دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
رئیس کل بانک مرکزی کشورمان در اجلاس مجازی اخیر وزرا و روسای کل گروه ۲۴ ، ریاست دوره‌ای این گروه را برای مدت دوازده ماه عهده‌دار شد و گفت: با توجه به رکودهای عمیق کنونی که از همه‌گیری کرونا ناشی می‌شوند، نقش و اهمیت گروه ۲۴ روز به روز پررنگ‌تر می‌شود.

به گزارش آوای خزر، به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با بیان اینکه برای من افتخار و امتیاز بزرگی است که به عنوان رئیس گروه ۲۴ در دوازده ماه آینده در خدمت شما باشم، اظهارداشت: مایلم فرصت را مغتنم شمرده و از تلاش‌های ریاست گروه ۲۴، جناب وزیر افوری عطا و دولت غنا به خاطر سکان‌داری گروه ۲۴ در طول این سال پرتلاطم قدردانی کنم.

رئیس‌کل بانک مرکزی به اهمیت گروه ۲۴ اشاره کرد و گفت:  با توجه به رکودهای عمیق کنونی که از همه‌گیری کرونا ناشی می‌شوند، نقش و اهمیت گروه ۲۴ روز به روز پررنگ‌تر می‌شود. در پیگیری رسالت این گروه، ما قصد داریم که تا بالاترین حد امکان مسایل گذشته را دنبال کنیم و همزمان با تمرکز بر تاب اوری تعاملات سازنده‌تری بین اعضای گروه برقرار سازیم. 

وی افزود: علاوه بر این، دستیابی به واکسن و روش‌های درمانی بازگشت پایدار فعالیت‌های اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

رئیس دوره ای گروه ۲۴ با تاکید بر لزوم هماهنگی جهانی برای حل مشکلات به ویژه در زمینه ویروس کرونا تصریح کرد: به عنوان یک گروه، ما باید همواره از یک راه‌حل جهانی هماهنگ‌شده طرفداری کنیم تا این اطمینان ایجاد شود که تمام کشورها بدون هیچ استثنایی به واکسن و درمان کم‌هزینه برای کوید۱۹ و کمک های مالی از جمله کمکهای اضطراری بر مبنای نیازها و دلایل بشردوستانه دسترسی داشته باشند، به گونه‌ای که همه ما بتوانیم با اطمینان و بالاترین توان بالقوه، فعالیت‌های اقتصادی خود را از سرگیریم. 

وی در پایان تصریح کرد: اطمینان دارم که در این دوران خدمت، ما قادر خواهیم بود سیاست‌هایی را مبتنی بر چشم‌انداز آینده و اهداف از پیش تعیین شده تدوین کنیم و به کشورهای عضو کمک کنیم بر این بحران بی‌سابقه و شرایط آسیب‌زای کنونی غلبه کنند. برنامه‌های مشترک ما بر اهداف بهبود اقتصادی در دوران پس از همه‌گیری، چگونگی برقراری ثبات مالی و به ویژه، مدیریت بدهی عمومی متمرکز خواهند بود. 

همتی ادامه داد: در ‌پایان، مایلم مراتب عمیق تشکر خویش را به اعضای گروه به خاطر فرصتی که به من اعطا کردند تا به عنوان رئیس گروه به خدمت بپردازم، ابراز کنم.

گروه ۲۴ به منظور ایجاد هماهنگی و پیشبرد مواضع کشورهای درحال توسعه در قلمروهای پولی و توسعه مالی در اواخر سال ۱۹۷۱ ایجاد شد.

انتهای پیام/1005


 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها