دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
 جواد رحمتی  افزود: با توجه به اجرای برخی ساخت‌ و سازهای غیراصولی در بافت این روستا، لازم است تا دستگاه‌های مسئول نسبت به حذف این نوع ساخت‌ و سازهای غیرمجاز با برنامه‌ریزی کارآمد اقدام کنند.

به گزارش آوای خزر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی بر سامان‌دهی روستای تاریخی کندوان با ابزارهای تشویقی و بازدارنده تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت و جایگاه این روستا در ابعاد ملی و بین‌المللی آسیب‌شناسی مشکلات موجود و رعایت ضوابط بافت تاریخی در این روستا ضروری است.

رحمتی، بر رسیدگی به وضعیت ساخت‌ و سازهای ناهمگون با بافت تاریخی روستای کندوان تاکید کرد و ادامه داد: کران‌های دستکند از ویژگی‌های منحصربه ‌فرد این روستا بوده و نگهداری از آن‌ها وظیفه‌ای عمومی برای اهالی روستا و دستگاه‌های مرتبط است.

وی با بیان اینکه الزام‌های زندگی ساکنان این روستای تاریخی باید تقویت شود، یادآوری کرد: کاهش نرخ جمعیت این روستا نشان‌دهنده کافی نبودن ظرفیت‌های لازم برای زندگی و تمایل به مهاجرت به شهر است، بنابراین باید با حداکثر توان ظرفیت‌های لازم برای اشتغال متناسب با هویت روستا و زندگی در آن برای روستائیان فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آذربایجان شرقی نیز گفت: این روستا از جمله روستاهایی است که تنها ۲ مورد مشابه در دنیا دارد و باید تمام تلاش، اقدامات و توجه خود را در راستای تقویت ظرفیت‌ها، رفع مشکلات و در نهایت ثبت جهانی این اثر منحصربه ‌فرد، معطوف کنیم.

احمد حمزه زاده، با تاکید بر مقابله صریح و جدی با ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در بافت این روستای تاریخی، ادامه داد: تاکنون مقابله با این نوع ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه‌های مرتبط به ‌طور جدی پیگیری نشده است.

وی یاداوری کرد: برای حفظ اصالت و هویت معماری این روستای تاریخی باید در سریع‌ترین زمان با تبیین برنامه‌ای کارآمد و تعریف ابزارهای تشویقی نسبت به تقلیل و حذف ساخت‌های غیرمجاز اقدام کرد.

حمزه زاده، با بیان اینکه این اداره کل و پایگاه میراث فرهنگی روستای کندوان نظارت مستمر بر وضعیت کران‌های دست کند این روستا دارد، ادامه داد: حفظ اصالت و کالبد این میراث بی‌بدیل منوط بر همکاری و مشارکت تمام دستگاه‌های مرتبط اعم از بخشداری، دهیاری، شورای راهبردی و بنیاد مسکن است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: