دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
‌بازتاب گسترده انتشار خبر بدهی سنگین شطرنج ایران به فدراسیون جهانی این رشته (فیده) باعث شده تا وزارت ورزش و جوانان به این پرونده ورود کند. بدهی فدراسیون شطرنج به فیده که چیزی حدود 140 هزار یورو تخمین زده شده، مربوط به دوره ریاست مهرداد پهلوان‌زاده است.

به گزارش آوای خزر، پهلوان‌زاده شش‌ماهی می‌شود که دوره ریاست چهارساله‌اش در فدراسیون شطرنج به پایان رسیده و دیگر در مسئولیتی در این سمت ندارد. با این حال او این روزها مورد پرسش و پاسخ مسئولان وزارتی قرار گرفته و برای به‌بارآمدن این بدهی هنگفت متهم شده است. اینکه چرا نتوانسته با پایان حضورش در فدراسیون شطرنج حسابش را با فیده صاف کند.

گفته می‌شود مسئولان وزارت ورزش و جوانان از رئیس پیشین فدراسیون شطرنج درخصوص این 140 هزار یورو توضیح خواسته‌اند. داستان بدهی فدراسیون شطرنج به فیده به چهار سال قبل برمی‌گردد. جایی که مسئولان وقت این فدراسیون توانستند میزبانی تاریخی رقابت‌های قهرمانی جهان زنان را در تهران بگیرند. ‌هزینه کلی این میزبانی پرسروصدا برای شطرنج ایران حدود سه میلیارد تومان برآورد شده بود که البته بخش زیادی از آن مربوط به جایزه نقدی ۶۳ بازیکن شرکت‌کننده می‌شد. این هزینه (۴۵۰ هزار دلار) خیلی دیر اما بالاخره تأمین و در چند مرحله به حساب فیده واریز شد اما ۱۸۰ هزار دلار بدهی باقی‌مانده ایران به فدراسیون جهانی شطرنج (فیده)، بابت هزینه‌های جانبی مشکل‌آفرین شد و حتی خطر جدی تعلیق برای شطرنج ایران را هم ایجاد کرد. قرار بود بدهی ۱۸۰هزاردلاری شطرنج ایران به فیده در مدت زمان تعیین‌شده در سه قسط ۶۰هزاردلاری و در فواصل زمانی 20روزه پرداخت شود اما مهلت تعیین‌شده در حالی ۲۹ تیرماه سال ۹۶ (۲۰ جولای ۲۰۱۷) به پایان رسید که مبلغ هیچ یک از این اقساط به حساب فیده واریز نشد.‌همین مسئله باعث تمدید مهلت فیده تا ۹ مردادماه ۹۶ (۳۱ جولای ۲۰۱۷) شد. هم‌زمان وزارت ورزش که یک‌میلیاردو 800 میلیون تومان بابت میزبانی مسابقات زنان جهان به فدراسیون شطرنج کمک کرده بود، ۲۰۰ میلیون تومان دیگر هم در اختیار این فدراسیون شطرنج قرار داد تا مدیریت وقت (پهلوان‌زاده) از آن بابت تأمین هزینه ارزی قسط اول بدهی به فیده استفاده کند. بعد از پرداخت این قسط اما تعلل و کوتاهی فدراسیون شطرنج در تسویه‌حساب بدهی ۱۲۰هزاردلاری باقی‌مانده تا آنجا ادامه پیدا کرد که فیده نیمه شهریورماه سال ۹۶ تصمیم به تعلیق شطرنج ایران گرفت. در ادامه این حواشی با تعیین مجدد مهلت چندروزه، بخشی از این بدهی در موعد مقرر پرداخت شد و بخش پایانی آن قرار شد تیرماه ۹۷ با فیده تسویه‌حساب شود.
حالا اما گفته می‌شود که با گذشت بیش از دو سال از آخرین مهلت تعیین‌شده برای تسویه‌حساب با فیده، شطرنج ایران بابت این میزبانی کماکان بدهکار است و قسط آخر و سوم را واریز نکرده است.
ابهامات موجود درخصوص پرداخت قسط پایانی فدراسیون ایران به فیده در حالی است که پهلوان‌زاده آن را تکذیب می‌کند. او در این باره به «شرق» می‌گوید: «ما تمام بدهی‌ای که مربوط به مسابقات جهانی تهران بود را دادیم و تنها یک قسط را پرداخت نکردیم که فدراسیون جهانی هم این قسط را بر ما بخشید. من همه اسناد و مدارکی را که داشتم به آقای علی‌نژاد نشان داده‌ام». پهلوان‌زاده در شرایطی بدهی مربوط به رقابت‌های جهانی را حل‌شده عنوان می‌کند که در نقل قول متفاوت دیگری به «مهر» می‌گوید: «بابت مسابقات قهرمانی زنان جهان و برگزاری آن در تهران یک قسط از بدهی‌های ایران به مبلغ ۵۰ هزار یورو باقی ماند که فدراسیون بابت آن از فدراسیون جهانی تخفیف گرفت. در واقع این بخش بدهی به فیده پرداخت نشد اما با تخفیف داده‌شده الزامی هم برای تسویه‌حساب آن نیست».
به نظر می‌رسد چون پای مسائل مالی در میان است، پشت پرده‌هایی از این داستان وجود دارد که کسی حاضر به شفاف‌سازی در مورد آن نیست. فدراسیون شطرنج طی این چند روز هیچ واکنشی به موضوعات مطرح‌شده در رسانه‌ها نشان نداده است. فرهاد نیکوخصال، سرپرست این فدراسیون در تماس تلفنی «شرق» برای روشن‌شدن ابهامات موجود حاضر به گفت‌وگو نشد.
بخش دیگری از بدهی 140هزاریورویی فدراسیون شطرنج به فیده مربوط به حق عضویت داوران، بازیکنان و مربیان خارجی است که آن هم 70 هزار یورو عنوان شده است.
رئیس پیشین فدراسیون شطرنج در توضیح این مسئله ادامه می‌دهد: «از سال‌های 86 تا 90 سه مربی خارجی هم‌زمان با شطرنج ایران همکاری داشتند. حقوق ماهانه هر یک از این مربیان بین سه تا شش هزار یورو بود. آن زمان نرخ دلار 800 تا 900 تومان بود. در کل آن زمان برای این مربیان150 هزار یورو می‌شد. بدهی ۷۰هزاریورویی نسبت به این ارقام که حدود 12 سال پیش پرداخت می‌شد، واقعا رقم ناچیزی است. متأسفانه عده‌ای دارند بزرگ‌نمایی می‌کنند و می‌خواهند ما را زیر سؤال ببرند. من در این چهارسالی که در فدراسیون بودم کلا شاید شش ماه مربی خارجی برای تیم‌های ملی آوردم. در مقایسه با فوتبال و سایر رشته‌ها ما اصلا پولی خرج این رشته نکرده‌ایم. موفقیت که الکی به دست نمی‌آید. کدام یک از رشته‌های ما توانسته در این مدت چهار سال این‌قدر پیشرفت داشته باشد»./شرق

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها