دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
فرمانده انتظامی مازندران خبر داد
فرمانده انتظامی مازندران گفت: در سالجاری، تاکنون 1519 نفر در ارتباط با کلاهبرداری دستگیر شدند که 143 نفر آنها کلاهبردار حرفه ای بودند، همچنین در 11 ماه گذشته، کاهش 100 درصدی در سرقت خشن را داشتیم و سرقت از بانک ها و طلافروشی ها صفر بوده و در سرقت مسلحانه کاهش 80 درصدی را داشتیم.
دستگیری 143 کلاهبردار حرفه ای در مازندران طی 11 ماه/ کاهش 100 درصدی سرقتهای خشن/ کاهش 52 درصدی شکایات از پلیس مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار سید محمود میرفیضی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران مازندران با ابراز امیدواری از اینکه مردم با موضوع چهارشنبه آخر سال منطقی برخورد کنند، اظهار داشت: متاسفانه از سنتی که در گذشته داشتیم جدا شدیم، در قدیم پریدن از روی آتش بهانه ای برای صله رحم بود اما الان استفاده از مواد محترقه باعث سلب آسایش مردم می شود.

وی با بیان اینکه نگاه پلیس نگاه تعاملی است نه تقابلی، افزود: با توجه به مطالبات مردم که نظم و امنیت را از پلیس می خواهند؛ لذا با کسانی که نظم و امنیت را هدف قرار دهند برخورد می کنیم، در بحث چهارشنبه سوری نیز تاکید ما بر محله محوری و کوچه محوری است یعنی خانواده ها در کنار فرزندان خودشان مراسم چهارشنبه آخر سال را اجرا کنند.

فرمانده انتظامی مازندران تاکید کرد: کسانی که در ارتباط با فروش یا استفاده از مواد محترقه دستگیر شوند تا پایان سال در بازداشت می مانند، خودروهای مرتبط با حمل مواد محترقه توقیف و انبارهای نگهداری این مواد پلمپ می شوند، تا امروز(17 اسفندماه) 500 هزار مواد محترقه در استان کشف شد که نسبت به سال قبل 51 درصد افزایش کشفیات داشتیم، در همین ارتباط نیز 84 نفر دستگیر شدند که آمار دستگیرشدگان نسبت به سال قبل 100 درصد افزایش دارد.

میرفیضی از مردم خواست که به توصیه پلیس توجه کنند، در کنار فرزندان خودشان باشند و برای تخلیه انرژی و شادی های آنها برنامه ریزی کنند.

****

وی با اشاره به اینکه شعار پلیس در نوروز 97 " آرامش بهاری با نظم و امنیت " است، گفت: از 25 اسفندماه طرح نوروزی آغاز می شود، استان مازندران نیز بلحاظ شرایط اقلیمی، جاذبه های گردشگری، قرارداشتن در مسیر مشهد مقدس و مهمان نوازی مردمش از استان های خاص و مسافرپذیر است، لذا ما پیش بینی تصادفات، حوادث جاده ای و سرقت را داریم.

عضو شورای اداری مازندران با بیان اینکه در حوزه تصادفات جاده ای و سرقت ها به منظور افزایش امنیت و پیشگیری از سرقت ها و تصادفات جاده ای طرح انتظامی - ترافیکی را اجرا می کنیم و در این رابطه همکاری مردم با پلیس مهم است، خاطرنشان کرد: بیش از 7 هزار نیرو را در طرح نوروزی در قالب 1500 گشت خودرویی، موتوری و پیاده سازماندهی و از پلیس افتخاری، محله و همیاران پلیس استفاده می کنیم.

فرمانده انتظامی مازندران ادامه داد: در سطح استان مازندران، 568 گشت خودرویی، 219 گشت موتوری و 694 گشت پیاده فعال می شود، امسال با هماهنگی هایی که با اورژانس، هلال احمر، بیمه ها و امداد خودرو انجام شده؛ تیم ها بر اساس تجزیه و تحلیل سفرها در مکان های مشخص مستقر می شوند تا خدمات رسانی متناسب انجام شود، تمام واحدهای انتظامی در آمادگی کامل هستند و ارائه خدمت می کنند، در معابر و بازار هم پوشش کامل انتظامی در جهت مبارزه با سرقت وجود دارد، ساعت کار اصناف به جز مشاغل خاص مثل طلافروشی ها تا ساعت یک بامداد است،

****
میرفیضی بیان کرد: 141 هزار گواهینامه در سالجاری توسط پلیس راهور صادر شده که 14 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت، 6700 دستگاه خودرو جدید در 11 ماه گذشته شماره گذاری شد، 540 میلیون تردد در 11 ماه گذشته در سطح استان داشتیم که بیشترین تردد در محور ساری - قائم شهر بوده است، همچنین 9 هزار و 971 مورد تصادف در کل استان داشتیم که از این تعداد، 46 درصد در داخل شهرها و 54 درصد در جاده های برون شهری و از این تعداد 5 درصد فوتی و 85 درصد جرحی بوده است.

****

عضو شورای تامین مازندران گفت: در حوزه پلیس آگاهی نیز در بحث برخورد با قاچاق 2 هزار و 267 پرونده تشکیل شده است که11 باند اصلی شبکه ای را متلاشی کردیم، اموال ضبط شده 35 میلیارد تومان بوده که 21 درصد افزایش داشتیم و 17 مرحله طرح در این رابطه انجام دادیم.

 وی گفت: در سالجاری، تاکنون 1519 نفر در ارتباط با کلاهبرداری دستگیر شدند که 143 نفر آنها کلاهبردار حرفه ای بودند و میزان کلاهبرداری نیز 32 میلیارد تومان بوده است،61 مورد قتل در استان اتفاق افتاد که 59 فقره آن کشف شد، کاهش 100 درصدی در سرقت خشن را داشتیم، سرقت از بانک ها و طلافروشی ها نداشتیم، در سرقت مسلحانه کاهش 80 درصدی و در سرقت خرد و سرقت منازل متاسفانه افزایش داشتیم که می طلبد مردم عزیز در بحث پیشگیری همکاری کنند.

میرفیضی بیان کرد: در مجموع، 77 درصد کل سرقت ها کشف و 167 باند حرفه ای سرقت متلاشی شد، در بحث مواد مخدر نیز میزان کشفیات 3 هزار و 300 کیلوگرم بود که نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه مازندران در کشور به لحاظ تعداد معتادین در رتبه 20 قرار دارد، افزود: این مهم، حاصل تلاش مردم، ngo ها، تغییر ویترین اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده است، طرح پاکسازی در 1935 مرحله انجام و 76 باند حرفه ای مواد مخدر متلاشی شد.

****
 وی با بیان اینکه در بحث پلیس فتا، 17 درصد افزایش جرائم را در فضای مجازی داشتیم، گفت: 73 درصد جرائم کشف و 1320 پرونده تشکیل شد که 29 درصد مربوط به مسائل مالی و برداشت های غیرمجاز است.

میرفیضی بیان کرد: 24 درصد پرونده های پلیس فتا مربوط به نشر اکاذیب، 9 درصد کلاهبرداری، 4 درصد تهدید و اخاذی و 2 درصد مزاحمت و 2 درصد حک سایت ها و رسانه ها بوده است.

****
فرمانده انتظامی مازندران اظهار داشت: در بخش پلیس گذرنامه و اطلاعات، 140 هزار گذرنامه صادر شده است، 40 درصد افزایش کشفیات سلاح و 16 درصد دستگیری اتباع بیگانه را داشتیم، همچنین اعتماد مردم نسبت به پلیس افزایش داشته و 522 هزار تماس با سامانه 110 برقرار و 380 هزار تماس منجر به عملیات شد و نسبت به سال قبل 96 درصد تعداد عملیات ها افزایش داشته است.

****
وی با اشاره به فعالیتهای بخش نظارت همگانی فرماندهی انتظامی مازندران بیان کرد: 51 هزار تماس با سامانه 197 برقرار شده که 92 درصد افزایش نسبت به سال قبل داشته، 20 درصد افزایش تقدیرها و 52 درصد کاهش شکایت ها را داشتیم.

میرفیضی در پایان گفت: در حوزه معاونت اجتماعی 6 هزار نفر به صورت رایگان در مرکز مشاوره آرامش مشاوره شدند که عمدتا مشکلات خانوادگی داشتند و مشاوره ها منجر به سازش شد.

انتهای پیام/1000
اخبار مازندران
اخبار انتظامی مازندران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار