید و فروش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت گندم در کشورهای همسایه حدود 7 هزار و 500 تومان است اما این محصول از کشاورزان داخلی با قیمت هر کیلوگرم 2 هزار و 500 تومان خریداری می‌شود، اضافه کرد: به دلیل افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار دامداران و مرغداران گندم را وارد رژیم غذایی دام و طیور می‌کنند و بخش دیگری از گندم تولیدی کشاورزان به صورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

محمودزاده با بیان اینکه پرداخت دیرهنگام مطالبات و نرخ پایین تعیین شده عدم موفقیت دولت در تامین نیاز کشور به گندم را به همراه داشته است، گفت: عدم موفقیت دولت در خرید تضمینی گندم در حالی رقم می‌خورد که میزان برداشت این محصول استراتژیک در کشور طی دو سال اخیر 13 میلیون تن بوده و حدود 5 میلیون تن آن از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت عدم تعیین نرخ خرید تضمینی گندم متناسب با هزینه تولید در سال زراعی آینده دولت مجبور به واردات می‌شود، عنوان کرد: با پرداخت مابه‌التفاوت واردات 4 میلیون تن گندم به قیمت 7 هزار و 500 تومان به کشاورزان گندم‌کار داخلی می‌توانیم نیاز کشور را به این محصول تامین و از خروج ارز جلوگیری کنیم./

پایان پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها